Kulkukoira  Proturbo

Vdash ohjelmointi

  • 754 Vastauksia
  • 281814 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3395
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #735 : 01.10.2025, 23:05:26 »
Tuo onnistuminen ym vaihtelee autokohtaisesti.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6648
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #736 : 02.10.2025, 06:54:53 »
Tuo onnistuminen ym vaihtelee autokohtaisesti.

Okei. Saapa nähdä miten käy.

Poissa SporttiTraktori

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • Old Volvos never die, they just get faster.
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #737 : 02.10.2025, 16:29:29 »
Laitetaampa tänne kun ei nyt sopivaa topiccia löytynyt. Liittynee kuitenkin d5t5 puolen hommiin. Ajatuksena ois hommata VDD dongle. Myynnissä ois tuo 2g versio 120e tai sitten LTE versio ~300e. Kuinkas pitkään suomessa nuo 2g verkot ovat vielä toiminnassa, että meneekö verkonpainoksi jo hetken päästä.

Toinen liittyy siihen, että jos mulla on kaksi autoa mutta yks dongle, saanko käytettyä webaston kaukokäyttöä yma vaan vaihtamalla plugin siihen autoon millä ajan?

Kiitos ;)
S80 2.4D 2007 | Momentum Business |
V70 D5 2006 | 'Summum' |
EX: V70 97" | Dark Emerald Green | US-import

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3589
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #738 : 02.10.2025, 20:08:59 »
2G-verkko pysyy Suomessa aktiivisena 2029 loppuun asti, tai siihen asti on velvoite ja uskoisin, että kun velvoite poistuu, niin operaattorit ajavat vauhdilla nuo verkot alas. Eli onhan tässä vielä jokunen vuosi elinaikaa jäljellä. Donglea voi vaihtaa tosiaan autojen välillä ilman suurempaa draamaa.

Poissa SporttiTraktori

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • Old Volvos never die, they just get faster.
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #739 : 03.10.2025, 08:39:40 »
Jees, kiitän. Eli periaatteessa tuo kalliimpi malli ois pitkäikäisempi.
S80 2.4D 2007 | Momentum Business |
V70 D5 2006 | 'Summum' |
EX: V70 97" | Dark Emerald Green | US-import

Poissa wolf

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • 240 konservatiivi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #740 : 07.10.2025, 23:15:18 »
Tänään uskalsin kokeilla VDashilla kielenvahtoa, ja sehän män nätisti, ehkä 5min kokonaisuudessaan otti aikaa, ja veloitti 49€. Kunhan saan muuta pajoitukset teetätettyä, pitää alkaa PIN-koodia purkamaan ja lämppäriä ohjelmoimaan.
Tuli tuossa lauantai-ehtoona nimittäin jokin UFO etulokasuojaan ohiajavasta autosta, ja mukava lommo lokasuojan ja konepeiton saumaan. Sellainen ylimääräinen 500 mahtaa mennä tuohonkin..
"Vieläks sulla on se sininen Volvo..?"

Poissa Volvoutunut

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #741 : 08.10.2025, 00:26:29 »
2.5T 2005. VDASHilla tein moottorin optimoinnin, helppo homma ja toimi heti. Tuli lisää paukkuja ja ehkä se kulutuskin muuttui johonkin suuntaan. Mutta tämän myötä tuli ominaisuus joka vähän häiritsee.
Kylmäkäynnistyksessä nousee kierrokset heti jopa lähelle 2000rpm. Laskee kyllä nopeammin alas kuin vakio-ohjelmalla. Tiedän kyllä että tuolla haetaan katalysaattorin nopeampaa lämpenemistä mutta vähän tuntuu hurjalta jos sattuu olemaan -30c ja siitä käynnistät koneen moiseen huutoon. Toki pidän koneen kunnossa ja huollettuna, myös esilämmitän pakkasilla.
Silti tuntuu aikamoselta. Onko muilla samaa kokemusta vai onko mulla ohjelmassa joku  heitto?
Siis Stage2 VDASH.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4241
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #742 : 08.10.2025, 03:54:09 »
Eihän 2000 rpm kone vielä huuda. Ja nousee öljynpainekin nopeammin.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3395
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #743 : 08.10.2025, 08:02:48 »
Ei kuulu noin korkealle nousta kierrokset ohjelmalla, laita tukeen viestiä niin korjaavat asian. Yhdessä ohjelmoidussa jota en itse ollut tehnyt oli kyseinen ominaisuus, whatsapp viesti tukeen ja parin päivän jälkeen oli korjaus tuohon tullut.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6648
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #744 : 08.10.2025, 18:19:08 »
Onnistuuko Vdash:lla VCM:n akun vaihdon jälkeinen resetointi? Löysin sen kohdan kyllä ohjelmasta, mutta en kokeillut vielä, kun ei ole uutta akkua.

