Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

b230f tyhjäkäynti alle 500rmp

  • 11 Vastauksia
  • 5095 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dife

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
b230f tyhjäkäynti alle 500rmp
« : 16.12.2012, 11:25:42 »
Turbotettu kone ei käy kykmänä yhtään tyhjäkäyntiä ja lämpimänä noin 500.. mites sitä sais nostettua kun sammuu risteyksessä jos ei paina kaasua..??

olen koittanu ohjeiden mukaan ottaa töpseleitä irti ja säätää kaasuläpän anturia niin että naksahtaa heti kun kaasuun koskee.. koitin putsata kaasuläpän juuresta sen minkä sai mutta ei muuttunut miksikään edes koneen lämpimäksi ajon jälkeen..

Imm:ssä ei ole sitä "rikastin" ruuvia eikä imusarjassa ole lisäilma ruuvia.. :idiot2:
Apuja kaivataan..

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: b230f tyhjäkäynti alle 500rmp
« Vastaus #1 : 16.12.2012, 12:01:38 »
tyhjäkäyntimoottori jumittelee?

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: b230f tyhjäkäynti alle 500rmp
« Vastaus #2 : 16.12.2012, 15:20:57 »
LH 2.4:ssa joutokäyntiä ei pysty säätämään lainkaan (oletan että moinen sulta sieltä löytyy). Ainoa mikä siihen vaikuttaa on tuo lisäilmaventtiili ja kuten jo todettiin jos se jumittaa tai ei muuten vain toimi kunnolla niin joutokäynti on sitten mitä sattuu. Puhista se venttiili kunnolla ja kokeile sitten uudestaan. Jos ei vieläkään auta niin jos mahdollista niin kokeile joltakin toista venttiiliä, jos vaikka se omasi on jostain syystä rikki.

Poissa Dife

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: b230f tyhjäkäynti alle 500rmp
« Vastaus #3 : 19.12.2012, 08:29:05 »
Juu jumissa oli nyt toimii hienosti..

Poissa SirBBa

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: b230f tyhjäkäynti alle 500rmp
« Vastaus #4 : 19.12.2012, 10:39:17 »
Ainoa mikä siihen vaikuttaa on tuo lisäilmaventtiili ja kuten jo todettiin jos se jumittaa tai ei muuten vain toimi kunnolla niin joutokäynti on sitten mitä sattuu.
Mistä toi venttiili löytyy? Olisiko vaikka kuvaa?

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Dife

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: b230f tyhjäkäynti alle 500rmp
« Vastaus #6 : 20.12.2012, 19:16:17 »
Tyhjäkäynti ok.. joku (900-1000)  mut startin jälkeen ekat 500m meinaa hyytyy/tukehtuu vaikka tasakaasulla ajelee..(kaasun painamienen ei oikeestaan vaikuta) sitten pienen matkan jälkeen kummallisesti alkaa toimimaan kunnolla eikä tee sitä enää ennen seuraavaa starttia.. kylmän ja kuumana sama ongelma toistuu..???

Poissa Dife

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Käynti ongelma
« Vastaus #7 : 14.01.2013, 14:11:09 »
Sama ongelma jatkuu vaan.. voisko toi vika olla jotenkin kylmäkäynnistys piirin kanssa tekemisissä.. startista käy hienosti tyhjäkäyntiä mutta kun lähtee liikkeelle tukehtuu kaasua painettaessa.. (jonkin verran ärsyttävää)    :)  Saisko sen "kylmäkäynnistys piirin" jotenkin kotikonstein kytkettyä pois niin että ecu luulisi koneen olevan aina lämmin?? 

s73

  • Vieras
Vs: b230f tyhjäkäynti alle 500rmp
« Vastaus #8 : 14.01.2013, 17:19:07 »
Sama ongelma jatkuu vaan.. voisko toi vika olla jotenkin kylmäkäynnistys piirin kanssa tekemisissä.. startista käy hienosti tyhjäkäyntiä mutta kun lähtee liikkeelle tukehtuu kaasua painettaessa.. (jonkin verran ärsyttävää)    :)  Saisko sen "kylmäkäynnistys piirin" jotenkin kotikonstein kytkettyä pois niin että ecu luulisi koneen olevan aina lämmin?? 
mittaa ruiskun kylmäkäynnistyksen anturi löytyy imusarjan alta, taisi olla kolmos pytty? Ohjeet pitäisi olla faq-osiossa.

Poissa Dife

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: b230f tyhjäkäynti alle 500rmp
« Vastaus #9 : 07.02.2013, 10:18:18 »
Vaihdoin uuden lämpöanturin.. Mutta ei vaikuttanu mitään :( olisko mitään ideaa mikä mahtais olla vikana.. Joku ehdotteli et jos vika olis lamdassa.. Saako sen jotenkin mitattua?

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: b230f tyhjäkäynti alle 500rmp
« Vastaus #10 : 18.06.2013, 20:05:32 »
LH 2.4:ssa joutokäyntiä ei pysty säätämään lainkaan (oletan että moinen sulta sieltä löytyy). Ainoa mikä siihen vaikuttaa on tuo lisäilmaventtiili ja kuten jo todettiin jos se jumittaa tai ei muuten vain toimi kunnolla niin joutokäynti on sitten mitä sattuu. Puhista se venttiili kunnolla ja kokeile sitten uudestaan. Jos ei vieläkään auta niin jos mahdollista niin kokeile joltakin toista venttiiliä, jos vaikka se omasi on jostain syystä rikki.

Lastulla saa sellaisen tyhjäkäynnin kun haluaa, muutaman kymmenyksen tarkkuudella. Nuo mekaaniset perussäädöt toki kannattaa pistää kohdalleen.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD2-vikalukijoita.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: b230f tyhjäkäynti alle 500rmp
« Vastaus #11 : 18.06.2013, 20:11:46 »
Vaihdoin uuden lämpöanturin.. Mutta ei vaikuttanu mitään :( olisko mitään ideaa mikä mahtais olla vikana.. Joku ehdotteli et jos vika olis lamdassa.. Saako sen jotenkin mitattua?

Jos Lambdassa on häikkää niin pitäisi tulla vikakoodia. Eiköhän se signaali ole kapeakaistassa 0-1 V. Ja LH2.4 yrittää väkisin pitää 14.7 AFR = Lambda arvo 1.

Lambda     AFR     Jännite
1.02    15.0:1    250mV
0.99    14.5:1    375mV
0.95    14.0:1    500mv
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD2-vikalukijoita.

 

Autoracing  KL-varaosat