Niin.. eikös ne b-ryhmäläiset olleet yleensä nelivetoisia?
Piti vähän uteliaisuuttani perehtyä tähän, kun kaverilta on lainassa B-ryhmään liittyviä kirjoja. Äkkiseltään B-ryhmään luokitelluista noin puolet oli kaksivetoisia, tosin niistä moni vain ratakäyttöön tarkoitettuja. Tunnetuimpien lisäksi luokituksia löytyy mm. Skodalta, Talbotilta, Ferrarilta, FSO:lta, Ladalta, Citroenilta ym. Moni projekti vaipui unholaan Audin mukaan tulon myötä kuten Ford RS1700T, joka korvattiin nelivetoisella RS200:lla. Mutta aiheeseen:
Hitsailu 0,6mm langalla jatkui nyt, kun on taas hyvä hitsailla tallin ovet auki. Uusimmat hitsaukset onnistuivat saaduilla neuvoilla jo paremmin, pientä oiottavaa jäi tosin vieläkin.
Kantti on kaunista vai miten se oli?Helmakotelot 1mm pellistä kantattu ja paikoillaan. Joku muotoilija voisi olla ulkonäöstä toistakin mieltä, mutta nämä viivottimella piirretyt muodot on nopeita toteuttaa. Koesovituksessa myös Biilteeman elintarvikehyväksytty kirkkaan punainen roiskeläppä.
Top-coolerTeoreettisesti jokainen mutka ja pituusmetri putkessa hidastaa virtausta. Keskimoottori asennuksessa myös ilman saanti välijäähdyttimelle edellyttää pientä tuumailua, mitenhän se pitäisi toteuttaa

. Ei muuta kuin reikä kattoon ja kenno siihen. Yhteensä 3kpl 45° mutkaa ja yksi vähän loivempi. Eikä ole kenno huoltotöiden edessäkään tuolla ollessaan. Koko takaosa on alhaalta avoin, eli moottorikaan ei ihan hirveästi pääse lämmittämään tuota tilaa. Tarkoitus asentaa kuitenkin myös imevä flekti kennon alle. Pakoputkestaan ei turhan monimutkasta tullut. (eli kolmemutkainen

)
Tuo takavalojen välipeltikin meni uusiksi. Oli tiivisteen alta ruostunut kokonaan irti ja kilven kiinnitysreiätkin kasvaneet sen verran, ettei sopivia ruuveja olisi löytynyt.
Kattoskuuppi, kaikkea sitä tuleekin tehtyä. Etureuna tuli näppärästi Ø10mm putkesta taivuteltua ja etuosaan löytyi rosteriverkkoa sopiva pala. Melko veltto on tuo kattopelti tässä. Nyt tukevoitui vähän, kun hitsasin kulmaraudan skoopin etureunan alle katon koko leveydelle ja tuo alareunan pellinsoiro jatkuu ilmanohjaimena siihen asti. Katto venähti jo viimetalvena lumikuorman alla, kun oli lingottu vielä vähän lisää taivaalta tulleen lisäksi. Taidan laittaa etuosaan pahimman lommon kohdalle sellaisen muovisen "valeskoopin". Saa sitten joskus tarvittaessa raitista ilmaa, kun leikkaa aukon sen alle.
Etuturvakaariakin pääsin tänään sovittelemaan, oli kuulema Volvo-harrastaja taivuttanut. Pikkasen joutuu vielä muokkaamaan sisäpeltejä tai putkia. Nyt ovat kyllä niin kuin olin mittaillut ja piirrellyt, mutta onkin tuo tuulilasin aukko aika paljon leveämpi kuin kori sen alapuolella. Voisi yrittää saada vielä jotenkin vähän lähemmäksi A-pilaria, linja on kyllä sama kaarella ja putkella.
Jotain systeemejähän Volvolla oli sen 363CS:n suhteen, mutta kai ne totesi että on liian pervo laite. 
Tästä en ollut koskaan kuullutkaan vaikka isä on jo pienestä asti Volvoihin tutustuttanut

Kuvia katsellessa tuli mieleen, että taidan toteuttaa takapuskurin samalla tavalla, kun se ei enää jostain syystä meinaa mennä paikoilleen.. Eipähän irtoa niin helposti penkkoihin nojaillessa.
