Autodiagnoosi  Carcom Oy

Nappimallin lämmityslaitteenmoottorin vaihto

  • 15 Vastauksia
  • 5669 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Nappimallin lämmityslaitteenmoottorin vaihto
« : 11.10.2011, 17:26:03 »
Paljonko muut on kuluttanu aikaa tuohon hommaan? Vaijerimallisen taisin joskus tehdä 4 tuntiin mutta tuohon ilmastoinnin esivalmiudella olevaan on mennyt jo pelkkään purkuun lähes 2 tuntia ja oikein kauhistuttaa paljonko menee takaisin laittoon? :-\ Tuntuu ettei tuplaten eli 4 tuntia edes välttämättä riitä kasaukseen? Ei onnistunu "puolipurkuna" kun ei lähteny suosiolla apukuskinpuolen ropelli irti niin päätin sitten purkaa kojelaudan pois tieltä kun se ei paljoa ollut kiinni ja repiä koko pömpelin irti ::) Tuntuu tuossa turbo-mallissa olevan piuhaa ja relettäkin jonkun verran enemmän kun karvalakki dl:ssä ja kaikki h*lvetin piukasti siinä kotelon ympärillä vaikka ne nyt mukavan löysällä tuossa kuvassa roikkuvatkin. Argh hermothan tässä menee :)
 
« Viimeksi muokattu: 11.10.2011, 17:32:11 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Nappimallin lämmityslaitteenmoottorin vaihto
« Vastaus #1 : 11.10.2011, 19:40:24 »
No niin eipä lähtenyt se kuskinpuolen ropelli irti suosiolla lämmityslaite irrallaankaan ::) Toinen puoli sentään irtos kevyesti. Saa kai sentään liimattua?

Ja seuraavaki huomasin että moottori ei asetu oikealle paikalleen vaan sitä täytyy shimmata negatiivisesti eli jyrsiä jollain kotelosta pois että menee syvemmälle :P Alustavien laskelmien mukaan ~4mm. Moottori Motonetistä ja merkiltään Unipoint ::)

Ei voi oikein ymmärtää miten tää voi olla Volvoon näin h*lvetin vaikeeta kun c-mersuun vaihdoin aikoinaan 15 minuutissa eikä mazdaanka kai paljoa kauempaa mennyt... :(
« Viimeksi muokattu: 11.10.2011, 19:48:19 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa sunnuntaikuvaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Nappimallin lämmityslaitteenmoottorin vaihto
« Vastaus #2 : 12.10.2011, 06:49:03 »
Lainaus
Paljonko muut on kuluttanu aikaa tuohon hommaan?

Terve! Hitaasti ja harkiten tein tuon homman Heidin kanssa, noin 15h...! Me ei purettu kojelautaa pois. Ihan samanlainen tarvikemoottori motonetistä asennettiin ja snurrattiin se ~4mm pois kotelosta.

Tämä oli heinäkuussa, tähän saakka on pyörinyt äänettömästi ja tehokkaasti. Laitettiin muuten Nyloc-muttereilla se kiinni, ettei vaan tulisi irti itsestään.

Todellakin ärsyttävä homma se oli...

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: Nappimallin lämmityslaitteenmoottorin vaihto
« Vastaus #3 : 12.10.2011, 08:59:27 »

Ei voi oikein ymmärtää miten tää voi olla Volvoon näin h*lvetin vaikeeta.

Nopein konsti on ottaa iso reikäsaha ja  kairata reikä molempiin poskiin. Syntynyt reikä paikataan sitten vaikka ohuella alumiinilevyllä. Tai sahaa sen posken halki

Toi 4 mm lisätila saadaan poraamalla alas ne kolme kiinnitysnatsaa sieltä lämppärin rungon keskeltä.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Nappimallin lämmityslaitteenmoottorin vaihto
« Vastaus #4 : 14.10.2011, 15:25:22 »
Eipä ole suuri yllätys, ettei Motonetin myymät lämmityslaitteen moottorit ole sopivia suoraan.

Vieläkin näyttävät myyvän 700-sarjan puhallinmoottoria myös 300-sarjaan. On se toki fyysisiltä mitoiltaan samanlainen, mutta pyörii väärään suuntaan 300-sarjassa, eli puhaltaa kabiinista ulos 300-sarjan siivillä.  :D Napaisuutta ei voi vaihtaa, koska toinen napa on koko laitteen runko. 700-sarjan siivikolla koko paketi ei edes mahdu paikalleen, kun siivet ovat melkein 5cm liian korkeat.

