Samppasport  Futurez

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886263 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1845 : 25.03.2015, 16:51:49 »
Multilinkki vaatii tosiaan aikapaljon lisää jäykkyyttä jousiin sekä iskareihin verrattuna jäykkäperäiseen, kaverilla oli 960 gaz takaiskarit kynäjousilla ja oli ihan hyvä 7kg jousilla, ei oo tosin mitkään halvat (450e). Jotkut jäykkyyssäädettävät iskarit ite laittaisin tai vaihtoehtoisesti jotkut oikeesti erillisjousitettuun suunnitellut madallusiskarit+jotkut jämäkät jouset.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1846 : 25.03.2015, 16:58:20 »
Onkos tietoa pystyykö käyttämään "uudemman" 80-Audin iskareita? Eli näitä

Mitat taisi olla samat kun vanhemmissa, mutta olikos yläpään kiinnityksessä jotain eroa?  ???
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1847 : 25.03.2015, 17:15:09 »
Olettekos muuten koskaan kuulleet että iskunvaimentimilla on muitakin ominaisuuksia kuin ulosjouston pituus?

Itsellä oli 960:n multilinkissä jäykkäperäisen Bilstein B6. Oli hyvät. Jäykkäperäisen jouset olivat kyllä melko mukavuuspainotteiset multilinkin kanssa, eli jotain jämäkämpää kannattaa katsella.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1848 : 25.03.2015, 17:27:18 »
Toppikia kahlattu mutta ei osunu silmään, mikä oli se bemmin juusi viritelmä? Muistikuva, että e36 etujouset kävis ysin tolppiin? Pitääkö paikkansa ja onko miten paljon jämäkämmät/lyhemmät?
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1849 : 25.03.2015, 17:53:29 »
Olettekos muuten koskaan kuulleet että iskunvaimentimilla on muitakin ominaisuuksia kuin ulosjouston pituus?
Mutta se on tärkein, ja sitten väri on myös tärkeä, sininen on aina parempi laikkajousien kanssa kuin punainen.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1850 : 25.03.2015, 20:09:27 »
Eiköhän se oo tiedossa mutta tässä nyt sattuu tietyistä syistä olemaan pienet rajotukset noihin iskareihin, raha ja se että saa matalaksi ilman että jousi ei heiluisi kauheemmin kupissaan, toi asia on tässä topikissa kahlattu miljoona kertaa läpi ja samaa vatvomista ei taida tarvita toistaa?

Joo, mietein kans että jostain muusta erillisjousitteisesta vois olla hyvät mutta aika harvassa taitaa olla sellaset missä on lenkki-lenkki kiinnitykset. Pitää varmaan pistää eBay kuumaks ja alkaa sieltä ettiin mitoilla säädettävää tai jopa coilikierteellistä iskaria, minkäköhän mittanen iskari (pisimmillään) ois hyvä?

Ja joo jäykkäperäsen jouset olis löysät, siks mietein noita "tuplajousia", tietty kaverilta saan vaikka heti viikonloppuna w201 mersun jouset niin voi mittoa ja myöhemmin testailla.
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1851 : 25.03.2015, 20:34:40 »


Ja joo jäykkäperäsen jouset olis löysät, siks mietein noita "tuplajousia", tietty kaverilta saan vaikka heti viikonloppuna w201 mersun jouset niin voi mittoa ja myöhemmin testailla.
Tenavan ja w124 jouset on liian pienet halkaisijaltaan.

Tuonne pitäs löytää ulkohalkaisijaltaan max13cm ja sisähalkasijaltaan 9,5cm luokkaa olevat vieterit.
w123 jouset on noin 13,5cm ulko ja 10cm sisä. Langanpaksuus 22mm. Ja nämä siis takajouset. Etujousien mittoja ei oo vielä tullu vastaan. Nää on kiikunkaakun että mahtuuko paikoilleen.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2015, 20:38:41 kirjoittanut Sawo »

