Jaha aika kuluu ja seiska toistaiseksi kulkee. Tasaiset 25 vuotta tuli seiskalle ikää tänä vuonna. Ja hienosti kiiltää kohta 400tkm ajetuksi alkuperäiseksi,
joka vuosi talven nähneeksi autoksi

Oli taas rankka syystalvi ja saikin useasti pestä suolaa pois. Talvikäyttöön tekemäni roiskeläpät on suojannut
hyvin alustaa ja kylkiä. Hankkimisen jälkeen tehdyt pintaruostepaikkojen korjaamisetkin kestäneet, ainoastaan nykyaikainen packa pensselimassa alkaa
tippua itekseen pois helmoista.




Jo tehtaalla tähän autoon asennetut hydratkin on aivan siistissä kunnossa vielä. Tosin onhan niitä edelliset kuskit hieman kanttareihin raapineet

-Pikkuhiljaa tuo takapuskurikin on alkanut pitämään värinsä, johtunee siitä että monta kertaa tullut auto pestyä bilteman vahashamppoolla.
-Viime keväänä kun sai pikkusen ajoon niin tuli tästä käytyä kaikki jarrut läpi. Eteen vaihtui; levyt, palat, jarruletkut ja holkitin väljähtäneet liukutapin
reijät. Myös mäntien suojakumet tuli tarkistettua tarkkaan ja hyvät oli joten saivat vain rasvauksen jarrukumirasvalla. Taakse vaihtui; levyt, palat, satulat,
käsijarrukamat ja letkut.
-Käsijarrua vähän modasin koska se on vakiona niin hengetön. Käänsin palat väärinpäin jolloin linkun puolelle sai jämäkämmän jousen niin varmasti jarru
palautuu. Väärinpäin käännön ansiosta sai asennettua myös säätöruuvit joilla sai jarrut säädettyä kohdilleen. Remontin jälkeen oli katsastus ja auto hyppäs
rullilta pois, niin hyvin tuo käsijarru nyt pelaa.
-Jarruremontin yhteydessä korotin perää. 1 jääkiekko per puoli.
-Matkakulutus on jossain päälle 9L / 100km. Kaupunki ajossa jossain kauempana.
-Pahoja vikojakin on ollut. Toinen kilven valo paloi ja heti kun 25v vuotta tuli täyteen niin toisen takaoven salpamekanismi kohmettu niin ettei meinaa
ovi mennä kiinni, lerpattaa vapaana kuin ladassa keskellä liikenneympyrää. Onneksi oven sai aina kiinni kun vähän aikaa ronklas. Nyt ruiskein salpoihin
CRC:n multilubea joka toivottavasti poistaa kankottumat näinkin uudesta autosta.
-Tällä vietiin tavaraa eestaas loppukesästä kun muutin opiskelukaupunkiin. Kyllä mahtuukin paljon tavaraa itse autoon + peräkoukun jatkoksi.
-Laatikosta tuli pakkokolmonenkin korjattua. Vika oli siellä perinteisessä paikassa eli vaihdekepin juuressa. Kummatkin kytkentänapin johdot oli komeasti
poikki. Nyt on keveä ajella kaupungilla kun ei tarvi nelosella vedättää.
Konehuoneesta parikuvaa missä pari kysymystä:Turbo puskee jonkin verran öljyä coolerille. Sitä valuu tuolta coolerille menevän letkun välistä vaikka klemmari on kiinni. Öljy tippuu vielä imuletkun päälle
ja valuu siitä alas. Onkohan tuo turbo menossa huonoksi? Edellinen omistaja ton on kertaalleen vaihdattanut / korjauttanut. Tarkistelin tuota imupuolta vähän
aikaa sitten, ja siivet ei ole hanganneet mihinkään ja komeasti pyöri. Välystä oli mutta mun mielestä sen verran kuin kuuluukin, eikös se öljynpaine hoida
lopullisen keskityksen? Eikä Öljyä palakkaan eikä katoa tikusta. Myös coolerin pohjaroppua käytin auki, siinä oleva kuppi oli täynä öljyä, mutta ei sen enempää
sieltä öljyä tullut:

Konerempan jälkeen tuo paikka jäi vuotamaan öljyä. Venttiilikopan tiiviste on tarvike, mutta minusta se ei oikeen sieltäkään näyttänyt vuotavan kun siirtelin
jakokoppaa pois edestä sen mitä liikkui. Jakohihnan vaihdon yhteydessä ajattelin vaihtaa sekä kopan tiivisteen että nokan stefan. Kai ne on marmoritiskiltä
haettava ettei enään vuoda.

Tulipa vielä mieleen että jos joltakin löytyy beiget alkuperäiset kohtuukuntoiset ja vuotamattomat kuramatot niin saa ehdotella.