On se vaan niin jännää väittää kitkoista ihan mitä vaan kun ei ole sitä omaa kokemusta... muutama nastan ystävä/kitkan vihaaja on tässä matkan varrella katkerasti saanut hävetä silmät päästään kun on ensin alkanut haukkumaan kitkoja huonoiksi ja lähes vaarallisiksi ja sitten kun todellisessa liikennetilanteessa kitkat on pesseet nastat jopa jääpidossa (kaikessa muussa kelissähän ne kitkat onkin ihan ylivoimaiset), hyvä ettei itku ole päässyt nastamieheltä, niin se ottaa koville, voitteko kuvitella? 
Minua hävetti männä talvena se, että emäntä nousi mäen etuvetoisella (natsat) ja minä jouduin veivaamaan lumiketjut alle, että pääsin mäen ylös...

Sen myönnän, että kitkoissa on lumella (puhdas kiilloittumaton) pitoa ihan riittävästi, mutta kuten kerroin, kaveri pesi omalla kontillaan minut kevyesti, ilman hikeä.
Minun kompetenssini tai taitoni eivät todellakaan riitä kyseenalaistamaan rengastestien tuloksia, saati sitten testata kaikkia testin renkaita omin päin...

Enkä ole asenteellisesti kummankaan renkaan paremmuutta vannomassa. Kokemukseni Rsi:tä olivat huonot, joten kokeilen natsoja vaihteeksi...
Viime talvinen stadin uraisilla teillä liukastelu oli myös eräs niitti, joka kallisti tämän talven renkaiksi natsat.
Eihän sellainen ole mistään kotoisin, jos tasaisella maalla
tässä risteyksessä ja pyörät alkavat sutia kun päästän jarrun...

Itse en pane painoarvoa lehtien rengastesteille ollenkaan, NIIN vääristävän kuvan ne antaa todelliseen liikenteeseen verrattuna...mutta kukin uskokoon mihin tahtoo, minä uskon vain omaan ja muiden KÄYTÄNNÖN ajokokemukseen oikeassa liikennetilanteessa.
Lisäys:
Olen kyllä kokeillut useampiakin nastallisia autoja myös viime vuosina ja siksi tiedän ettei ne niin ihmeellisiä ole kun jotkut väittävät...sellanen tuntuma vaan tuli joissakin tapauksissa että itse en varmasti ostaisi samanlaisia, monesti oli tunne kun nastallinen kumi menis vähän niinkuin kuulien päällä kun jäisellä tiellä ajeli ja pito ei varmasti ollut yhtään parempaa kuin hyvillä kitkoillakaan, tiedä sitten oliko syynä auto vai mikä, mutta selvästi tuntui siltä ettei näillä pysty ajamaan turvallisesti. Välillä on tullut tilanne kun on pitänyt valita auto jolla mennään kavereiden kanssa, itse en suostu sellaiseen nastalliseen autoon edes menemään, jota olen itse ajanut ja todennut sen epävakaaksi pidon suhteen.
Kun minä en ole uskon miehiä, joudun tyytymään havaintoihin.

Natsoissa ei ole mitään ihmeellistä, vaan pelkkää fysiikkaa...
Jos rengas toimii loogisesti (vaikka tuntuisi kuulilta), niin sillä on helppoa ajaa. Jos se menettää pitonsa äkillisesti ja ennalta arvaamattomasti, ei sen absoluuttisen pidon määrällä ole paljoakaan väliä, sillä sen pidon menetys yllättää.