KL-varaosat  Race.fi

V70 pienen dieselin verotus ja mahdolliset muutokset

• 8 Vastauksia
  • 3778 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaldonia1

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Tällainen vaihtoauto pisti silmään:

https://www.nettiauto.com/volvo/v70/11072940

Vaikuttaa kerrassaan asialliselta. Vai kuinka?

Entä paljonko on tuollaisen 1,6-litraisen pikkudieselin vero vuodessa? Oho. Se ilmestyi ilmoitukseen. Näyttää olevan 647 euroa vuodessa. Aika paljon vieläkin. Varsinkin jos auto on nuhapumppu. Onko?

Kestääkö tällainen menopeli? Entä onko tulossa mahdollisia muutoksia verotukseen?
« Viimeksi muokattu: 17.01.2020, 11:39:23 kirjoittanut Kaldonia1 »

Poissa hessu80

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
Vs: V70 pienen dieselin verotus ja mahdolliset muutokset
« Vastaus #1 : 17.01.2020, 11:51:44 »
Olen ajanut vastaavalla autolla 157 tkm. Sopii hyvin sellaiseen rauhalliseen pitkän matkan ajoon. Kaupungissa vähän tahmea, kun iso raskas auto, pieni kone ja manuaali. Käsittääkseni tämä 84 kW versio on kestävä moottori, olen nähnyt yli 400 tkm ajettuja ilmoituksissa. Vanhemmassa 80 kW versiossa on ollut enemmän murheita turbon ja päästölaitteiden kanssa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Kaldonia1

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 17.01.2020, 12:12:51 »
Olen ajanut vastaavalla autolla 157 tkm. Sopii hyvin sellaiseen rauhalliseen pitkän matkan ajoon. Kaupungissa vähän tahmea, kun iso raskas auto, pieni kone ja manuaali. Käsittääkseni tämä 84 kW versio on kestävä moottori, olen nähnyt yli 400 tkm ajettuja ilmoituksissa. Vanhemmassa 80 kW versiossa on ollut enemmän murheita turbon ja päästölaitteiden kanssa.

OK. Kiitos.

Onko kuitenkin vielä Volvo? Hyvä ja vakaa ajettava? Entä onko lämmin? Luulisi, että webaston kanssa on.

Oletko ollut tyytyväinen? Entä kulutus?

Itsellä olisi aika paljon kyläajoa plus sitten lähes viikottain joku pitempi reissu.

Poissa Taavi.H

• Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
« Vastaus #3 : 17.01.2020, 12:18:41 »
Käyttövoimaveroon (eli siihen ns. dieselveroon) ei vaikuta moottorin koko tai päästöt, ainoastaan ajoneuvon tyyppi ja kokonaismassa.

Toki siihen perusveron osuuteen vaikuttaa päästöt jotka pienellä koneella ovat yleensä pienemmät.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa tuomaril

• Valvoja
  • Turbo
  • *
« Vastaus #4 : 17.01.2020, 12:25:35 »
Kyllä tuo aika tahmea kone on tuohon koppaan. Kestävyydeltä taitaa tuo 2.0 litranen diesel olla myös parempi, että ehkä se olis parempi vaihtoehto.

Poissa Lapinmies

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 22.01.2020, 08:30:29 »
Moro,

en ole asiantuntija, mutta minusta kyseinen auto on vielä vanhemmalla Drive-moottorilla, 80kw tehollinen. Seuraava vuosimalli 2012 on sitten D2. Lisäksi sisätiloihin on tullut päivitys siinä vaiheessa, esim. isompi näyttö jne. Lisäksi manuaalina sitten 6 vaihteisia.

Itellä on juuri vuosimalli 2011 ja 1.6 diesel. Ostin kun autolla ajettu 100 000km ja nyt mittarissa 220 000km. Ongelmia ei ole ollut. Olen vaihtanut polttoainesuodattimen normaalia tiheämmin, joka on "suositus". Näissähän temppuilee hiukkassuodatin + EGR. Tästä paljon keskustelua tällä foorumilla. Itsellä on toiminut OK. Loukun vaihto ei nyt niin kauhean kallis ole, noin 550e, mutta toki rahaa. Suositusvaihtoväli 120 000km. Turboja on mennyt ja se on toki sitten kalliimpi juttu.

