Futurez  Kulkukoira

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3800005 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4140 : 22.09.2013, 00:14:01 »
Tietäiskö joku mikä kierre on 850 turbojen pakosarjassa 5. sylinterin sivussa olevassa tulpassa?

Noin 15mm ja nousu on lähellä 1,5

Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4141 : 22.09.2013, 01:11:29 »


Toinen homma, että mikähän poltinkanta näissä on tuossa pitkissä, ei ole H7 tms?

Hb3
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4142 : 22.09.2013, 16:43:51 »
 Miten rikkinäinen By-passin kalvo oirehtii? Alko suhiseen konepellin alla niin helvetisti ja ei ahda kun 0,7 entisen 1,2 sijaan. Kaikki ahtoputket tuntuisi olevan kiinni kun tarkastin klemmarit. Turbon kylki imupuolelta aika öljynen kans.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4143 : 22.09.2013, 17:49:43 »
Mistäs nyt lähtis startin vikaa etsiin? Välillä toimii hyvin ja välillä vaan "surisee" ja tarpeeks kun rämppää niin taas starttaa  :idiot2: ei ole volvo mutta sama systeemihän kaikissa :D
Volvo 740 -88 Deeku

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6705
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4144 : 22.09.2013, 17:52:08 »
Huomasin tuossa eilen, kun kattelin mikä musta mötikkä siinä kojelaudan keskivaiheella on lähellä tuulilasia, nostin sen irti, oli jonkinlainen pistoke viritelmä jossa on kaksi sähköjohtoa kiinni, mietin että mikähän tarkoitus tuollakin on?



Varashälyttimen ledi / aurinkotunnistin automaatti-ilmastointiin ?
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4145 : 22.09.2013, 18:07:06 »
Mistäs nyt lähtis startin vikaa etsiin? Välillä toimii hyvin ja välillä vaan "surisee" ja tarpeeks kun rämppää niin taas starttaa  :idiot2: ei ole volvo mutta sama systeemihän kaikissa :D
Bendix paskana -----> Uus startti. Paitsi jos on joku Missupissin dieseli niin starttikehä...

Ai niin, vuotava kampiakselinstefa monesti pilaa myös bendixlaitteen. Silloin voi vielä selvitä kun uittaa sitä startin nenäosaa polttoöljyssä,bensassa tai naftassa.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2013, 18:10:43 kirjoittanut vessakuski »
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa ebeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4147 : 23.09.2013, 12:05:09 »
Oisko jollain antaa neuvoo 940 d24tic laturin ja ohj.tehostimen remmien kiristämiseen / kuvaa niiden oikeenlaisesta jalasta/kiristimestä.
Ongelmana on että kirit laturin remmin ja rupeet kirasee ohj.tehostimen remmiä niin se vetää laturin löysälle johtuen siitä jalasta näköjään ite muokattu versio koko jalka ja pitäs saada tehtyä parempi.

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4148 : 23.09.2013, 23:35:23 »
Moro. Mulla on volvo 240 ja perä on laskenu öljyä reippaasti pihalle stefan kautta. Onko iso/paha homma vaihtaa se stefa ja öljyt samalla? Öljyä vissiin menee 1,4l mutta millasta öljyä sinne laitetaan? Mun mielestä perä aina jostain 90 vauhdista moottori jarruttaessa rutisee jotenkin ja huolettaa että se laukee johonkin tienpäälle...

Ja miten muuten tuo lambda valo (b230f) kun vaihoin vakio vaimentimen tilalle vapaasti virtaavan + jätin toisen vaimentimen kokonaan pois niin siitä lähtien lambda valo palanut, okei nollasin vikakoodit (anto 2-1-2 eli lambda tunnistin) koodia ja nollauksen jälkeen labda valo sammu mutta 5km jälkeen sytty taas. Kun vaihoin änkkää/putkea niin en koskenu lambdaan tietääkseni, voiskohan joku johto olli esim irti ja tehä tommosen tempun? Kulutus on nyt ollu samassa kun ennekin mitä nyt oon 250km ajellu lambda valo päällä mut moottori tuntuu hiukan nuhasemmalta (voin toki vain kuvitella) ja paukuttaa putkessa :D.

