KL-varaosat  Race.fi

940 Classic. *MII, myself and I* MYYTY!

  • 182 Vastauksia
  • 63712 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #105 : 25.03.2014, 19:34:04 »
Meinasitko listoja käsitellä? Tuo takakontin kilven yläpuolinen musta muovi vetästä korivärillä ja lakkaa päälle.
Hyvä siitä tulee kun saat sen laiteltua.
Kylkilistat ja puskurin mustat osat tulee jäämään mustaks mutta takaluukunkahva on ollut ajatuksissa maalata.
Näkees ny.  :P

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #106 : 28.03.2014, 22:22:57 »
Jotain tapahtu.  ???

Mutta ei tuu oleen vielä lopullinen.  ::)

Tuli laitettua talliinkin lisää valoo. Kiitos lahjoittajalle. -H-

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4650
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #107 : 28.03.2014, 23:32:15 »
Keulasta lähti kiekka pois ja kattoniskoihin pulttasit kaikki valot :idiot2:

Sinne seiniin tarvii lisää valoa ja eristystä :hello:
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #108 : 28.03.2014, 23:47:50 »
Keulasta lähti kiekka pois ja kattoniskoihin pulttasit kaikki valot :idiot2:

Sinne seiniin tarvii lisää valoa ja eristystä :hello:
Kiekka lähti joo. Mut kyllä jouset odottaa hyllyssä. Huomenna peräpää vuorossa.

Eristystä tarvis joo, mutta . . . vaatis rahhoo.  :-\ Noita valonpohjia on vielä toista kymmentä.  :pomo:
Kyllä siellä nytkin jo näkee kun kaikki laittaa päälle. Noissa kuvuissa on halogeenit. Toisessa 95W ja toisessa 70W. Kokeeks tuli sellaset ostettua.  :P
« Viimeksi muokattu: 28.03.2014, 23:49:24 kirjoittanut pomo »

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #109 : 30.03.2014, 21:02:42 »
Viikonlopun puuhastelut puuhasteltu.
Kokeilin Koseita alle kun ne vielä nurkissa pyörii.  :P

Vähästä oli kiinni etten jättäny alle.
Takana jää aikas sisään, vaatis paksun lätyn.

Edessä 5mm lätyllä ok.


Mutta sitten laitoinkin noi Azevit.



Uusi pappamutkakin vaihdettu vanhan ruostuneen tilalle.

Edestä on nyt vakio jousesta laikattu kierros pois. Laski n.30mm. Lesjöt saa vielä tovin odottaa hyllyssä.
Taakse kokeilin nivojen kans lesjön jousia. kun ei ollu varmaan milliäkään paksummat kuin nivojn jouset. Tulos oli saakelin vetelä perä. Nyt sitten pitää hommata ne kuormajouset ja . . .  V:> Iskarit odottaa jo hyllyssä.
Katkasin kokeeks nivojen jousista kierroksen, perä putos n.20mm. Auto on sentin vinossa joten ei noi ihan tasalaatuset ole nuo nivot.
No siitä tuli ny sit tollanen hetkeks, omasta mielestä ei paha.
Kaikkein suurin ongelma on jumittuneet pultit. Siks en saanu tehtyä nyt mitä piti. Järeemmät vehket käyttöön niin eiköhän se siitä ennen vuosikatsastusta onnistu.

Ja Rahkoselle pitää antaa huomautus. kun sanoi väärin renkaiden kulutuspinnan. Sanoi tasaset 6mm. Niissä oli ennemminkin tasaset 7mm.  :nohnoh  :D

Jatkuu taas joskus . . .

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #110 : 06.04.2014, 20:40:07 »
Aloimpas vaihteleen remmejä. Ihmettelin kun ilmastoinnin kompuraa ei oikeen saanu löystyyn. Hihnan kun sai pois niin kompurahan heilu holtittomasti. Kompura oli ihan väärässä asennossa.
Alimmainen pultti vallan pois etupuolelta, ja takimmainen pyhällä hengellä just ja just kohdillaan. Takimmainen pultti pitää vielä työstää kuntoon niin uskaltaa laittaa remmin taas paikoilleen.

Tuossa jo pultti reiässä. Pikkasen on kalvanu jalkaa. Ollu jo aika kauan pois.

Sitten selvis mikä resonoi konehuoneessa. Tuo oli kompuran ja jalan välissä lepäilemässä.

Osalle löytyi paikka kompuran yläpuolelta. Ei oo ihme että hihna käyttäytyi oudosti pyöriessään.
Kyllä hävis kilinät. Ainoo resonanssi ääni(vähäinen) tulee pakosarjan päällä olevasta lämpöpellistä, yks pultti poikki.

Sitten tuli eliminoitua yksi jäähdytyksen vuotopaikka. Paisarin alta lähtevässä letkussa oli pieni reikä.

No ei siinä ollu vielä kaikki vuotopaikat. Kuten jo ennemmin oletinkin että vesipumppu vuotais, vuotaa se. No se olis muutenkin menossa vaihtoon. joten nou hätä.
Öljyvuotoakin on pikkasen havaittavissa. Mistä kaikkialta, en vielä tutkinut. Täytyy ekaks putsata alakertaa että saa paremman kuvan vuodoista. Alle ei tiputa oikeestaan mitään. Ainoo "lätäkkö" jää laatikon mittatikun putken liitoksesta.

