Olipa taas päivä.
Ensiksi tein sen tankkivarusteen valmiiksi ja samalla laitoin siihen Webastoa varten polttoaineenlähdön.



Tämän jälkeen yritin epätoivoisesti saada polttoainejärjestelmän ilmattua sillä perämoottoripumpulla. Kokeilin sitä vähän jokaiseen mahdolliseen paikkaan, mutta imu vaan ei tuntunut riittävän. Lopulta löytyi sopiva paikka heti tankin vierestä ja onnistuihan se ilmaus lopulta.
Sitten oli vuorossa ensimmäinen starttausyritys. Startti pyöritti todella laiskasti, joten käynnistymisestä ei ollut toivoakaan. Pientä lupailua oli havaittavissa, mutta ei mitään sen ihmeempää. Laitoin apukaapelit akun miinusnavasta moottorin kylkeen ja johan alkoi startata. Bensakoneen maapiuhassa ei näköjään riitä neliöt dieselin vaatimille virroille.
Kone käynnistyi, mutta sammui heti

Se teki tätä joka kerta ja sammuessa syttyi moottorin vikavalo. Täysin samat oireet siis, mitä tuolla korjaamo-osiossa on erään käyttäjän autosta yritetty ratkoa. En malttanut odottaa huomiseen, joten hyppäsin autoon ja kävin töistä taas lainaamassa testeriä, jotta saa vikakoodit luettua. Koodit viittasivat ajoneston ongelmin, eli jäänitteensyötössä tai maadoituksessa häikkää. Tarkistin kaikki johdon ja yritin jopa laittaa sen maajohdon alkuperäistyyliin moottorin kylkeen kiinni, mutta turhaan. Sitten kokeilin ottaa 850:stä jääneet ajoneston osat, eli boksi ja antennirengas. Pujotin 850:n avaimen antennirenkaaseen ja yritin startata. Jukupliut, se saamari lähti käymään

Oletin siis automaattisesti vian olleen niissä vaihtamissani ajoneston hiluissa. Kokeilin vielä vaihtaa alkuperäiset osat takaisin ja kokeilla uudestaan. Se pahus käy edelleen, mitä helv... Kokeilin vaihdella osia ristiin ja rastiin ja viimein osat olivat ihan sekaisin. Lopulta kokeilin vielä ottaa koko ajoneston boksin irti ja edelleen se auto toimii normaalisti. Lopulksi laitoin vielä kaikki alkuperäiset osat paikalleen. Moottorin ohjainyksikölle ei tullut enää vikakoodia ajonestosta, mutta itse ajonestoon jäi joku vikakoodi, minkä tarkoitusta en tiedä, mutta se selvinnee huomenna. Auto siis toimii, kulkee ja käy normaalisti, mutta en vaan tiedä MIKSI???
Koeajolla tuli sekä positiivisia, että negatiivisia seikkoja esille. Eli kierroslukumittari ei toimi, mutta cruise toimii normaalisti

Myöskin 850:n ajoilta tuttu, liian aikaisesta ruiskutuksesta johtuva vikavalon palaminen on edelleen tallella

Kohtuu pirteä tuo myös tuntuu olevan. Selkeästi reipaammin se kulkee, mitä etuveto meni. Johtuneeko sitten niistä unohtuneista katin sisuksista, vai jostain muusta, se jääköön arvoitukseksi, mutta kyllä se silti lastua tai evryä huutaa...