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1852 : 25.03.2015, 22:15:24 »
Kokemuksia kellään ko. alustasta? ainakaa oo hinnaltaa mahottoman suolanen.. http://www.modificars.fi/tuotteet/gm-volvo/GM-sport-alustasarja-Volvo-740-745
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1853 : 26.03.2015, 07:55:08 »
G&M Esim. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1917.msg288514#msg288514 Korimalli on eri mutta tuskin on isoja eroja
« Viimeksi muokattu: 26.03.2015, 07:57:30 kirjoittanut Acke »

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1854 : 26.03.2015, 17:14:33 »
Toppikia kahlattu mutta ei osunu silmään, mikä oli se bemmin juusi viritelmä? Muistikuva, että e36 etujouset kävis ysin tolppiin? Pitääkö paikkansa ja onko miten paljon jämäkämmät/lyhemmät?
Mulla oli e36 tarkotetut weitecin madallusjouset, pituudesta en sano mitään kun oli laikattu jo mulle tullessa jonkin verran, jäykemmät ne ainakin oli kuin mitkään volvoon saatavat vakiojouset.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1855 : 26.03.2015, 20:17:50 »
Joo, eipä noi Volvon vakiojouset ole jäykkiä nähneetkään, ei edes ne täällä superkoviksi väitetyt kuormajouset. Omaan ysifarkkuun tuli pari kuukautta sitten uudet TRW:n iskarit ja eteen uudet, kierroksen pätkäistyt jouset ja taakse uudet, kierroksen pätkäistyt kuormajouset ja onhan tuo vieläkin ihan törkeä lulla ja jotain pitäisi keksiä. Eipä nuo kuormajousetkaan ole mistään kotoisin, kun on tottunut coilovereihin :(


Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1856 : 02.04.2015, 17:23:14 »
Eilen laitoin eteen 240 iskarit ja sorvautin holkit tolppiin. Kaverina kierroksen pätkästyt lesjöt, ei pyöri kupeissaan. Otin siitä 240 iskarin pohjasta vielä muutaman millin pois hiomalla sitä "kuppia". Takana -2 kierroksen kuormajouset ja kohtuu uudet vakioiskarit.





Huojuvaan vakioalustaan verrattuna kyllä omaan käteen sopii paremmin tuollainen jämäkämpi versio. Ei kuitenkaan hampaat vielä kolise suussa vaikka hieman pintajäykempi onkin.

Poissa mass3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 275
  • Sekakäyttäjä (allekirjoituksessa lääkitys)
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1857 : 04.04.2015, 19:14:44 »
Aika sopiva korkeus nyt, paljon navan keskeltä kaareen mitta?

Laitoitko noi "zx-shocks" pumput?
Ne sopii hyvin testikäyttöön mutta eivät ainakaan talviajoa kestäneet kuin muutaman tuhat kilsaa ennenkuin rupesivat vuotamaan. :-[
Tosin eivät maksakaan juuri mitään ;)

tännehän on tekstiä ilmestyny  :o
Ei ole tullu mitattua  :-\  Itsellä mieluinen = ei wheelgapia ja maavaraa tarpeeksi niin pääsee mökillekin  :D


Vähän viiveellä , mutta  :D
ZX-shocks:t on juu paikallaan , halvathan ne oli kuin mitkä niin tuli otettua "testikäyttöön"  :D ne sitten jäi sinne ja nyt ovat olleet 25tkm alla ongelmitta  :pomo:
« Viimeksi muokattu: 04.04.2015, 19:18:31 kirjoittanut mass3 »

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1858 : 09.04.2015, 00:21:12 »
Mikähän oisi hyvä budjetti alustasarja hintaluokassa max. 400e? Onko noista bilstein touringista mihinkään jos esim. sorvaisi 20mm lisää kierrettä niihin ja löisi vaikkapa lesjörssit sinne toveriksi? Autona 944 mallia turpo, alusta vähän kiikkuisa hurjastellessä, n. 20mm madallus oisi ihan poikaa.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1859 : 09.04.2015, 05:59:01 »
Sedanissa lesjöillä ja uusilla (sport) iskareilla ei kyllä mene metsään. Sopiva madallus ja hieman jämäkämpi.  O0
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo