Samppasport  Futurez

Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.

  • 65 Vastauksia
  • 76980 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ata

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 629
  • www.vrcf.fi
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #60 : 02.12.2017, 19:11:28 »
Voiko tuota öljynimuputken lohkonpuoleista ensimmäistä kurvia jyrkentää, vai voiko siitä seurata voiteluongelmia?  Tarve olisi saada mahdollisimman matala öljypohja tehtyä. Ja kuinkas se neliskanttinen huohotuskanava, täytyykö sen olla öljypinnan alapuolella?

Kyllähän kaikkea voi kokeilla.. Aika näyttää miten tulee toimimaan, itsellä tuon näköinen rakennelma kun oli tilan puutetta.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=54513.msg1061126135#msg1061126135

Mulla on tosta enemmänkin kuvia arkistossa ja myös piirustukset, koska itsellä ei ole alumiinin hitsaukseen tarvittavia välineitä. (jouduin teettämään) Tuo 20mm on vähän liian ohut levy, mutta sinne mahtui kuitenkin imuputki, kun lovesi hieman lohkoa. Öljynputsarille lähtee sitten letkut tuosta etupäästä. Huomion arvoista myös se että koneistaja ei tykännyt rakenteesta, koska oli hankala saada vinon pohjan vuoksi kiinni oikaisua varten. Koneistusvaraa tuolla 20mm levyllä ei juuri ole...

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1172
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #61 : 05.12.2017, 14:23:25 »
topicin alkupään jotku kuvat on vähä rikki, ainaki 1 ja 2 sivut

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #62 : 28.12.2017, 06:00:52 »
B4194T tarvii myös muutetun öljypohjan sopiakseen takavetoiseen? Miten moottorin kannakkeet, tarviiko siirtää?
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 940 B230FT+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Paikalla Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1820
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #63 : 19.08.2018, 21:24:46 »
Koittanu tässä googlailla, huonoin tuloksin...

Ensimmäisen tinakoneen sovitus 740 koriin alkais häämöttää, ja yhtäkään tinakonetta (960 B6254 tässä tapauksessa) en oo purkanu/pyöritelly normi huoltoja enempää. (Tuleva aihio haetaan vasta ensi viikonloppuna.)

Kuinka porukka on toteuttanut öljynkierron ahtimelle? Paluun varmaan vedän öljypohjaan mutta mistäs on painelinja otettu yleensä vaparilohkoista? Suoraan paineanturilta haaralla vai onko näissäkin kanavan päässä tulppa kuten vinokoneessa?
Käyttiksenä - Audi A3 2.0tdi quattro '06
Harrasteena - 740 B230FT/M90 '87
Ikuisuusprojektina - 242 ??? '80

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5414
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #64 : 19.08.2018, 22:16:44 »
Paluulle on lohkossa 5-6 pyttyjen välimaastossa valussa valmis paikka, täytyy vain porata auki. Painelinja on tullut haaroitettua öljynpaineanturin lähdöstä. Putkella kiertää moottorintukijalan ympäri ja öljypohjan ali samasta kohtaa mistä virtajohdot menee. Samalla saa kiinni samoihin reikiin johtosarjan kanssa ja loput teflonilla.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1047
  • Volvo koska pituus riittää niin ei BMW tarvetta.
    • Facebook
Vs: Asiaa tinakoneista ja niiden liittämisestä takavetoisiin.
« Vastaus #65 : 02.04.2020, 23:10:31 »
Pakko kysyä koska virityspaja ei oo erottanu mun 00 R ja uudempaa R osien myynnissä. Molemmat tietysti on RN koneita mutta toinen merkintään 2.5l ja toinen 2.4 eli onko näisa oikeasti edes eroa?

Tässä topicissa ei selvinny mulle että käsittääkö joku näistä topicissa esiintyneiden moottorien mitoista / tiedoista tuon mun mk1 v70R awd - 00 jossa on se 265hv b5244t2 moottori. Muutama kysymys olis kans eli
1.Onko kuinka kestävä kone b5244t2 on tai lohko virityksessä ja paljonko kestää? Taitaa olla 83mm poraus ja 90mm isku? Mutta puristusuhteeksi väitetään 8.5 mikä poikkeaa muista 5244t koneista joten mikä sen muuttaa.. Ruisku on näissä se ME7 malli jolla pärjää mutta entäs muu?

2. Mikä on heikoin lenkki, kanget? Sylinterit?

3. Viimeisenä haluaisin tietää että miten mk1 V70R 2.4 (b5244t2) 265hv moottori ja Mk2 V70 R 2.5 (5254t4) 300hv moottori eroaa toisistaan? Ku ite huomannut että suuttimet, imusarjat ja kaikki muu on identtisiä. Netin vähäisistä tiedoista b5244t2 moottorista on saanu selville vain eron turboissa kun mun 5244t2 koneessa on 19t mitsun ahdin ja uudemmassa KKK ahdin. Askarruttaa vain kun voisiko olla täysin samoja moottoreita mutta vaan eri merkinnällä ja turbolla?
Molemmissa on 83mm poraus mutta uudemmassa ärrässä 93.2 isku ja puristus suhteeksi ilmoitetaan 8.5 joka on sama kuin tuossa 5244t2 koneessa jossa väitetään olevan 83 poraus mutta 90 iski.. Jos joku tietää näistä koneista faktaa niin saa kertoa.
« Viimeksi muokattu: 02.04.2020, 23:48:14 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta 350hv/450nm
2 Käyttis: Renault Grand Scenic 2.0 16v - 05 7 paikkanen

 

Futurez  Proturbo