Auto on tosiaan matka-ajossa hyvä, kaupungissa tahmea kun vielä 5 vaihteinenkin. 1. vaihde on liian pitkä, mikä on aiheuttanut näihin kytkinremontteja kun kuski liuvuttaa helposti liikaa. Lisäksi kulutus toki nousee, jos matkavauhti esim. 120km/h, mutta jos ajelee sitä satkua, niin vähällä kulkee. Minusta ohikin pääsee aivan hyvin kun tarvittaessa vähän pykältää. Eihän tämä mikään tykki ole. Eniten kaipaisin voimaa juuri alakierroksille kaupunkipyöritykseen. Hankalissa pihoissa/ylämäissä huomaa kyllä, että voimaa vähän ja 1. vaihde liian pitkä. Webasto pitää auton lämpimänä ja sisätilat/laatu aivan ok. Onhan siinä autoa tuohon hintaan.

Poissa RATSUNI

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 22.01.2020, 09:01:19 »
Minulla on käytössä tästä tuo uudempi malli vuodelta 2014 jossa D2 merkintä eli 1,6 diesel. Laatikkona 6v manuaali. Matka-ajossa ei mitään ongelmaa tehottumuuden suhteen, toki jos ohittelee hitaampia välillä laitan pykälän pienemmän en aina riippuu tilanteesta. Matka-ajossa 80km/h oikealla nopeudella kulutus oli viimeksi 300km yhtäkestoisella matkalla VOC mukaan tasan 4l/100km. Kokonaiskulutus viimeisen 20tkm matkalla 5,1l/100km joten pienellä malmikasa menee. Lapinreissulla 1500km matkalla suksiboksi katolla ja auto ääriään myöten lastattuna keskikulutus oli 4,5l/100km.
DPF menee jossain 300tkm tietämillä vaihtoon, tähän ei myöskään mitää AdBlue tyylisiä aineita tarvitse tankata kuten edellisiin versioihin. 180tkm välein vaihdetaan jakoremmi joten tuurilla joutuu itse kerran vaihtamaan mutta rahalla selviää yleensä.
Erittäin vähävikainen tämä on omassa käytössä tuntunut olevan joten vilpittömästi suosittelen jos sopiva eteen tulee. omalla ajettu n214tkm joista itse viimeiset 30tkm/7kk.
Ohjelmointiin ajattelin viedä kesällä jolloin autosta tulee ihan toisenlainen käytökseltään

Poissa Kaldonia1

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 22.01.2020, 11:27:37 »
Mielenkiintoista.

Entä millaisia kokemuksia muilla on?

Entä löytyykö kokemuksia täällä suositellusta 2,0-litraisesta turbodieselistä? Niitäkin näkyy olevan myynnissä jo aika kohtuulliseen hintaan. Kyse lienee vuosimalleista 2007-2012. Jos noilla moottoreilla löytyy.

Poissa janne81

• Turbo
« Vastaus #8 : 22.01.2020, 20:45:07 »
Itse ajoin vajaa 70tkm ja 3 vuotta 2010 mallisella 2.0D:llä.
Viat koko aikana oli lämppärinmoottori ja takapuslat jotka laitoin molemmat itse kun korjaamo löytyy omasta takaa.
Erittäin tyytyväinen olin autoon ja en ois muuten vaihtanut mutta piti saada 4 veto  ;D
Kulutus tolla ajetulla 70tkm matkalla 41km/h keskinopeudella oli 6.3l/100km ajotietokoneen mukaan. Saastevehkeitten poistolla ja lisäätehoa.fi softalla kulutus tippui luokkaa 0.5l/100km.

Voin suositella, on jo vakiona jonkun verran pirteämpi kuin 1.6d ja softalla saa kulkua samaan luokkaan D5 sinkkuturbon verran.

KL-varaosat  Race.fi