Sellanen outo juttu tullu huomattua. Jarrupääsylinterin alla oleva jakotukki vuosi. Laitoin säiliön täyteen ettei tarvis niin usein laittaa lisää nestettä. No se piru tais lopettaa vuotamisen.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #111 : 18.04.2014, 02:14:33 »
Alko pieni "hifistys" projekti.

Tuollaset pois ja . . .

. . . tollaset DLS MS6:t tilalle.

Ovikotelokin tuli vaihdettua ehjään.



Ja löytö. Edellisen asentajan lasit löyty sulakerasian vierestä.  :2funny:

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #112 : 18.04.2014, 09:24:28 »
Hyvältähän tuo projekti näyttää. Mitähän sieltä vielä löytyy, rahakätkö? :D
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #113 : 18.04.2014, 11:11:42 »
Hyvältähän tuo projekti näyttää. Mitähän sieltä vielä löytyy, rahakätkö? :D
Joo. Markka löyty jo.  :2funny:

Tänään pitää jatkaa "asennuksia". Virtakaapelin vois vaihtaa tuplasti suuremmaks, jos varastot piisaa. Toi 8mm2 näyttää lähinnä lahjanarulta. 16mm2:stä löytyy varastosta. Kai sillä nyt yhen etupään saa soimaan? Muutenkin yliarvostettua toi kaapeleitten paksuuden kans leikkiminen.  :P Vai mitä sanoo ystävämme JL?
Mutta onhan se paksu hyvä, sano entinenkin tyttö.  :P

Poissa JL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #114 : 18.04.2014, 12:41:43 »

Virtakaapelin vois vaihtaa tuplasti suuremmaks, jos varastot piisaa. Toi 8mm2 näyttää lähinnä lahjanarulta. 16mm2:stä löytyy varastosta. Kai sillä nyt yhen etupään saa soimaan? Muutenkin yliarvostettua toi kaapeleitten paksuuden kans leikkiminen.  :P

Vai mitä sanoo ystävämme JL?


Liian paksua virtakaapelia ei ole olemassakaan  ;)
Mutta järjen käyttö on sallittua, http://www.adita.fi/laskuri.asp tolla voi vähän laskeskella ja tuokin http://www.autosound.fi/ohjelmat/power/index.html on hyvä... tosin mun kone ei jostain syystä aukaise ohjelmaa  :(

 

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #115 : 18.04.2014, 12:43:49 »
Sitten tuli eliminoitua yksi jäähdytyksen vuotopaikka. Paisarin alta lähtevässä letkussa oli pieni reikä.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Itellä vuos samasta kohtaan mutta syy oliki paisarin letkulähtö joka oli parhaat päivänsä nähny  :buck2:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #116 : 18.04.2014, 13:07:08 »
JL: kai ny 16 neliöinen riittää alle 500W? :p

Jogiin: Aukilla oli sama juttu.

Piru kun meinaa olla tavarat kateissa muuton ja auton vaihdon jäljiltä. Kolvi sentään löyty jo. :)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #117 : 18.04.2014, 22:40:20 »
Jotain saatu aikasekskin.
Tollasia odottaa asennusta.

Kaapeleiden vetoa.

Purettua kojelaudan alustaa.


Disset löysi nyt paikkansa tuosta. Ei tule jäämään tuohon . . . ehkä.  ::)

Tässä jo laitteiston testailua. Toimii.  *taavih-> Äänenlaatu kyllä parani siitä mitä oli niillä koksuilla.  :P


Huomiselle jäi kojelaudan kokoominen, ja mietintä että laitanko nyt jo S-4006:n kiinni vain mennäänkö pikku vahvarilla tovi. Soittimen johdot yms pitää sovitella aika ahtaaseen tilaan. Teinkin jo koteloon pienen muokkuksen ettei ahistais.
Kaapelointi pitää jossakin vaiheessa virtapuolelle uusia paksumpaan(JL:n mieliks).  :idiot2:

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #118 : 18.04.2014, 22:42:40 »
Jotain saatu aikasekskin.
Tollasia odottaa asennusta.


Huomiselle jäi kojelaudan kokoominen, ja mietintä että laitanko nyt jo S-4006:n kiinni vain mennäänkö pikku vahvarilla tovi. Soittimen johdot yms pitää sovitella aika ahtaaseen tilaan. Teinkin jo koteloon pienen muokkuksen ettei ahistais.
Kaapelointi pitää jossakin vaiheessa virtapuolelle uusia paksumpaan(JL:n mieliks).  :idiot2:


Paa ne diskantit sinne orggis-paikoille niinkun määki  :pomo:
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 Classic. *MII, myself and I*
« Vastaus #119 : 18.04.2014, 22:44:31 »

Paa ne diskantit sinne orggis-paikoille niinkun määki  :pomo:
Se oli ajatuksena mutta kun nuo DLS:n disset ei oikeen silleen sovi ja kaikenlisäks joku on tuhonnu ne pohjat sieltä. Eli ajatuksena on upottaa nuo siihen ritilään, joskus.  :P

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron