Harrastepyörissä mulla ei taida olla yhtäkään heijastinta. Tosin jos niillä ajan pimeässä, niin yleensä tämä tapahtuu polulla ja minulla on valoarsenaalia sen verran että varmasti huomataan. Samaten vaatteissa heijastimia. Ja tiedostan sen ettei ole heijastimia ja en näy niin hyvin liikenteessä.
Työmatkapyörässä sitä vastoin on heijastimet kunnossa, mutta valot heikkotehoisemmat, mutta kuitenkin varmasti näkyvät. Pinnaheijastimien hyvän havaittavuuden lisäksi suosittelen ehdottomasti nilkan ympärille heijastimia. Näkyy todella hyvin. ja pinnoihin tälläiset tikut
http://liikenteessa.wordpress.com/tag/pinnaheijastimet/ ei paina paljoa ja näkyy hyvin. Näitä voisin jopa aatella harrastefillareihinkin.

Ja laittakaa ne vilkkuvalot pois päältä, varsinkin jos on yhtään tehokkaampia valoja. Tällä viikolla joku sankari ajoi vähän kovempaa kuin minä ohitseni ja takana oli reilun tehoinen punainen valo. Kyllä ärsytti, vaikka koitti kuinka katsetta käännellä muualle. Paukut ei kuitenkaan riittänyt sitten ajaa kunnolla kiinni ja pyytää laittamaan valoa jatkuvalle valolle.