Proturbo  Autodiagnoosi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3795383 Lukukerrat

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4845 : 10.12.2013, 20:15:18 »
760 lie samanlaiset tuulilasinlistat kuin 740?

Klipsuthan on listan suunnassa päistä auki eli tekniikka on siirtää listaa pitkittäin. Ylänurkissa on pienet nurkkapalat jotka on vain pujotettu ylä- ja sivulistan alle. Eli toista sivulistaa vähän alaspäin -> ylänurkka pois -> siitä se lähtee. Tai ainakin noin muistaakseni aikoinaan irrotin omasta tiilikeula-760:stä.


Kiitoksia vinkeistä, täytyy perjantaina mennä pajalle koittamaan :)

Ja ainiin, liekköhän tuosta dieselistä hehkuja pimeenä kun ei tänään päivällä meinannut lähteä millään käyntiin. Pakkasta oli n.-18 astetta ja lohkolämppäri kerkesi olla päällä vain noin 20min. Vaati monta pitkää starttia, mutta lopulta kun lähti niin lähti kyllä laakista kaikki 6 sylinteriä peliin..
Helpoin varmaan lähtee noista hehkuista liikenteeseen?
Auto siis 745 vm1991 ja moottorina d24tic jolla ajettu mittarin mukaan ainakin 645tkm.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2013, 20:22:05 kirjoittanut Sawo »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4846 : 10.12.2013, 21:27:57 »
Mun 740 td kärsi kroonisesti hehkujen hajoamisista. Mutta, jos virtaa riitti niin sen sai pyöritettyä käyntiin, mutta joka kerta käynti oli aluksi ihan jotain muuta kuin tasaista.

Poissa jokeri racin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4847 : 10.12.2013, 22:20:13 »
ho hoijjaa tulipa ennen näkemätö vika tuohon 2.0T xc v70 italiaanoon... onkohan kellään ollut vastaavaa?
 elikkäs auton käydessä konehuoneessa kuuluu sellainen pärinä, niin kuin olisi vuoto pakosarjassa.. >:( mutta ei, en sitten saakeli löydä mistää vuotoa.. en pakoputkesta, en pakosarjasta, en turbosta... kaikki lämpö pellit purettuna mistään vaan ei vuoda pakokaasuja..
siitä turbon ympäristöstä ääni kaikuu..
auton käynnissä/ajettavuudessa ei mainittavaa eroa entiseen.. tyhjäkäynti ehkä karvan noussut.. auto muuten vm98.

silmämääräisesti kävin kaikki alipaineletkut läpi ne kunnossa.. osa juuri uusittukin ja hukkaportin testasin pelaavaksi..  :idiot2:

apua  *kahvia->

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9521
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4848 : 10.12.2013, 22:43:40 »
Nythän tuo suvesi pakkasen, ehkä mä käyn siellä alla tökkäämässä sen PNP:n takasin  :P

Se käy  S*   On se eri mukava maata selällään auton alla nollakelissä kun ei oo kahtakytä pakkasta. Lämmin talli kutsuu...

Ja ainiin, liekköhän tuosta dieselistä hehkuja pimeenä kun ei tänään päivällä meinannut lähteä millään käyntiin. Pakkasta oli n.-18 astetta ja lohkolämppäri kerkesi olla päällä vain noin 20min. Vaati monta pitkää starttia, mutta lopulta kun lähti niin lähti kyllä laakista kaikki 6 sylinteriä peliin..

