KKD Motorsport  Samppasport

B20 kannentiiviste

  • 26 Vastauksia
  • 1735 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1889
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #15 : 08.11.2018, 21:50:25 »
Minä kannatan kierretapilla (huom, oikealla tapilla) kansipulttien kierteiden putsaamista, ja pohjien piikkaaminen pikkumeisselillä ja pikkuvasaralla, sieltä tulee törkyä yllättävän paljon, vaikka tuntuu että on puhtaat. Näin itse tein ja kokeilin ja opin, ja teen jatkossa joka kerta. Meni muuten uudet pultit momenttiin kuin sulaan voihin, ja hyvin on siltä osin pelittänyt, yhtään ei tökkinyt eikä paukkuillut.

Jyräsin akkuporakoneella aika kevyehköllä momentilla, monia kertoja samalla koneen momenttia kiristäen, aina vaan tuli paskaa pohjasta lisää.

Vakiosetissä minä vaihdoin tuon ohuimman pahvin, hyvin sekin toimi aina. Öljyt tosiaan vaihtoon suosiolla. Tasopintojen (ja palotilat&ventiilit) jonkunsortin kunnollinen puhdistus tiivistejämistä, itse olen vetänyt ne porakoneella ja harjalaikalla (kuppiharja tms.. messinkiä). Hiomapaperikin välttää. en tiedä onko oikein vai väärin, mutta itsellä toiminut näin.

Poissa volvoracing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #16 : 10.11.2018, 13:07:01 »
Onko olemassa sääntöä, joka vastaisi kysymykseen, kuinka paljon isompi kannentiivisteen liekkirenkaan eli männille tarkoitettujen aukkojen halkaisijan tulee olla verrattuna sylinterin halkaisijaan? Mittasin, että sylinterin halkaisija on yli 91mm, mutta alle 92mm. Vanhassa tiivisteessä on 94mm aukot (tiivistehän varmaan puristuu jonkin verran? Varmaan ennen käyttöä on vanhan tiivisteen aukot olleet vielä isommat, ehkä 95mm?). Riittäisikö pienemmät ja toisaalta kuinka paljon suuremmat ne voisi mahdollisesti olla?

Etsin sopivaa tiivistettä, mutta en tosiaan osaa päättä, minkälainen on oikea. Kone on käsittääkseni B20 sivuventtiili, mutta onko tuota edes porattu? Mikä on 2-litraisen sylinterin halkaisija?

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 813
  • Still going with RWD.
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #17 : 10.11.2018, 15:07:58 »
88,90 on std mitta.
ent.142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nyk. AMAZON -70, 965 "nokkis" -92

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.volvoracing.fi
    • Volvoracing
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #18 : 10.11.2018, 15:34:57 »


Amazon -70  2.3T 16v, T-10 Super, 8-3/4
Amazon -70  2.5T Evo, 9"pro
Amazon -69 B20 Turbo
240 T6 (rakenteilla)

Poissa volvoracing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #19 : 10.11.2018, 17:50:36 »
Kiitos teille. V-palvelun miehellä on kuulemma juuri sopiva pahvi 112e.

Poissa Pikku-Matti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #20 : 10.11.2018, 19:29:49 »
Olikos 73-74:n kansipahveissa hieman ovaalinmuotoiset liekkirenkaat ja vanhemmissa pyöreät? Mulla on hyllyssä molempia.

No, menee jo vähän otsikon aiheen ohitse.
« Viimeksi muokattu: 10.11.2018, 19:31:28 kirjoittanut Pikku-Matti »
Born to be wild - paitsi himassa.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 999
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #21 : 10.11.2018, 20:14:47 »
Olikos 73-74:n kansipahveissa hieman ovaalinmuotoiset liekkirenkaat ja vanhemmissa pyöreät? Mulla on hyllyssä molempia.

No, menee jo vähän otsikon aiheen ohitse.

Kyllä se näin menee !
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa volvoracing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #22 : 10.11.2018, 22:51:44 »
Olikos 73-74:n kansipahveissa hieman ovaalinmuotoiset liekkirenkaat ja vanhemmissa pyöreät? Mulla on hyllyssä molempia.

No, menee jo vähän otsikon aiheen ohitse.

Mittasin uudestaan vanhan tiivisteen liekkirenkaat ja huomasin, että pitkittäissuunnassa mitat ovat 95mm ja poikittaissuunnassa 94mm, elikkä ovat juuri ne ovaalinmuotoiset (?) Tosiaan mäntien halkaisija on parin millin kymmenyksen alle 92mm. Ja vanhan pahvin paksuus puristuneista kohdista 1.2mm ja reunasta, joka ei ole ollut kannen välissä 1.4mm. Sattuisiko sinulta löytymään sopivaa?
« Viimeksi muokattu: 10.11.2018, 23:44:13 kirjoittanut volvoracing »

Poissa Pikku-Matti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #23 : 11.11.2018, 10:52:30 »
Mainostaa ei tietysti pitäisi, mutta josko tämä menisi tietolähteenä:

http://www.kgtrimning.org/140160-1/engine-parts/gaskets/b20/

Tuolta aikanaan tilailin läjän eripaksuisia tiivisteitä eri-ikäisiin ja erilaisiin B20:iin ja vasta silloin huomasin tuon liekkirenkaan muotoeron.
Born to be wild - paitsi himassa.

Poissa volvoracing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #24 : 11.11.2018, 12:36:20 »
Tarvitseeko hommata uudet kansipultit muuten?

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 838
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #25 : 11.11.2018, 21:07:03 »
Ei jos vanhat on ehjät, ei kuroutumia tai muita havaittavia vikoja. Ja pituus on kenties paras mittari, mutta ei nyt ole käsillä mittoja...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1889
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #26 : 13.11.2018, 17:45:33 »
Mitat näkee hyvin kun vetää pultit riviin, niissä on selkeitä pituuseroja (jos on ollakseen), pisimmät kannattaa ehkä vaihtaa.. Ainakin kiristää varovasti. Muuten hyvin on vanhatkin pultit kestäneet kirisyksiä kerta toisensa jälkeen.

Itselläni kerran katkesi, vedin kiinni vaikka oli selvästi venynyt, ja lohkon reikäkin oli putsaamatta. Sen jälkeen olenkin vetänyt kierteet kunnolla puhtaaksi ihan tapilla, kuten aiemmin mainitsin, menee herkästi momenttiin, eikä jälkikiristyskään paukuta pultteja.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2018, 17:47:09 kirjoittanut luchadore »

 

Autotähti  Futurez