Race.fi  TamCar

Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.

  • 64 Vastauksia
  • 64839 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ata

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #60 : 02.12.2017, 19:11:28 »
Voiko tuota öljynimuputken lohkonpuoleista ensimmäistä kurvia jyrkentää, vai voiko siitä seurata voiteluongelmia?  Tarve olisi saada mahdollisimman matala öljypohja tehtyä. Ja kuinkas se neliskanttinen huohotuskanava, täytyykö sen olla öljypinnan alapuolella?

Kyllähän kaikkea voi kokeilla.. Aika näyttää miten tulee toimimaan, itsellä tuon näköinen rakennelma kun oli tilan puutetta.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=54513.msg1061126135#msg1061126135

Mulla on tosta enemmänkin kuvia arkistossa ja myös piirustukset, koska itsellä ei ole alumiinin hitsaukseen tarvittavia välineitä. (jouduin teettämään) Tuo 20mm on vähän liian ohut levy, mutta sinne mahtui kuitenkin imuputki, kun lovesi hieman lohkoa. Öljynputsarille lähtee sitten letkut tuosta etupäästä. Huomion arvoista myös se että koneistaja ei tykännyt rakenteesta, koska oli hankala saada vinon pohjan vuoksi kiinni oikaisua varten. Koneistusvaraa tuolla 20mm levyllä ei juuri ole...

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1162
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #61 : 05.12.2017, 14:23:25 »
topicin alkupään jotku kuvat on vähä rikki, ainaki 1 ja 2 sivut

Poissa Teemu R

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #62 : 28.12.2017, 06:00:52 »
B4194T tarvii myös muutetun öljypohjan sopiakseen takavetoiseen? Miten moottorin kannakkeet, tarviiko siirtää?
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 940 B230FT+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1534
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #63 : 19.08.2018, 21:24:46 »
Koittanu tässä googlailla, huonoin tuloksin...

Ensimmäisen tinakoneen sovitus 740 koriin alkais häämöttää, ja yhtäkään tinakonetta (960 B6254 tässä tapauksessa) en oo purkanu/pyöritelly normi huoltoja enempää. (Tuleva aihio haetaan vasta ensi viikonloppuna.)

Kuinka porukka on toteuttanut öljynkierron ahtimelle? Paluun varmaan vedän öljypohjaan mutta mistäs on painelinja otettu yleensä vaparilohkoista? Suoraan paineanturilta haaralla vai onko näissäkin kanavan päässä tulppa kuten vinokoneessa?
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4885
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #64 : 19.08.2018, 22:16:44 »
Paluulle on lohkossa 5-6 pyttyjen välimaastossa valussa valmis paikka, täytyy vain porata auki. Painelinja on tullut haaroitettua öljynpaineanturin lähdöstä. Putkella kiertää moottorintukijalan ympäri ja öljypohjan ali samasta kohtaa mistä virtajohdot menee. Samalla saa kiinni samoihin reikiin johtosarjan kanssa ja loput teflonilla.
444 -55   145 "Express" -71   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -92 B6304   965 -93 B6304T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

 

Proturbo  Autodiagnoosi