Taita isommissa mitsuissa olla hukkaportissa säädettävä tanko? Ajattelin että samanmoinen kello kuin 13c..
Voi olla, mutta tankoa säätämällä ei juurikaan ahtopaineisiin vaikuteta.
Eli tyrmäätte täysin isomman ahtimen jos vakio bensahilppeet? Noh. Onko suuttimilla muuta merkitystä että ovat korkeaohmiset ja kiskoon sopivat, kokoluokka 450-600cc?
Voi toki vaihtaa isomman ahtimen, mutta siitä ei juurikaan ole hyötyä koska vakio IMM:n ja suuttimien raja tulee vastaan jo 13C:llä. Ja suuttimien ohmit tietysti sen mukaan käytetäänkö etuvastusta vai ei. Ja kokoluokka tietysti muun setupin mukaan. Isommista suuttimista pienellä IMM:lla ja ahtimella ei ole juurikaan hyötyä.
Saako lastuntekijä miten hyvin "etänä" arvioitua jos kerron hänelle suuttimien koon jne, että saataisiin bensakartta hehtaarille.
Onhan noita Vikingin, Tonin ym. tekemiä bulkkilastuja maailmalla autoissa kiinni varmasti enemmän kun säädettyjä versioita. Ja näistä ainakin osalla laitteet toimii jollakin tapaa kelvollisesti. Mutta oikea tie ongelmien välttämiseksi on nimenomaan autokohtaisesti säädetty lastu.
Bensapaineellahan voidaan säädellä myös..
Voi jonkin verran, mutta menee samaan kerhoon rajapaineventtiilillä ahtojen bleedamisen kanssa säätötapana.
Immun kanssa sama homma, eli vakiolla toimisi mutta loppuu mittauskaala kesken ~250hv kantturoissa?
Vakio -016 toimii hyvin siihen asti mihin vakio 13C:llä ja vakiosuuttimilla pääsee.
Miten tuo laatikon kesto? Hyvin toimiva laatikko jolla olis paljo kilsoja edessä 
Kun aletaan vaihtamaan isompaa ahdinta, suutinta, lastua ym. niin kyllä on molemmat, sekä AW että ZF hätää kärsimässä. ZF ehkä vielä helpommin kun AW. Eli hyvin varovaisesti saa ajella, jos ei kovasti halua vaihteistoja vaihdella

Suosiolla laittaisin siis jo aiemmin mainitun 3" IMM:n, sille kaveriksi polttoaineen ja tehotavoitteen mukaiset suuttimet ja sitten halutun isomman ahtimen. Tähän vielä vakiocoolerin tilalle joku paremmin toimiva ja sitten nupiksi koko setin säätö kohdalleen.
Sitten säätösession aikana tussahtaakin ZF:stä jo mehut kankaalle, niin voikin alkaa etsimään uutta/parempaa

Kaikista näistä jutuista löytyy täältäkin jo tonneittain tarinaa. Vie toki aikaa lukea asiat halki, mutta kannattaa
