Moro,
en ole asiantuntija, mutta minusta kyseinen auto on vielä vanhemmalla Drive-moottorilla, 80kw tehollinen. Seuraava vuosimalli 2012 on sitten D2. Lisäksi sisätiloihin on tullut päivitys siinä vaiheessa, esim. isompi näyttö jne. Lisäksi manuaalina sitten 6 vaihteisia.
Itellä on juuri vuosimalli 2011 ja 1.6 diesel. Ostin kun autolla ajettu 100 000km ja nyt mittarissa 220 000km. Ongelmia ei ole ollut. Olen vaihtanut polttoainesuodattimen normaalia tiheämmin, joka on "suositus". Näissähän temppuilee hiukkassuodatin + EGR. Tästä paljon keskustelua tällä foorumilla. Itsellä on toiminut OK. Loukun vaihto ei nyt niin kauhean kallis ole, noin 550e, mutta toki rahaa. Suositusvaihtoväli 120 000km. Turboja on mennyt ja se on toki sitten kalliimpi juttu.
Auto on tosiaan matka-ajossa hyvä, kaupungissa tahmea kun vielä 5 vaihteinenkin. 1. vaihde on liian pitkä, mikä on aiheuttanut näihin kytkinremontteja kun kuski liuvuttaa helposti liikaa. Lisäksi kulutus toki nousee, jos matkavauhti esim. 120km/h, mutta jos ajelee sitä satkua, niin vähällä kulkee. Minusta ohikin pääsee aivan hyvin kun tarvittaessa vähän pykältää. Eihän tämä mikään tykki ole. Eniten kaipaisin voimaa juuri alakierroksille kaupunkipyöritykseen. Hankalissa pihoissa/ylämäissä huomaa kyllä, että voimaa vähän ja 1. vaihde liian pitkä. Webasto pitää auton lämpimänä ja sisätilat/laatu aivan ok. Onhan siinä autoa tuohon hintaan.