Eikös orkkis anturi kytke flektin päälle 92 asteessa? mietin vaan että jos 92ast vesi on syylärin yläreunassa, niin lohkoon menevä vesi lienee viileämpää, eli jos alavesiletkussa on anturi mikä kytkee flektin päälle 92 asteessa, niin se lienee jo liian kuumaa koneeseen meneväksi, sen takia mietin vaan että oisko hieman kylmempi parempi tuonne alavesiletkuun asennettavaksi. Kokeiluhommaksihan se varmasti menee, että löytää sopivan.. 
Lisäpuhallusta (ajoviiman lisäksi) tarvitaan vasta sitten kun syylärin läpi tulevan veden lämpötila nousee liian ylös. Oikeastaan syyläristä palaavan veden lämpötilalla ei ole merkitystä, vaan sillä, että tilavuusvirtaus on riittävän suuri ja moottorin lämpötila ei nouse asetettua arvoa korkeammaksi.
Jos alavesiletkun anturi on liian matalassa lämpötilassa, käynnistyy flekti täysin turhaan joka kerran kun termostaatti aukeaa. Tämä lyhentää flektin ikää (paljon lyhyitä käyntisyklejä) ja antaa moottorille turhia lämpöshokkeja (kylmiä siis).
Omassa kontissa flektiä ohjaa LH2.4, joka käynnistää flektin I-teholle kun moottorin lämpöanturi näyttää 105 C astetta. Täysteho menee päälle, kun mittariin on kertynyt sen 115 astetta (ei ole tapahtunut koskaan).
Ennen flektin käynnistymistä, termostaatti on jo auennut ja vesi kiertää syylärissä. Tästä seuraa se, ettei flekti käynnisty käytännössä koskaan normaali maantienopeuksissa talvella ja harvoin kesälläkään. Tietysti jos avosandaalia
tm antaa, niin voihan se flekti välillä käydäkkin hetken.
Eikä sen flektin tarvitse kännistyäkkään, ellei moottorin lämpötila ala kohoamaan. Tästä syystä sähköflekti on parempi kuin visko ja se antaa aina vakiotehon moottorin kierroksista riippumassa.
Lisäksi ilmastoinnin kompuran toiminta ohjaa flektiä (I-teho) tämän lisäksi.