RallyBaron  Samppasport

Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona

  • 575 Vastauksia
  • 255726 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #105 : 28.09.2011, 09:03:24 »
Joko Rodionin lista on valmis ja päätös lopullisesti tehty -vaarana on mielen muuttuminen kun hintaerot ovat oikeasti käsissä. Itsellä varmaan tulisi katumus ja toteaisi että Bemun tilaisi, mutta Valmettiin päätyy, kun hintaero noinkin iso.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2011, 22:18:37 kirjoittanut Taavi.H »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #106 : 28.09.2011, 10:29:20 »
Älä nyt vie asiaa sivuun -tämä topicci on pyhitetty Bemun X3:n kehumiseen ;D

Joko Rodionin lista on valmis ja päätös lopullisesti tehty -vaarana on mielen muuttuminen kun hintaerot ovat oikeasti käsissä. Itsellä varmaan tulisi katumus ja toteaisi että Bemun tilaisi, mutta Valmettiin päätyy, kun hintaero noinkin iso.

Heh, tuo lisävaruste taisi maksaa 160€ ilman autoveroa, joten ei ole paha ;) Ja usun kommenteista päätellen siinä on hyvä bang for buck -kerroin.

Ei tässä nyt pelkkää Bemua ole kehuttu, omaan makuun Audin on tosi lähellä.

Päätös on jo tehty, mutta myyjää ei ole vielä valittu. Näyttää siltä, että hintaero Volvoon vielä supistuu ja lopullisten neuvotteluiden myötä BMW putoaa Audia halvemmaksi.

Kuinkahan paljon koeajoautoa saa sitten käyttöönsä valmistusta odotellessa, vierotusoireisiin katsos :D

En ole juuri näitä ajanut talvella, mutta vähän isompia nelivetoja kyllä. Ei jäänyt epäselväksi etteikö neliveto ole se mitä tarvitaan. (Nyt tietenkin seuraavat viisi talvea on lumettomia PK-seudulla ja Pirkanmaalla)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #107 : 28.09.2011, 10:49:54 »
Kerro kun neuvottelut etenee, lähinnä millaista toimitusaikaa nyt tarjovat. -Sinänsä mitään väliä, äippä jaksanee odotella ekoja vähän käytettyjä..

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #108 : 28.09.2011, 21:44:54 »
Tuli tänään käytyä makustelemassa ulkoväriä. Vermillion red se varmaan on, mutta ilman noita kromilistoja:

« Viimeksi muokattu: 28.09.2011, 22:19:05 kirjoittanut Taavi.H »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #109 : 28.09.2011, 22:19:39 »
Topicia siivoiltu. Aloittajan toiveesta myös siirsin osan keskustelusta tuonne vetotapatopiciin.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #110 : 30.09.2011, 16:53:51 »
Noniin, tilaus on vahvistettu sähköpostitse. Ensi viikolla käymme liikkeessä tekemässä paperit.

Silloin tarkentunee toimitusaika.

Toivomus on, että ennen huhtikuuta, koska autoveron nousulle on annettu siirtymäaikaa!

http://www.autobild.fi/artikkeli/11732/nain-uusi-autoveroleikkuri-iskee-ostokseesi-%E2%80%93-katso-mitka-autot-halpenevat/

"Uudelle autoverolle on esitetty siirtymäaikaa ensi vuoden huhtikuuhun saakka, jotta jo sovitut kaupat saadaan toimitettua loppuun vanhalla verolla."

Auton arvo siis pomppaa samantien muutamalla tonnilla  8)

Pitäisikö vanhakin myydä vasta veronkorotuksen jälkeen...

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #111 : 30.09.2011, 17:26:03 »
Minkäs kulkineen tilalle BMW tulee? Tai jos on mainittu niin mennyt ohi ;D
a car you can believe in

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #112 : 30.09.2011, 21:00:27 »
Minkäs kulkineen tilalle BMW tulee? Tai jos on mainittu niin mennyt ohi ;D

Suomen myydyin farmari pienellä bensaturbolla  :P

Jos olisi antanut vanhan vaihdossa, väliraha vain 44 000€, joten käteisellä mennään ja myydään itse.

Poissa Paul t4

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3272
  • Valtra Racing Club Finland
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #113 : 30.09.2011, 21:02:36 »
Tuli tänään käytyä makustelemassa ulkoväriä. Vermillion red se varmaan on, mutta ilman noita kromilistoja:

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Hiton siistin värinen  O0
"My hovercraft is full of eels"
 XC70 D5 AWD A - 04 (2:en hengen paku)
ex S40 T4 - 98
ex 240 2.3 GL a - 86

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #114 : 01.10.2011, 20:10:54 »
Tuli tänään käytyä makustelemassa ulkoväriä. Vermillion red se varmaan on, mutta ilman noita kromilistoja
En tiedä kuka kopioi ketä, mutta nuo 5 * 2 puolaiset Avantgarde vanteet näyttävät oikein tutulta vaikka johtotähtien tilalle on vaihdettu propellit :-)
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa Quality

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #115 : 02.10.2011, 11:03:11 »

Tervehdys, Volvojen ja muiden laatumerkkien ystävät!

Piti kirjautua foorumille, kun XC60 on alkanut kiinnostaa. Ja tämä keskustelu sattui loistavasti yhteen omien speksien kanssa. Koeajettu on Q5, X3 ja XC60. GLKkin on ollut listalla, mutta sitä en ole vielä ajanut.

Ihan aluksi kiitos ja kumarrus Rodionille perusteellisesta koeajoraportista ja valintakriteereiden avaamisesta. Niistä on suunnaton hyöty, kun itse vertailen aivan samoja autoja.

Kiinnostavaa on, miten sittenkin mieltymykset voivat mennä jossain kohden ristiin. Kun koeajoin kahta eri X3ta, koin molempien ajokäytöksessä häiritsevimmäksi uraherkkyyden, myös pitkittäissaumojen selvän vaikutuksen ohjaukseen. Kieli keskellä suuta piti mennä ruuhkaliikenteessä siellä, missä oli tehty urapaikkauksia, ja koko ajan sai olla hiukan paimentamassa ohjausta. Paljon kiitosta saanut BMWn 8-pykäläinen, perinteisellä momentinmuuntimella toteutettu automaatti ei sekään saa itseltäni varauksetonta ylistystä. Johtuu varmaan nykyisestä kuminauha-multitronic-kokemuksestani, mutta kun esim. kylmänä lähdin pintakaasulla kiihdyttelemään, huomasi jokaisen vaihdon (joita siis tuli tuhkatiheään) selvästi, toisin kuin multilla. Toki olen toiminnallisesti tykästynyt myös VAGn S tronicciin/DSGhen, jossa myös vaihtaminen tuntuu selvästi. Jotenkin se vaan on miellyttävämpi, en osaa tarkemmin kuvata. Volvon geartronic puolestaan luistattaa vaihtaessaan sen verran reippaasti, että siirtyminen nopeusalueelta toiselle tapahtuu tosi jouhevasti. Tykkään, mutta tiedän, että sekä menovettä että tehoja hukkaantuu. Kaikella on hintansa.

Tuo tavanomaisuuden / tylsyyden tuntu, josta joku taisi täälläkin mainita, riippuu kovin monesta tekijästä. Luulen, että usein kyse on myös siitä, että kun on tottunut vakiomerkin tai -merkkien tiettyihin piirteisiin, ne tuntuvat tylsiltä, kun kaikki on samoin kuin aina ennenkin. Siksi merkin vaihto saattaa tuoda uusia, positiivisia fiiliksiä ilman, että on kysymys kummemmista teknisistä innovaatioista tai hienouksista.

Olen ajanut Q5ta sekä bensana että dieselinä useita kertoja, joten auto on tullut jo tutuksi. Tuntuukin, että siihen pitäisi hankkia isolla rahalla lisukkeita, että auto tuntuisi edelleen kiinnostavalta. Ei siinä mitään, laatupeli niin tekniikan kuin kokoonpanonkin osalta. BMW ja Volvo puolestaan ovat olleet aivan uusia tuttavuuksia. Vain jonkin kerran olen niitä kumpaakaan aiemmin ajanut, ja vain lyhyen koeajon verran. Nytkin on myönnettävä, että XC60n koeajo jäi lyhyeksi, noin puolen tunnin pyrähdykseksi, kun X3 oli lainassa yön yli, ja sai rauhassa siihen tutustua.

