Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3802081 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4081 : 12.09.2013, 20:33:58 »
kiitosta. Aletaampa tutkii..
vika löyty yllättävän helposti, tulppa ihan palasina.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4082 : 12.09.2013, 20:38:11 »
Käsittääkseni jos kylmäaine katoaa järjestelmästä niin sinne ei synny painetta (ainakaan riittävää) jonka mukaan anturit ajaisivat flektiä.  ???
näinpä mutta vialinen anturi tai rele voi aiheuttaa tuon kokoajan käymisen, on käynyt muutamassa vehkeessä sillain että anturin hajottua on jäänyt kompura pyörimään kokoajan. miks ei sama voisi käydä flektin kanssa.
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4083 : 12.09.2013, 20:50:11 »
vika löyty yllättävän helposti, tulppa ihan palasina.

Kiva välillä niin että ei ole kallis vika, mutta mikä sen tulpan on hajoittanut.
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4084 : 12.09.2013, 20:55:36 »
Kiva välillä niin että ei ole kallis vika, mutta mikä sen tulpan on hajoittanut.
sain peräti takuuvaihtona uuden :) ei keksitty muuta ku valmistusvika ku viikon kerkes olla paikallaan eikä ees ollu likaantunu vielä.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4085 : 13.09.2013, 06:45:34 »
Facelift V50 D5

Olemme nyt siis päässyt todisteiden valossa siihen ratkaisuun että taka-akselilta pääasiassa viidenkympin kohdalla kuuluva taputus ei todennäköisesti olekaan pyöränlaakeri vaan kiero jarrulevy josta kielii mm jarrutuksen ravistus. Mister auto tarjoaa k.o. autoon levyiksi Bolk, Brembo, Bosch sekä TRW, noi viidenkympin bulkit voinee unohtaa mutta loput putoaakin kategoriaan 90-115 joten mulle yks hailee mitkä tilaa, suosituksia/risuja jostain? Kallein ei välttämättä ole paras. Niin ja eikös palat pitäis aina vaihtaa kans olkoonkin että vanhat on vielä aivan hyvät.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1540
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4086 : 13.09.2013, 10:42:20 »
740/940:sen jarrujen ilmausruuvit?

Motonet tarjoaa tällaisia, pitänekö paikkansa?


23-9923
239923
Ilmausruuvi M10x1x30 (M11)
Sopivuudet:
- Eteen

23-9904
239904
Ilmausruuvi M7x1x38.3 (M7)
Sopivuudet:
- Taakse

tuo m7 taakse varmaan pitää paikaansa jos ate mutta girling niin oisko 1/4 unf ??
M11 mistä sä tommosta keksit??

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4087 : 13.09.2013, 10:49:01 »
tuo m7 taakse varmaan pitää paikaansa jos ate mutta girling niin oisko 1/4 unf ??
M11 mistä sä tommosta keksit??
Ihan suoraan on motonetin luettelosta kopioitu nuo......................

Ja ketuiksihan se meni. Tuo takaruuvi ainakin oli ihan liian pieni, tarkistelen tässä lähiaikoina noi ja ostan sitten repullisen samalla ja kirjailla mitä ne oikeasti on.  ::)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1540
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4088 : 13.09.2013, 12:08:17 »
juu eli motonetin kääntäjä on ymmärtäny että 10x1 on m11  ;D


Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4089 : 13.09.2013, 14:11:24 »
APUA!!!
On Volvo 945 B230FB 1991 tossa levällään, kytkinremontti, vaihteiston takastefan vaihto ja kardaanin laakerin ja kumin vaihto kesken ja tervitsen KIIREISESTI APUA!

Vaihteiston (m47, paistettu 1990) ulostulon akseli, migäten irtoaa?? Laatikko on irrallaan, mutta mitään päätymutteria ei akselin päädystä löydy. Onko ihan painamalla kiinni ja vetämällä irti??

Ja kardaanin kumi ahdistaa, laakeri meni tukikumiin kotona sormivoimilla, mutta nyt ei liiku millään. Rasvattu huolella ja on uponnut laakerin leveyden verran, mutta nyt ei mene enään milliäkään eikä tule pois. Vielä pitäisi saada 15mm uppoamaan, ideoita? Koko kumi on laakereineen nyt pakkasessa.

APUA

Poissa Gunner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4090 : 13.09.2013, 14:48:11 »
Neuvoa tarvittais onko puslissa vika vai asennus virhe kun poikkituki on otettu kansiremontin yhteydessä irti. Eli kysymys on V70 mk2 korisen 2.4 bensan konehuoneessa olevan poikkituen löysyydessä.
Siihen kiinnittyy tuo surullisen kuuluisa iso taaempi moottorinpusla joka on järjestään kaikista vaihdettua, kun on niin löysä. Omaani sitä vaihtaessa huomasin että poikkituki on aivan löysä myös. Eli heiluu edes takaisin ihan sormivoimilla ja näin ollen ei joustaa useita senttejä ja antaa koneen elää paljon. Onko nämä nyt kokonaisuudessaan poikkituen päihin tulevat osat niin tietäis pistää tilaukseen vai tarvinko jotain muuta?
http://www.skruvat.fi/Holkki-P12311.aspx
http://www.skruvat.fi/Holkki-P10215.aspx

Motonetin sivuilta en kyseisiä osia löytänyt...
« Viimeksi muokattu: 13.09.2013, 14:55:04 kirjoittanut Gunner »
V70 2.4 2001

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4091 : 13.09.2013, 17:15:46 »
Tuli vaihdettua pakoputken takaosa allekirjoituksen Volvoon. Motonetista http://shop.motonet.fi/fi/varaosatuote/147805?ajoneuvo=656

Tuo on Bosalin putki. Ongelma oli jo vanhan putken kanssa, että keskikohdan muhviliitos oli väljä. Nyt keskikohdassa etuputki menee vain pari senttiä takaputkeen ja on edelleen väljä. Mikä tuon keskikohdan liitoksen idea on? Pitäisikö etuputken mennä pitkälle takaputken sisään? Tuossahan ei mitään kiinnikettä ole. Miten saan liitoksen pitäväksi? Koitin jo kiristinklemmarilla, mutta on yhtä tyhjän kanssa.

Onko tällainen liitos? http://i1042.photobucket.com/albums/b425/jannemoro/IMG_2382_zps63c0e944.jpg
http://i1042.photobucket.com/albums/b425/jannemoro/IMG_2385_zps2d3cdd5a.jpg
http://i1042.photobucket.com/albums/b425/jannemoro/IMG_2386_zps7fb2c7c8.jpg
Jos on niin kyllä siihen kuuluva klemmari pitää liitoksen tiiviinä ja helppo irroittaa ellei ole 15v vanha :D
XC70 D5

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4092 : 13.09.2013, 23:46:55 »
APUA!!!
On Volvo 945 B230FB 1991 tossa levällään, kytkinremontti, vaihteiston takastefan vaihto ja kardaanin laakerin ja kumin vaihto kesken ja tervitsen KIIREISESTI APUA!

Vaihteiston (m47, paistettu 1990) ulostulon akseli, migäten irtoaa?? Laatikko on irrallaan, mutta mitään päätymutteria ei akselin päädystä löydy. Onko ihan painamalla kiinni ja vetämällä irti??

Ja kardaanin kumi ahdistaa, laakeri meni tukikumiin kotona sormivoimilla, mutta nyt ei liiku millään. Rasvattu huolella ja on uponnut laakerin leveyden verran, mutta nyt ei mene enään milliäkään eikä tule pois. Vielä pitäisi saada 15mm uppoamaan, ideoita? Koko kumi on laakereineen nyt pakkasessa.

APUA

Kolmiolaippa lie kyseessä, kopauta se ohjuritapin peltilätkä irti laipasta ni alla on mutteri.

Se tukigummi täytyy vaan esim vanhan laakerin irti laikottuja ulkokooleja hyödyntäen voimailla kumiin kiinni, fairy väliin on varmaan ihan ok, ite satuin löytään jostakin silikonispraytä ja sitten lisätään tarpeeksi voimaa (rikkomati kumia).
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4093 : 14.09.2013, 20:55:25 »
Facelift V50 D5

Olemme nyt siis päässyt todisteiden valossa siihen ratkaisuun että taka-akselilta pääasiassa viidenkympin kohdalla kuuluva taputus ei todennäköisesti olekaan pyöränlaakeri vaan kiero jarrulevy josta kielii mm jarrutuksen ravistus. Mister auto tarjoaa k.o. autoon levyiksi Bolk, Brembo, Bosch sekä TRW, noi viidenkympin bulkit voinee unohtaa mutta loput putoaakin kategoriaan 90-115 joten mulle yks hailee mitkä tilaa, suosituksia/risuja jostain? Kallein ei välttämättä ole paras. Niin ja eikös palat pitäis aina vaihtaa kans olkoonkin että vanhat on vielä aivan hyvät.

Kiitosta lukuisista vastauksista  ;) Brembon levyt ja palat tilasin niin ei ainakaan pitäs olla p*skaa...

Poissa ristok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4094 : 14.09.2013, 21:34:40 »
Omassa -05 vuoden 2.5t  ~220tkm koneessa on pientä käyntihäikkää. Kylmänä (+15) käynnistäessä kierrokset käy aluksi n. 1700 paikkeilla ja sen jälkeen seilaavat hetken aikaa 1000-1500 väliä. Kun laskee tästä tyhjäkäynnille niin menee aina 650 asti ja köhii aluksi. Lämpenemisen jälkeen tyhjäkäynti käy tasaisesti 650:ssä. Terve tyhjäkäynti pitäisi kai olla n. 750 eikä käynnistyshuippukaan ollut yli 1500 kierroksen vielä pari kk sitten, puhumattakaan köhimisestä.

Juuri vaihdettuja ovat öljyt, huohotussäiliö+letku ja putsattu kaasuläppä. Tulpat vaihdettu pari vuotta sitten. Mitä kannattaa tarkastaa seuraavaksi?

 

Elekma  Autoracing