Mielipiteitä kyselen...
Äiti melkein itkua vääntäen tossa soitti jokin aika sitten, ettei netti toimi. Tekee siis töitä etänä kotoa käsin ja netti on paras mitä tänne korpeen saa, Telian 3/4G wifi-mokkula.
Noh, työkone on yrityksen antama ja erittäin raskaat vaatimukset on, ettei käytetä kuin tuota konetta oman palvelimen (ohjelmiston) kautta työhön. Edellinen kone oli aivan tuhannen täynnä kaikkea turhaa paskaa, josta puolet lakaisin roskiin, jotta jaksoi edes pyörittää niitä vaadittuja ohjelmistoja (tuolloin oli keskusmuistia 4gb josta 87% oli käytössä kokoajan).
Ongelmat kuitenkin jatkuivat ja yritys hankki uuden koneen. Kaikki arvot x2, eli esim. keskusmuistia on nyt se rapiat 8Gb. Ongelmat kuitenkin on samat, ohjelmistot katkaisevat yhteyden usein kesken töiden, jolloin kaikki pyyhkiytyy roskiin. IT-tuki on puhelimen päässä helsingistä käsin, eivätkä jostain syystä tule etänä tolle koneelle korjaamaan mitään. Äitilleni puhelimessa mussuttavat, että johtuen netin heikkoudesta, ei ohjelmat toimi, eli äitin vika.
Pari juttua...
- Oma läppäri ampuu nettiin täällä
www.speedtest.net (by ookla) mukaan Download 4,2Mbps, Upload 0.87Mbps ja Bing 39ms. Ymmärrettävät arvot tänne korpeen. Omalla koneella voin katsoa vaikka youtubesta 720p videoita pienen kärsivällisyyden kanssa ilman katkoja.
Äidin työkone taasen saa hikiseen vastaavalla testill arvot 1.1Mbps, 0.2Mbps ja bing 79ms. Äidin "todella mopo" oma kone, joka on markettiläppäri, menee melkein samoihin kuin tämä oma läppärini.
Sen vähän mitä tuota työkonetta tutkin luvan kanssa (kaikki on laitettu IT-etäsalasanan taakse, enkä täten voi muuttaa edes päivitys/tehoasetuksia), niin näyttäisi F-secure ja joku etähallinta ottavan järestään 20-30% muistista, mikäli mikään nettiin menevä ohjelmisto on auki.
Voiko nuo saatanan f-securet yms. olla noin veristä ripulipaskaa, että yhteys ulkomaailmaan kyykkää näiden paskeiden takia?? En jumalauta ymmärrä yhtään tätä kuviota, jossa olen itse laittanut viestin missä ongelma on, niin hommataan vielä enemmän täynä olevaa ripulipaskaa tilalle, joka on vielä enemmän täynä kaikkea "tarpeellista" pakollista. Kaikkea perustellaan tietoturvalla ja samaan aikaan koneessa on silti kaksi virusohjelmaa päällä (f-secure ja Win10 oma ohjelmisto).
Tämä on ihan älytöntä. Toimittivat näytönkin, Lenovon sellaisen ja siihen piuhan, joka on toisesta päästä HDMI ja toisesta päästä display port. EI tunnista kone, eikä näyttö mitään. Näyttö sammuu itsestään kolmen sekunnin päästä kun virran kytkee, koska "ei havaittua laitetta" eikä sitä saa enään päälle ennenkuin ottaa virtajohdon irti ja laittaa takas. Sitäpaitti nyt viimeksi kun tuli uusi läppäri ja vanha vietiin pois, vietiin myös ton näytön virtapiuha

muoviämpäri minä sanon... Olen itsekkin ihan käsi koneiden kanssa ja google/foorumit/kaverit periaatteella täälläkin mennään. Silti, minulla on nyt sylissä oma 250e käytetty yritysläppäri, joka toimii kuin junan vessa. Sitten on joku organisaation ostama palvelu pitämään vehkeet kunnossa, niin lopputulos on helvetinmoinen krapula kun pitää vitutukseen juoda kontillinen kaljaa että jaksaa tommosia selityksiä...
Anteeksi avautuminen, mutta voiko tuo F-secure mm. olla tommonen syöpä? Porukoiden muut koneet tosiaan toimii hyvin ja pystyn itsekkin esim. teamviewerin kautta niitä käyttämään raskaastikkin ilman hikeä.