Se, mitä täällä on sanottu autojen laadusta, on selvää. Laatupelejä kaikki. Niin, ja tuo Tiguan: siihenkin olen tutustunut, ja olen samaa mieltä, että kyseessä on hiukan eri luokan auto, joka ei suoraan kuulu tähän vertailuun. Laadun osalta tullaan pienenpieniin yksityiskohtiin, joilla joko on tai sitten ei merkitystä. Bemarissa noita olivat esim. joystick-tyyppinen automaatin kepukka, josta kaksine nappuloineen en pitänyt. Samoin napein toimiva vakionopeudensäädin edellytti katseen siirtämistä nappeihin - ainakin kokemattomalla (sama systeemi siis Volvossa) - ei hyvä. Viiksi on parempi. Bemun kaasupoljin on piiiitkä peltiläpyskä, joka vaatii tottumista. Sekä poljinten että alakerran suunnasta kuului X3ssa muutaman kerran naksahteluita, joista en pitänyt. Niillä tuskin on sinänsä mitään merkitystä, mutta kuitenkin.

Koska siinä vaiheessa, kun X3ta ajoin, tähtäimessä oli vielä bensa-auto, en erityisemmin kiinnittänyt huomiota koeajettavan 20d:n suorituskykyyn. Näin jälkeenpäin koen, että moottori tarjosi kokoonsa ja auton painoon nähden aivan riittävän suorituskyvyn, mutta kyllä siitä paras terävyys puuttui. Volvon D5 oli kuminauhalaatikollakin selvästi puhdikkaampi, onhan siinä noin 30 hv enemmän tehoa.

Omalla kohdalla alkukarsinta tapahtuu ulkonäön perusteella. On vaikea kiinnostua autosta, jonka ulkonäkö ei miellytä. Nyt on käynyt toisin. Esillä olevista tarjokkaista silmääni sopivimpia olisivat Q5 ja GLK (sic!), sitten tulevat järjestyksessä X3 ja XC60. Vaimo kritisoi selkein sanoin pihaan tuomani X3n ulkonäköä, mutta XC60 ei saanut yhtä jyrkkää tuomiota. Nämä SUVit ovat sen verran yksilöllisen näköisiä, että jokainen niistä vaatii totuttelua. Siksi tuskin koskaan pystyn hankkimaan aivan uutta automallia, kun ne usein tuppaavat näyttämään aluksi kammottavilta (hyvänä esimerkkinä ed. korimallin BMWn 5-sarja), mutta pikkuhiljaa, kun silmä tottuu, voisi mallin nähdä hyvinkin kotipihassa. Vertailtavasta sarjasta tämä sopii eriktyisesti XC60een. Joku vertasi auton muotoa kiimaiseen anrttukissaan, mikä oli erittäin osuvasti sanottu :). Ylipäänsä en ole vieläkään oppinut täysin hyväsymään nykysuuntausta, jossa sivuikkunat kapenevat voimakkaasti taaksepäin mentäessä. Usein myös kattolinja laskeutuu selvästi. Tämä ei yhtä selvästi päde XC60een, vaan siinä efekti syntyy ikkunoiden alareunalinjaa voimakkaasti nostamalla, mistä puolestaan seuraa vyötärölinjan hyvin huomattava nousu auton takaosassa. Sekin piirre, josta en voi sanoa pitäväni.

Ehkä voisi ajatella, että mieltymyksilläni olisi vahva vaste X3ssa. Toisaalta on , toisaalta ei. Vanha X3 ei olisi tullut rumuutensa vuoksi kysymykseen, uusi on siitä selvästi parannettu painos. Koska BMW edelleen mitoittaa keulan suoran rivikuutosen vaatimuksia vastaavaksi, se pyrkii pokkauksineen muotoutumaan useissa malleissa, kuten ykkössarjassa ja X3ssa, jotenkin "nokkavaksi". X3n sivuprofiili on siedettävä, samoin perä. Ulkonäön vuoksi se ei minulta kauppaan jäisi, kuten ei mikään esillä olevista verrokeista.

Koska autokaupassa on aina kyse kokonaisuudesta, jossa jokainen pisteyttää eri tekijät omilla painokerrtoimillaan, olen etenemässä asiassa siten, että hankin vielä lisäkokemusta XC60stä ja GLKsta, jonka jälkeen pyrin painotetulla pisteytyksellä tekemään oman valintani.

Mitä väreihin tulee, onnittelen Rodionia loistavasta värivalinnasta! Jos valintani olisi X3, se olisi saman värinen. Audilla on aika tylsä värikartta, joka myötäilee keskieurooppalaisia mieltymyksiä, siellä kun aniharva auto on muuta kuin harmaan eri sävyjä akselilla valkoinen -- musta. Jokin tumma sininen on ollut mielessä, se sopisi sekä Audiin että Volvoon. Vai sopisiko? Jos XC60n saa jollakin murretulla punaisen sävyllä, sekin voisi olla näyttävä.

