Takatukivarren helat vaihto.
Normi homma nosta auton takapää ylös.Rengas pois ja iskarin alapuoli irti jolloin kannatusjuosi lähtee pois ja tukivarsi irti laita tunkki alle irrotus vaiheessa että ei kanna turhaan tukivarsi jolloin pultin pyöristys helpompaa.
Takatukivarret irti ja tässä tulee monelle paha paikka pitäisi olla hydraalinen puristin jolla vanha holkki lähtee pois ja uusi tilalle.
Toiseksi tärkeää on näissä alkupään Volvoissa oli alumiiniseosta nämät tukivarret näihin pitää olla oma holkkinsa kun nykyiset terästä olevat holkit ei käy muuten hapettuu nämä tukivarret.
Tarkkuutta ostoon ja osta samalla ne kiinnityspultit uudet sinne tukivarsiin.
Tekisin ostan osat valmiiksi ja vien firmaan jossa tämä holkin vaihto onnistuu kivuttomasti säästät monta senttiä siinä kun purat ja kasaan auton itse.
Onhan niitä kierretanko ja prikka yhdistelmä joista tee-se-itse mies tekee kätevästi 3 tn puristimen
Taka-akselin puslan vaihtojuttu tee-se itse miehelle.
http://www.matthewsvolvosite.com/chat/phpBB2/viewtopic.php?p=31294#31294Yksi lainaus tuosta tyovälineestä
"Hela irtosi itse tehdyn työkalun avulla. Työkalussa toinen pää tuli helan kiinnitysreikään ja toinen pää taka-akseliin ja sitten mutteria pyörittämällä työkalun päät etääntyivät toisistaan. Vähän niin kuin ulosvetävä, mutta päinvastoin".