Mulla on molemmissa hakkapelitta 8:t. Saldo: valinta ei harmita yhtään ja yksi nasta on kadonnut. Liukas toi on asfaltilla
Volvo 240 rica hp ja Bemu 313 hp... Molemmat kurittaa renkaita kiitettävästi, erityisesti tuo 2 vetoinen Volvo.
Vaikka talvet ovat olleet leutoja nastoille on ollut tilaus, ainakin mun ajoille ja riittävän monta kertaa piikit ovat raapineet jäätä kun oma kesksittyminen on herpaantunut.
Nastojen kato-saldo on tämä:
Takana repsikan puolelta kadonnut 11 kpl ja kuskin puolelta yksi. Edestä en tarkistanut erityisesti jarrupaloja vaihtaessani.
Avosandaalia on annettu runsaasti ja sutiessa nopeusmittarinkin lukema on "muutaman" kerran tahattomasti noussut luvattoman korkeisiin lukemiin kun woimapyynti on ollut 90% moottorin tuottamasta kolmijalkaisesta konista.
Nyt keväällä keli on kurittanut renkaita kovin usein, koska kuivalla asfaltilla on ollut kovin usein jäätyneitä kaistaleita kiihdytys/jarrutustilanteissa.
Ajotapani, "kiihdyttäminen on kivaa" ei erityisesti suosi vetävien pyörien renkaita....

Tulipa pitkästä aikaa ajettua Kehä I:stä Leppävaaran läpi, ei muoviämpäri mitkä urat siellä on niissä "rännikohdissa". Menny kulumisurat läpi kahdesta päällystekerroksesta!
No, VT6 on nykyisin parin viimeisen talven jälkeen omassa luokassaan, enkä tarkoita tätä mitenkään positiivisesti. Uria leveäkaistalla ei ole varsinaisesti, reikiä sitäkin enemmän.
Väittäisin uraantumisen ja reikiintymisen liittyvän asfaltin laatuun.
Perustelen tätä sillä, että pöndelle johtava asfalttitie on päällystetty reilun 20 vuotta sitten ja se on silti säilynyt urattomana ja halkeamattomana.
Liikennettä tiellä on 30 000 asukkaan kaupungin verran ja raskaan kaluston määrä on suhteessa isompi kuin kaupungeissa, sillä pölli-autoa siellä kuljee suhteellisen taajaan.
Vanha osa tietä on päällystetty kolme-neljä vuosikymmentä sitten ja se alkaa nykyisin olemaan VT6 tasolla (reikiä/halkeamia).