Voiko ton lambda anturin toimivuuden mitata sitten jotenkin jossei vikaa johdoista löydy?
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4149 : 24.09.2013, 06:12:01 »
mistähän mahtaa johtua että 850 2.4 20v automaatti naksuttelee kun yrittää startata, naksuttelu kuuluu joltain releeltä ja stratilta ei kuulu mitään, itse olemme epäileet että ajonesto laite jäisi jostain syystä päälle vaikka merkkivalon mukaan ei ole jäänyt, autossa on erilisellä tikulla pois kytkettävä ajonesto. edelisen omistajan toimesta autoon on vaihdettu starttimoottori tai ainakin osa stratista, koska tämä luuli käynistys ongelmien johtuvan startista. alkaa pikkuhijaa rassaamaan tuo ongelma kun alkaa tekemään sitä useammin kun sillon tällön vaan. jos jollain on ollu samankaltanen ongema niin olis kiva tietäämistä tämä voi johtua
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1540
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4150 : 24.09.2013, 06:46:45 »
Lainaus
Mulla on volvo 240 ja perä on laskenu öljyä reippaasti pihalle stefan kautta. Onko iso/paha homma vaihtaa se stefa ja öljyt samalla?

tavallaan aika paha koska pinjongi on kiristetty "esijännitykseen " tolla mutterilla (se laippa mutteri ), voi olla huutava perä tään jälkeen  jos ei tiedä mitä on tekemässä

mutta öljy on helppo vaihtaa ;)

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4151 : 24.09.2013, 07:25:44 »
mistähän mahtaa johtua että 850 2.4 20v automaatti naksuttelee kun yrittää startata, naksuttelu kuuluu joltain releeltä ja stratilta ei kuulu mitään, itse olemme epäileet että ajonesto laite jäisi jostain syystä päälle vaikka merkkivalon mukaan ei ole jäänyt, autossa on erilisellä tikulla pois kytkettävä ajonesto. edelisen omistajan toimesta autoon on vaihdettu starttimoottori tai ainakin osa stratista, koska tämä luuli käynistys ongelmien johtuvan startista. alkaa pikkuhijaa rassaamaan tuo ongelma kun alkaa tekemään sitä useammin kun sillon tällön vaan. jos jollain on ollu samankaltanen ongema niin olis kiva tietäämistä tämä voi johtua
akku tarkistettu? Mulla teki saman entisellä akulla, olin itekki jo starttia vaihtamassa.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4152 : 24.09.2013, 08:12:32 »
tavallaan aika paha koska pinjongi on kiristetty "esijännitykseen " tolla mutterilla (se laippa mutteri ), voi olla huutava perä tään jälkeen  jos ei tiedä mitä on tekemässä

mutta öljy on helppo vaihtaa ;)

Juu mutta eiköhän ne uudetkin öljyt tule sieltä sitten samantien ulos :(

Muuten mistä vois johtua kun antaa vähän rajummin kierroksia lähdössä ni joku ulahtaa, se on kuulunu aina tosta, kaverin faija veikkas et kytkimen paine laakeri vetelee viimesiään mut en sitten tiedä. Eli ääni kuuluu aina kun on vähänkin enemmän kierroksia ja kytkintä nostaa...
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4153 : 24.09.2013, 08:36:06 »
tavallaan aika paha koska pinjongi on kiristetty "esijännitykseen " tolla mutterilla (se laippa mutteri ), voi olla huutava perä tään jälkeen  jos ei tiedä mitä on tekemässä

mutta öljy on helppo vaihtaa ;)
No ei oikeastaan kun tekee merkit mutteriin ja pinionakselin päähän ja laskee montako kierrosta mutteria pitää pyörittää avattaessa. Kiinni sitten yhtä monta kierrosta ja merkit kohdakkain. Se mutteri on aika lujasti kiinni, joten vaatii jatkovartta ja siitä taas seuraa, että pukkien/ramppien päällä ei välttämättä mahdu temuamaan jatkovarren kanssa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa ebeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4154 : 24.09.2013, 11:08:30 »
Miksi 940 ei puhalla kuin haaleaa ilmaa ja 5 asennollakin melko haikeasti , puhaltimen moottorista kuuluu pientä kitinää.
Siis -93 940 Ei ilmastointia , vaijereilla säätyy lämpö ja mihin puhaltaa , lämmönsäätö ei mene kuin 3/4 asentoon , missä mahtaa olla vika voiko joku tukkia sen läpän mitä se kääntää ?

 

KL-varaosat  Race.fi