Samppasport  Futurez

volvo 240 tdi

  • 743 Vastauksia
  • 249338 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #135 : 23.01.2013, 17:06:27 »
Onneksi olokoon.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #136 : 23.01.2013, 18:02:57 »
joo onneksi olokoon täälläkin.
Mukava oli käydä pikku rinki heittää ja tietää että auto meni hyvään kottiin näköjään.
volvo 240 tdi :)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #137 : 23.01.2013, 18:23:26 »
Tuli tänään hommattua d24 vauhtipyörä. Vielä kun asetelman tilaa ja uuden painelaakerin sitte olis kytkinpäivityksen aika.
Nestekytkinhilut jos joltakin löytyy niin saa tarjota!!! saattaa vaijerikytkimenä olla kohtuullisen jäykkä tuo sre  :D

Ei se ny mikää hirmu jäykkä oo..ainakaan mun jalalle..  ::) Makuasioitahan nuo on..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3464
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #138 : 23.01.2013, 19:30:22 »
Itsellä taas tuo SRE kanssa ei meinannus saada irroittamaan kytkintä kun vaijeri aintoi vähän joka paikasta myöten...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #139 : 23.01.2013, 19:52:27 »
Kiitoksia paljon onnitteluista kaikille!!!  :pomo:
joo onneksi olokoon täälläkin.
Mukava oli käydä pikku rinki heittää ja tietää että auto meni hyvään kottiin näköjään.

Jep jep, hyvänä volovoa pidetään tässä talossa. Vielähän tuo kotia asti kesti!  :2funny:


Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #140 : 23.01.2013, 19:56:41 »
Ei se ny mikää hirmu jäykkä oo..ainakaan mun jalalle..  ::) Makuasioitahan nuo on..

siitäpähän näkee ku kokeilee  :D


Itsellä taas tuo SRE kanssa ei meinannus saada irroittamaan kytkintä kun vaijeri aintoi vähän joka paikasta myöten...

No jospa nyt ees pitämään sais ku tällä hetkellä luistaa jo kakkosella  :idiot2:
laitetaan paksumpi vaijeri, kyllä se siitä  :2funny:

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #141 : 23.01.2013, 20:16:18 »
En tosta 228mm SRE:stä tiiä, mut 215mm ei ainakaan oo mikään mahoton vaijerikytkimenä.
Kaikkeen tottuu...  :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #142 : 23.01.2013, 20:49:56 »
En tosta 228mm SRE:stä tiiä, mut 215mm ei ainakaan oo mikään mahoton vaijerikytkimenä.
Kaikkeen tottuu...  :)

Tottuu, tottuu kunhan vaan toimii kovassa käytössä  ;) Mulla on 850:ssa 228 sre paineasetelma ja kohtuu raskas on poljin vakioon verrattuna mutta ei ollenkaan paha (nestekytkin) eikä emäntäkään oo valitellu että olis liian raskas  ;)

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3464
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #143 : 23.01.2013, 21:00:26 »
en mää sitä sanonutkaan että olisi mahdoton käyttää mutta siinä oli ongelma saada vaijerin kiinnitys vaihdelaatikkoon sellaiseksi ettei se antanut periksi poljettaessa.

Jostakin 700/900 volvosta purat systeemin , työsylintei on sama kaikissa ja poljinsylinterin askartelet paikalleen, pitäisi olla aika helppo soveltaa nuista.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #144 : 23.01.2013, 21:32:09 »

Jostakin 700/900 volvosta purat systeemin , työsylintei on sama kaikissa ja poljinsylinterin askartelet paikalleen, pitäisi olla aika helppo soveltaa nuista.

Ok, pitänee miettiä.... Soveltaminenhan se nimenomaan taitaa näissä rojekteissa olla se "juttu"  ;)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #145 : 23.01.2013, 21:47:01 »
Onnittelut leimasta  O0
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #146 : 23.01.2013, 22:07:14 »
en mää sitä sanonutkaan että olisi mahdoton käyttää mutta siinä oli ongelma saada vaijerin kiinnitys vaihdelaatikkoon sellaiseksi ettei se antanut periksi poljettaessa.

Jostakin 700/900 volvosta purat systeemin , työsylintei on sama kaikissa ja poljinsylinterin askartelet paikalleen, pitäisi olla aika helppo soveltaa nuista.

Eihän siinä oo ku se ohut kumi joka joustaa.. mutta tiedän kyllä tunteen. Itellä on säädetty vaijeri niin tiukalle, että laakeri vastaa asetelmaan, muttei kanna kuitenkaan..eli kun nostaa poljinta ylös niin siinä on selvästi muutama milli löysää. Silti pakki rusahtaa lämpimänä ja ykkönen menee lämpimänä 95%:sti päälle. Olen kokeillut säätää sen sillee että se kantaa ja irrottaa paremmin..tällöin pakki ei rutise koskaan ja kerran käytin konetta kardaani irti eikä se lootan akselinpää pyörinyt yhtään kytkin pohjassa. Mutta nyt se pyörii vaikka kytkin on pohjassa eli ei irrota ihan 100%..johtuu täysin kytkimen liikkeen vähäisyydestä.
Aattelin muokata poljinta, että saisi tuon vaivan poies. Otin jo 1cm eristettä polkimen kohdalta lattiamaton alta poies niin parani vähän. Pääsee painumaan syvemmälle. Vähän on nestekytkintä ikävä mutta tuolla mennään niin kauan kunnes ekan kerran vaijeri katkeaa tai venyy liikaa..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3464
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #147 : 23.01.2013, 22:09:47 »
Itse leikkasin sen kumin kauluksen pois mattopuukolla ja taisin laittaa ison rikan sen tilalle niin rupesi toimimaan kunnolla kun se joustava osuus hävisi.
Tosin oli koko ajan pelko persiissä milloin vaijeri napsahtaa poikki
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #148 : 23.01.2013, 22:11:41 »
Itse leikkasin sen kumin kauluksen pois mattopuukolla ja taisin laittaa ison rikan sen tilalle niin rupesi toimimaan kunnolla kun se joustava osuus hävisi.
Tosin oli koko ajan pelko persiissä milloin vaijeri napsahtaa poikki

Vois koittaa itekki. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #149 : 23.01.2013, 22:11:57 »
Mulla petti poljin SRE:n kanssa


Tosin poljin ei ollut tehdastekoinen, vaan omavalmiste....ja kesti se kuitenkin jokusen tuhannen kilometriä ajoa :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron