Mielenkiintoinen kysymys yksityisyyden suojasta ja sen tuomasta turvasta. Tämähän suojaa myös takuunantajaa, ehkä liikettäkin kuten täällä jo aiemmin on kirjoitettu.
Otetaan esimerkki viasta, jota on takuunpiirissä tutkittu, mutta vikaa ei ole pystytty paikallistamaan. (Esim. jäädytysnestettä katoaa, mutta koepaineistuksen mukaan vuotoa ei ole)
Nyt asiakas vaihtaa auton pois. Uusi ostaja törmää samaan vikaan takuun jo päätyttyä. Vika löydetään, korjataan ja koska takuu päättynyt niin asiakas maksaa ainakin osan.
Jos asiakkaalla olisi ollut tiedot takuun aikaisesta saman vian etsinnästä, olisiko asiakas voinut vedota vian kuuluvan takuun piiriin, jos olisi saanut huoltohistorian?
Omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta käytännössä täysin mahdollista.
E:Tätä voi itsekukin pohtia, jos se omalle kohdalle osuisi