AC-Delco/Siemens luettelot eivät edes 300-sarjaa tunnistaneet, tuolla Motonetin moottorin numerolla löytyi 700srj.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2011, 15:26:59 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Nappimallin lämmityslaitteenmoottorin vaihto
« Vastaus #5 : 14.10.2011, 18:06:19 »
Ei muuten 4mm riittäny vaan otin ~7mm mitä helpolla sai niistä kiinnityskohdista otettua tavaraa pois. Sit loppu multa työkalut mitkä sopis kotelon sisälle ja millä sais jotain aikaan joten päätin pyyhkästä hiukan apukuskinpuolen siivistä pois rälläkällä. Nyt mahtuu pyöriin ja tuntuis toimivan :) Toivottavasti en joudu tekemään enää ikinä kyseistä operaatiota vaikka sen nyt toisella kerralla vähän nopeemmin kävisikin ;)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: Nappimallin lämmityslaitteenmoottorin vaihto
« Vastaus #6 : 29.10.2011, 22:51:45 »
Tänään irrotettu 240 Turbo -83 nappilämppäri varastoon. Irti ehkä olisin saanut ilman kojelaudan irrotusta, mutta takaisin ei olisi ikinä mahtunut kojelaudan kanssa. Irtiotto vei kaikkineen sen puoli tuntia.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1194
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Nappimallin lämmityslaitteenmoottorin vaihto
« Vastaus #7 : 07.11.2011, 08:05:43 »
Vaihdoin aikanaan suosiolla tavallisen lämppärin tilalle.. Ei tarvinnut kojetaulua irrotella.


« Viimeksi muokattu: 07.11.2011, 08:09:01 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD2-vikalukijoita.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1194
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Nappimallin lämmityslaitteenmoottorin vaihto
« Vastaus #8 : 07.11.2011, 08:08:22 »
tupla post, voi poistaa..
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD2-vikalukijoita.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Nappimallin lämmityslaitteenmoottorin vaihto
« Vastaus #9 : 07.11.2011, 11:25:49 »
Vaihdoin aikanaan suosiolla tavallisen lämppärin tilalle.. Ei tarvinnut kojetaulua irrotella.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Toi perusmalli on mun mielestä muutenkin parempi. Esim.huurteenpoisto. Mut pidin nyt ton nappilämppärin kun se 240 Turboon kuuluu :) Pärjää silläkin...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Nappimallin lämmityslaitteenmoottorin vaihto
« Vastaus #10 : 10.11.2011, 21:49:02 »
Missäs muuten tuollasen nappilämppärin etuvastus on? Itsellä pelittää vaan 3 ja 4 nopeudet.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa sunnuntaikuvaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Nappimallin lämmityslaitteenmoottorin vaihto
« Vastaus #11 : 13.11.2011, 23:56:12 »
Missäs muuten tuollasen nappilämppärin etuvastus on? Itsellä pelittää vaan 3 ja 4 nopeudet.

Se on siellä puhallinkotelon sisällä!!! :O Kyllä, siis juuri saman kotelon sisällä kuin tuo puhallinmoottorikin, eli saman työn joutuu tekemään että pääsee siihen käsiksi...

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Nappimallin lämmityslaitteenmoottorin vaihto
« Vastaus #12 : 15.11.2011, 21:18:19 »
Nopein konsti on ottaa iso reikäsaha ja  kairata reikä molempiin poskiin. Syntynyt reikä paikataan sitten vaikka ohuella alumiinilevyllä. Tai sahaa sen posken halki

Toi 4 mm lisätila saadaan poraamalla alas ne kolme kiinnitysnatsaa sieltä lämppärin rungon keskeltä.


Osaatko lonkalta heittää, että miten ison reiän vaatii?


Se on siellä puhallinkotelon sisällä!!! :O Kyllä, siis juuri saman kotelon sisällä kuin tuo puhallinmoottorikin, eli saman työn joutuu tekemään että pääsee siihen käsiksi...

Milläköhän kohtaa se mahtaa sijaita. Pääsisköhän sille kohtaa tekemään reiän, jos koittais sitä kautta vaihtaa?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa sunnuntaikuvaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Nappimallin lämmityslaitteenmoottorin vaihto
« Vastaus #13 : 16.11.2011, 19:03:39 »
Lainaus
Milläköhän kohtaa se mahtaa sijaita. Pääsisköhän sille kohtaa tekemään reiän, jos koittais sitä kautta vaihtaa?

Valitettavasti se paskapää vastus on siellä puhallinmoottorin ja kotelon välissä, en näe mitään keinoa et miten pääsis vaihtamaan tekemättä koko hommaa  :'(

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Nappimallin lämmityslaitteenmoottorin vaihto
« Vastaus #14 : 19.11.2011, 09:59:24 »
Valitettavasti se paskapää vastus on siellä puhallinmoottorin ja kotelon välissä, en näe mitään keinoa et miten pääsis vaihtamaan tekemättä koko hommaa  :'(

Niin ja kerran jos tekee niin tekee kunnolla sitten ;)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

 

Autoracing  KL-varaosat