Eilen alettiin kokoamaan moottoria, hoonattiin putket ja ehdittiin laittaa kampiakseli paikalleen ja 3/4 männistä

Öljypumpun käytin auki ja tsekkasin päittäis -ja radiaalivälyksen. Onneksi sain moottoritelineen perhetutulta lainaksi, on se vaan huomattavasti mukavampi värkätä kun ei tarvitse missään likaisella lattialla siirrellä konetta. Jos näitä tulisi tehtyä enemmänkin niin tulisi aivan varmasti ostettua itsellekin!
Vielä pitää nelosen mäntä sen verran herkistellä että saa öljyrenkaan liikkumaan vapaasti, olisin melkein kyllä ostanut uudet männät ja männänrenkaat jos olisin jostain löytänyt niitä, mutta nyt mennään näillä.
Jotain kiinnileikkautumisen yritystä tuolla koneessa on ollut, kun katselin jälkiä, liekö tosiaan johtunut siitä kun aikoinaan se kuski ei tajunnut katsoa lämpömittaria ja se kansipahvi paloi niin eihän se hirveästi voitele sen jälkeen.
Ai niin, löysin ruostepaikan korista! Tuommoinen tulitikkuaskin kokoinen ruosteläikkä oli ilmestynyt vuosien aikana kuskin puolelle eturenkaan eteen

Olikohan tullut parkkeerattua Mazda liian lähelle ja ruoste pääsi tarttumaan?

Mutta kohta on alakerta valmis sitten, nythän tämä etenee vauhdilla!
Jos jollain löytyy tietoa että mistä saisi moottorin tukikumit tähän ja mistä löytäisin alkuperäisen Volvon Model 5 radion niin olen kiitollinen!
Tästä on hyvä jatkaa