Jotain keskusteluja löysin D5T5 foorumilta, että joillain on pyytänyt vcm immo koodia ja homma tyssännyt siihen. Toiset sanoo, että homma toimii ihan vaan akun vaihtamalla ilman resetointia.

Merkkiliikkeessä akun vaihdon jälkeen ladataan joku softa, joka tekee tuntemattomia asioita.

Eli ei toimi. Herja ei poistu mittaristosta uudella akulla. Resetoitaessa pyytää VCM pin koodia, mutta en löydä mistään edes etäisesti siihen viittaavaan ohjetta, että miten siitä pääsisi eteen päin.

Volvoliikkeessä varmaan sitten onnistuu.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2966
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #745 : 08.10.2025, 22:43:17 »
Eli ei toimi. Herja ei poistu mittaristosta uudella akulla. Resetoitaessa pyytää VCM pin koodia, mutta en löydä mistään edes etäisesti siihen viittaavaan ohjetta, että miten siitä pääsisi eteen päin.

Volvoliikkeessä varmaan sitten onnistuu.
Joku softan pätkä pitää ladata Vidalla, jotta laskuri nollautuu. Akkua ei sinällään ole pakko vaihtaa, mutta ei se ole kallis tarvikkeena.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6648
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #746 : 17.10.2025, 19:36:09 »
Tuossa kun tuohon Vdashiin tuli tutustuttua, niin katselin mitä kaikkia mahdollisuuksia se avaa. No eka ihmetys tuli pin-koodin purun suhteen. Ensinnäkin mulla ei ole tarpeeksi tehokasta akkulaturia, mutta kestääkö se ihan oikeasti 7 päivää?!? Silleen siinä ruudussa ainakin luki, josta sen olisi saanut aktiiviseksi. Joo voi toki keskeyttää välillä, mutta silti.

Kyseessä -18 XC40

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3589
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #747 : 17.10.2025, 20:55:06 »
Onko sulla mikä piuha? SPAta/CMAta en ole VDASHilla avannut, mutta vanhemmat ottaa max 8-12 tuntia Mongoose kaapelilla. Enet olisi paras kaapeli tässä tapauksessa.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6648
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #748 : 18.10.2025, 07:05:18 »
Onko sulla mikä piuha? SPAta/CMAta en ole VDASHilla avannut, mutta vanhemmat ottaa max 8-12 tuntia Mongoose kaapelilla. Enet olisi paras kaapeli tässä tapauksessa.

Kiinalaisen Vidan mukana tullut Dice.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3589
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #749 : 18.10.2025, 08:35:17 »
Henkilökohtaisesti en varmaan lähtisi piraatti-Dicellä noin uutta Volvoa ronkkimaan, koska huonolla tuurilla epävakaa yhteys ja ennen kaikkea, hidas tiedonsiirto joka selittää tuota pitkää CEM-pinin purkua. Lämpimästi suosittelen ENET-kaapelin ostamista ja VDASHin korvaamista Orbitilla. Varsinkin jos on tarkoitus ruksia useampia asetuksia/ominaisuuksia autosta, niin Orbitille lämmin suositus ja pirun käyttäjäystävällinen toimenpide, jos tilaat Orbitilta sen PIN-koodin vielä. Eikä hintakaan päätä huimaa ottaen huomioon, että sitten sinulla on kirjaimellisesti kaikki valta tehdä autoosi mitä sielu sietää.

 

KL-varaosat  Race.fi