Palataan pian.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2011, 15:51:32 kirjoittanut Quality »
A4 1.8 T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum autom.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #116 : 02.10.2011, 11:40:05 »
En tiedä kuka kopioi ketä, mutta nuo 5 * 2 puolaiset Avantgarde vanteet näyttävät oikein tutulta vaikka johtotähtien tilalle on vaihdettu propellit :-)

On tulossa kuitenkin eri vanteet, ne vakiot V-spoket, eli:

http://www.auto1.fi/b/bmw-x3_586910_7.jpg

Ja talvirenkaisiin Y-spoket: http://www.circlebmwparts.com/wheels/images/s305.jpg

Qualitylta hyviä havaintoja. Urautuneilla teillä, eli kulumisurissa, tuo BMW:n ohjaus ei ollut parasta. Mutta kun asia johtuu runflat-renkaista, pääsee siitä eroon vaihtamalla renkaat. Talvirenkaat ei ole runflatit ja jos kesärenkaat alkaa tuntua huonoilta, ne saa vaihdettua ei-runflatteihin lähes ilman välirahaa.

Ja kokemuksesta voin kertoa, että kannattaa katsoa kohtuullisen tarkka lisävarusteluettelo, jonka kokonaishinnan kysyt ainakin parista eri jämy-paikasta. Yksi BMW paikka oli aikamoinen pettymys, kun vaikka kuinka monen tarjouspyynnön ja tarkennuksen jälkeen myyjä tarjosi "tarjouksena" hintaa, joka oli ohjehinnat summattuna yhteen.

Kun lopulta en enää jaksanut sitä, sanoin että saan täysin vastaavan paketin toisesta paikasta 5000€ halvemmalla, hän oli ihmeissään ja sanoi ettei voi niin halvalla myydä.

En ymmärrä miten "käteistarjoushinta" ei voi sisältää alennuksia... noh, se oli heidän periaate ja kaupat meni sivusuun.

Voin laittaa paperien kirjoitusten jälkeen tänne vähän varustelistaa ja hintatietoja ja toimitusaikaa.

Ainiin, muista myös että lisävarusteiden määrä kasvaa aika paljon siitä, mitä alkuun ajatteli. Meilläkin oli, että ei bisnes-varustelun lisäksi paljon tarvi, "comfort-paketti" ja jotain pientä. Nyt on käytännössä yli tuplaantunut varusteiden arvo, kun kuitenkin se ja se on ihan hyvä...

Olemme siis nyt siirtymässä VAG-konsernin tuotteesta pois, BMW on toki vähiten tuttu, sellaista ei ole omistettu, Mersut ja Volvo on tuttuja myös.

Poissa Quality

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #117 : 02.10.2011, 11:59:38 »
Lainaus
Urautuneilla teillä, eli kulumisurissa, tuo BMW:n ohjaus ei ollut parasta. Mutta kun asia johtuu runflat-renkaista, pääsee siitä eroon vaihtamalla renkaat. Talvirenkaat ei ole runflatit ja jos kesärenkaat alkaa tuntua huonoilta, ne saa vaihdettua ei-runflatteihin lähes ilman välirahaa.

Suostuuko BMW-liike tosiaan vaihtamaan runflatit "oikeisiin" renkaisiin? Olen ymmärtänyt, että silloin, kun auton mukana ei ole mitään renkaankorjausvälineitä vararenkaasta puhumattakaan, valmistaja / maahantuoja on velvollinen varustamaan auton "puhkeamattomilla" renkailla. Joten niiden vaihtuessa on tosiaan hankittava joko vararengas tai korjaussarja. Sinänsä tuo vetelyn aiheuttaja oli kyllä tiedossani, unohdin sen vain mainita.

