Laitetaas joku raato tännekin. Pientä välipuuhastelua ennen kuin 242:n konetta alkaa niputtamaan.
Viikko sitten tiistaina tuli vastaan tämmöinen koppa ja ensimmäisenä tuli mieleen tehdä toiseksi talviautoksi 242:n rinnalle. Tekniikka alunperin B200E ja manuaali, vaihdettu AW71 jossain vaiheessa.

Sen verran ulkonäkö muuttunut oston jäljiltä, että pyörät ovat erit, maskin vaihdoin, siistin sisältä ja laitoin kurakaukalot. Vanhaan maskiin oli joku laittanut tiheäsilmäisen kirkkaan rautaverkon "parantamaan näköä".
Olin toissaviikonloppuna irrottanut -96 purkuautosta 6304:n ja lootan pakettina ja viime viikon maanantaina oli kansi avattuna irtaallaan. Meinasin ensin että laitan kuntoon ja tuuppaan 242:een, mutta tämän korin myötä sovitustyö helpottui kummasti

Koneessa ei muuta vikaa ollut kuin yksi palanut pakoventtiili kutospytyssä. Vaihdoin molemmat pakovenat sinne. Kanaviin kulmien tasoitus, venttiileille läppäys, uudet ohjurikumit ja nippuun. Perjantaina aloitin töiden jälkeen elimensiirron ja illalla oli kardaania myöten paketti paikallaan. Koko aikana en tullut edes irrottaneeksi lootaa koneesta.
Viikonloppu meni sähköjä räplätessä ja sunnuntai-ilta pakoputken kanssa. Putkisto on takapöntölle asti 3", takapönttö ja häntä 2,5". Vois se vähän hiljaisempikin olla, mutta eiköhän se siitä. Tällä viikolla ollut sitten muuta pientä viimeistelyhommaa ja illalla ajelin sillä kotiin. Puutoslistalla on enää moottorin- ja vaihteistonohjauksen puolesta nopeusmittarilta lähtevä signaali. Shifteriksi sai käymään suoraan AW71:n kepin kun kutosen lootasta löytyi kiinnikepaikkakin valmiina tukitangolle.
Pestävä vielä...Korissa ei ihmeitä, muutama pieni reikä vain perinteisissä paikoissa(kuvissa). Kattoluukku pelaa asentojen välistä topparia lukuunottamatta eikä edes vuoda rankallakaan sateella kuin hieman sisäkatonkostukkeeksi. Etupalkki ja hammastanko on puhtauden perusteella vaihdettu vuosi-pari sitten, jämäkämmät jouset samoin.
Kuvat ja loput alikansioissa.
Kovin ois tilaa koneen oikealla puolen ja sinne tulee täytettä, toivottavasti piakkoin

Alakerta on täysin vakio avaamaton ~350tkm ajettu, joten sen mukaisesti mennään. Jousista lähtee pois pikkaisen, mutta muuten ei ihmeitä tapahdu alustalle.
Niinjoo.
Tässä jotain käyntivideota. Racechronon livenäyttö ei ihan pysy vedossa perässä, mutta tulee hyvänä kakkosena