Mä en oo kiisselitietäjä mutta jos yhtä aikaa rämähtää kaikki pytyt tulille niin luulisin että sylinterit ovat silloin yhtä lämpösiä? Eli ei ole osa lämmennyt ja osa ei. Hehkuista varmaan alkais huomata jos esim. 3/6 puuttuu pelistä. Tai sitten tuo pitkään starttailu lämmittää pyttyjä niin että lämpöerot tasottuu?

ho hoijjaa tulipa ennen näkemätö vika tuohon 2.0T xc v70 italiaanoon... onkohan kellään ollut vastaavaa?
 elikkäs auton käydessä konehuoneessa kuuluu sellainen pärinä, niin kuin olisi vuoto pakosarjassa.. >:(

Stetoskooppi  :)  Sillä kuulemma helppo paikantaa äänen lähde kun sohii eri paikkoihin. Eikä kait edes maksa paljon, periaatteessa riittäs peltoreihin reikä kuuppaan ja siitä muoviletkun pää sisään.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4849 : 11.12.2013, 09:29:38 »
V70 mk1 kärähti lohkolämmitin...vai onko siellä säteilylämmitin. No ihan sama, mut onko kukaan kokeillu Calixin letkulämmitintä? Toimiiko? Vai kannattaako laitattaa uus säteilylämmitin.


Muoks.: Fixus tarjoo suoraan letkulämmitintä ja erikseen ostettavaks asennussarjaa millä saa Volvoon käymään. Eli ainakin tuohon semmosen saa, mut kysymys kuuluu tekeekö mitään verrattuna lohkon kylessä olevaan? Helpompi ois ainakin asentaa.


Lisää edittiä: Hakua käyttämällä löyty ainakin että tuommonen olis toimivampi mitä säteilijä. Epäselväksi jäi vaan turbomalliin asentaminen...no pitää käydä roippeet ostamassa ja ihmetellä miten ois järkevä asennella.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2013, 14:49:24 kirjoittanut Suoli »
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa RKJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
    • Huoltosivut
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4850 : 11.12.2013, 15:29:02 »
S40 -01 kuskin turvavyön lukko on mennyt semmoiseksi, että ei meinaa aina aueta. Nappia joutuu painamaan varsin voimakkaasti tai pari kertaa ennen kuin aukeaa. Voikohan tuolle tehdä muuta kuin vaihtaa uuteen? Liekö jo niin kulunut, kun jo 12 vuotta vanha ja 245 tkm ajettu.
Imurointi ei auttanut, mutta laitoin sinne lukon sisään varovasti tipan lukkoöljyä. Sitten renklasin sitä hetken kiinni-auki ja nyt toimi taas hyvin :)
Volvo V50 D3 -12

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4851 : 11.12.2013, 19:13:56 »
V70 mk1 kärähti lohkolämmitin...vai onko siellä säteilylämmitin. No ihan sama, mut onko kukaan kokeillu Calixin letkulämmitintä? Toimiiko? Vai kannattaako laitattaa uus säteilylämmitin.


Muoks.: Fixus tarjoo suoraan letkulämmitintä ja erikseen ostettavaks asennussarjaa millä saa Volvoon käymään. Eli ainakin tuohon semmosen saa, mut kysymys kuuluu tekeekö mitään verrattuna lohkon kylessä olevaan? Helpompi ois ainakin asentaa.


Lisää edittiä: Hakua käyttämällä löyty ainakin että tuommonen olis toimivampi mitä säteilijä. Epäselväksi jäi vaan turbomalliin asentaminen...no pitää käydä roippeet ostamassa ja ihmetellä miten ois järkevä asennella.
Multa löytyy Calixin letkulämmitin. Hyvin on toiminut. Netistä etin silloin tietoa ja useat suosittelevat letkulämmitintä juuri sen tehokkuuden ja nopeuden takia.

Ei kai ton asennuksen pitäis hirveästi erota tästä vaparikoneesta  ???
« Viimeksi muokattu: 11.12.2013, 20:40:02 kirjoittanut Makkara »
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa burritomeister

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4852 : 11.12.2013, 20:15:41 »
Moron, mulla olis volvon v70 -99 2,5tdi A jonka ostin vaihdevikaisena ja ostin toisen laatikon joka nyt paljastui 4 vaihteiseksi kun vanhassa oli 5. Uus laatikko ei pidä mitään ääntä mut vaihtelee ihmeellisesti ottaa kiinni ja sit taas eivedä ja vaihteiden valot vilisee taululla..  mitä sen kamssa pitäis nyt tehdä? Pitääkö se vaihteiston ohjausboksi ohjelmoida uudestaan vai onko uusi laatikkokin paskana?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4853 : 11.12.2013, 20:59:05 »
Moron, mulla olis volvon v70 -99 2,5tdi A jonka ostin vaihdevikaisena ja ostin toisen laatikon joka nyt paljastui 4 vaihteiseksi kun vanhassa oli 5. Uus laatikko ei pidä mitään ääntä mut vaihtelee ihmeellisesti ottaa kiinni ja sit taas eivedä ja vaihteiden valot vilisee taululla..  mitä sen kamssa pitäis nyt tehdä? Pitääkö se vaihteiston ohjausboksi ohjelmoida uudestaan vai onko uusi laatikkokin paskana?
Ei pitäis olla tuonikäisessä Tdi:ssä 5 vaihteista automaattia. Turbiinilukko kyllä antaa efektin viidennestä.
Mutta jos on rehellinen -99 malli niin epäilen että pitää ohjelmoida koska laatikon ohjaus on jo väylällä.

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4854 : 11.12.2013, 21:03:16 »
Multa löytyy Calixin letkulämmitin. Hyvin on toiminut. Netistä etin silloin tietoa ja useat suosittelevat letkulämmitintä juuri sen tehokkuuden ja nopeuden takia.

Ei kai ton asennuksen pitäis hirveästi erota tästä vaparikoneesta  ???

Kiitti tiedosta. Katoinkin tuon siun projun ja kävin tilaamassa letkulämmittimen. Asennussarja on tarkotettu matalapaineturboon mut kai se samalla tavalla tähänkin käy. Ei kone tunnistanu suoraan tuota ärrän moottoria.
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa burritomeister

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4855 : 11.12.2013, 22:10:01 »
Ok.... missähän moisen pirkanmaalla vois teettää??

Poissa jokeri racin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4856 : 11.12.2013, 23:16:34 »
tuntuu vähä tyhmältä kysyy, muta onkos tuossa vm98 xcV70 2.0T italiaanossa EGR systeemiä? :idiot2:
 jos on nii osaisiko joku linkittää kuvaan jossa moisen sijainti näytetään?

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4857 : 12.12.2013, 07:54:42 »
V50 D5 minkälaista rasvaa sisempään vetoniveleen, oli sellasta siirapin väristä ja lähes öljymäisen juoksevaa.

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4926
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4858 : 12.12.2013, 09:18:04 »
V50 D5 minkälaista rasvaa sisempään vetoniveleen, oli sellasta siirapin väristä ja lähes öljymäisen juoksevaa.

Jotain vaseliiniahan sen olla pitäis. Olekko vaihtamassa suojakumia?
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4859 : 12.12.2013, 09:53:00 »
Alapalloa irrottaessa vahingossa muljautin nivelen paikaltaan ja jouduin avaamaan kumin että sain sen takas, pikkasen vippaa ku sielä on nyt ruuviklemmari, tarvii vaihtaa se vielä sellaseen permaquick malliin kun lisää sinne rasvaa jos keksin mistä saan ujutettua ne pihdit sinne. *tuttaa kun vasta kun jouduin luovuttamaan ja toteamaan että koko tukivarsi on pakko irrottaa että saa niitit taottua irti huomasin että tosta lähtee varret alakautta veke koskematta jousitukseen  :buck2: ja se mikä sen nivelen lopulta sai takas paikalleen oli 42 koon yleisasennus- ja hienosäätötyökalu mallia maihinnousu... eli tein helkutimmoisen työn ulkokatoksessa ihan turhaan..  oli siinä kyllä pientä murtuman alkuakin jo et vaikka vaihtais koko kumin/nivelen...

 

KL-varaosat  Race.fi