Tuosta tarjouksesta. Yleensä "tarjouksissa" on menetelty juuri kuten Rodion, kerroit, eli lisukkeiden hinta ynnättynä ohjehintaan. Siitä riippuen, onko mukana vaihdokki, kaikki hyvitykset on leivottu sen hintaan, tai sitten on toteamus jotenkin siihen suuntaan että "näistä business-malleistahan ei sitten voi alennuksia myöntää". Osittain juuri tästä syystä en taida jaksaa laajoja tarjouskierroksia käydä, kun jokaikisen kohdalla se todellinen vääntö pitäisi käydä nokitusten paikan päällä. Biliassa oli asenne kohdallaan,  BMW-liikkeessä vaihtelevasti.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2011, 12:01:13 kirjoittanut Quality »
A4 1.8 T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum autom.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #118 : 02.10.2011, 12:07:49 »
Suostuuko BMW-liike tosiaan vaihtamaan runflatit "oikeisiin" renkaisiin? Olen ymmärtänyt, että silloin, kun auton mukana ei ole mitään renkaankorjausvälineitä vararenkaasta puhumattakaan, valmistaja / maahantuoja on velvollinen varustamaan auton "puhkeamattomilla" renkailla. Joten niiden vaihtuessa on tosiaan hankittava joko vararengas tai korjaussarja. Sinänsä tuo vetelyn aiheuttaja oli kyllä tiedossani, unohdin sen vain mainita.

Tuosta tarjouksesta. Yleensä "tarjouksissa" on menetelty juuri kuten Rodion, kerroit, eli lisukkeiden hinta ynnättynä ohjehintaan. Siitä riippuen, onko mukana vaihdokki, kaikki hyvitykset on leivottu sen hintaan, tai sitten on toteamus jotenkin siihen suuntaan että "näistä business-malleistahan ei sitten voi alennuksia myöntää". Osittain juuri tästä syystä en taida jaksaa laajoja tarjouskierroksia käydä, kun jokaikisen kohdalla se todellinen vääntö pitäisi käydä nokitusten paikan päällä. Biliassa oli asenne kohdallaan,  BMW-liikkeessä vaihtelevasti.

Ei BMW-liike vaihda, vaan rengasliike. Runflatit ovat hivenen arvokkaammat kuin "normaalit", joten haluavt niitä varastoon. Pienen työlisän voi joutua maksamaan. Näin sanoi yksi BMW dealer, jolla on hyvät suhteet läheiseen rengasliikkeeseen.

Lisäksi kerrottiin, että X3:sen runflatit on sen verran harvinaista kokoa (vielä?), ettei niitä ole monessakaan paikassa varastossa. Tämän seurauksena, jos rengas puhkeaa, voit kyllä ajaa runflatilla liikkeeseen, mutta liikkeessä sanotaan "uuden renkaan saat viikon päästä". Ja huonolla tuurilla rengasta ei voi edes paikata.

Aion itse hankkia paikkasarjan ja kyllähän autovakuutus sitten hoitaa hinauksen jos muuten ei pääse. Kun on runflatit, niin siellä ei myöskään ole tunkkia.

En tiedä onko ollut tuuria, mutta omissa autoissani ei ole koskaan puhjennut rengasta, tai tyhjentynyt, vaikka olen ajanut jo lähemmäs miljoona kilometriä eri autoilla.


Tarjouksista: kaikki muut liikkeet paitsi tuo yksi BMW-liike ymmärsi yskän, kun pyysi käteisoston tarjoushintaa paketille, jonka sitten luetteli. Ja homma hoitui sähköpostilla. Vasta viimeiset tonnit, kun BMW oli jo valittu, nyhdettiin alas puhelimessa. Paikanpäällä en käynyt  missään hintaneuvotteluita.

Töissä hommat hoidetaan pitkälti samalla linjalla sopimusasiakkaiden kanssa ja vasta isoimmissa tai uudemmissa projekteissa käydään neuvotteluita paikan päällä.

Lisäys: BMW:n automaatin "joystickista" olen samaa mieltä Qualityn kanssa. Vanhan koulukunnan ihmisenä en oikein päässyt tuon kanssa sinuiksi, vaikka auto oli viikon alla. Luonteva ja nopea pakki-drive, tai drive-pakki ei sujunut. Perinteinen "mekaaninen" keppi toimisi omalle kohdalle paremmin automaatissa, mutta tuohonkin varmaan tottuisi.

Sinällään tuo ei vaikuttanut päätökseen, kun auto tulee manuaalina.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2011, 14:45:00 kirjoittanut Rodion »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #119 : 02.10.2011, 12:39:32 »
En tiedä onko ollut tuuria, mutta omissa autoissani ei ole koskaan puhjennut rengasta, tai tyhjentynyt, vaikka olen ajanut jo lähemmäs miljoona kilometriä eri autoilla.
Itse olen kerran joutunut käyttää vararengasta, mutta silloinkin rengas meni sen verran tehokkaasti rikki että ei olis runflat-tekniikkakaan auttanut.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron