Niin, tuli sitten kokeiltua tuon tasapanotusakselihässäkän vaihdattaminen kun v-käyrä saavutti lakipisteensä.
Ihan Volvo liikkeessä teetettynä, kun itse olen auttamaton tumpelo näissä. Liike luonnollisesti ei tiennyt tällaisesta mitään ja suureen ääneen mainosti ettei ota vastuuta korjaantuuko ujellus tällä toimenpiteellä kun ei ole heidän diagnosoimansa. No eipä yksikään Volvo edustaja ollut diagnoosia tähän päivään asti antanut, ei myöskään ko. liike. Kysytty oli.
Anyway kikkare vaihdettiin ja vot, ujellus katosi 92,7 prosenttisesti. Ensimmäistä kertaa kuulee ne kaikki muut sivuäänet mitä moottorista/vaihteistosta kantautuu 1000-2000rpm välillä, niitäkin riittää. Myös dieselin raksutuksen kuulee ensimmäisen kerran tuolla kierrosvälillä. Joku pieni vielä kuuluu mutta liittyykö enää tuohon tasapainoakseleihin, en tiedä.
Palikka maksoi ~450e liikkeessä, työt toinen mokoma plus normaali oljynvaihtokustannus päälle. Ei halpaa. Mutta kivan juuttikassin Volvo teksteillä sai huollon terveisinä

Että jos joku tätä pohtii niin tiedoksi. Potilas oli V70 D4 A8 2014.
PS. Yksi jännä juttu tuosta vaihdosta seurasi sivuäänien katoamisen lisäksi. Tuosta hetkellisen kulutuksen lukemasta katosi yli puoli litraa sataselle. Ennen pyöri 5-6 välillä ja nyt 4,5-5,5 välillä. Siis tuossa jokapäiväisellä työmatkalla, sama tie, sama ajotapa, samat olosuhteet. Eikä näin ole muiden öljynvaihtojen kohdalla käynyt.