Uskoisikohan tuota. mikan kuitenkin kertoi, että lentokone lentää kiilahihnalla toimintavarmemmin, kuin sähkömoottorilla. 
Tämä ei ole uskon asia!

Mekaaninen suoraveto olisi tuossa koneessa se paras vaihtoehto, mutta kun moottori on alhaalla ja potkurin on pakko olla ylhäällä, niin siihen on valittu yksinkertaisin voimansiirto, joka on kiilahihna. Kyseinen kone lentää 3,2L boxerilla ja tuottaa ruhtinaalliset 32hv 3200rpm.
Simuloitu tulos:
Lentokone
spitfire, alennusvaihde 2,096 moottori->potkuri, lapoja 4kpl, potkurin halkaisija 3,27m. 45 asteenlapakulmalla kone ottaa 1311rpm jarrua vasten.
Koneen laskennallinen teho 1MW (~1360hv) ja moottorin tuottaessa tuon tehon (3000rpm) em. potkurilla lapakulma on 19 astetta vedossa jarrua vastaan. Tuollaista potkuria jos yrittää pyörittää 20 asteen lapakulmalla, niin koneen kierrokset jäävät 2775rpm lukemaan.
Eli ilmassa on oikeasti voimaa ja vastusta!

Joten visko vie oikeasti tehoa moottorista! :hello: