Lainataanpa topiccia, niin ei tarvitse tehdä uutta. (Kaipa tämä virityspuolelle sopii vaikka onkin toistaiseksi epäonnistunut viritys.)
-97 Classicissa B230FT/AW71L tekniikalla seuraavanlainen havainto kansirempan jälkeen:
-Tyhjäkäynti aavistuksen epätasainen, Vaihde D:llä humppaa 800-900 rpm välillä n. 1s välein.
-Vastaa laiskanoloisesti kaasuun, veto päällä myös hieman nylkyttää, tehoa hukassa.
-Tulpat melko vaaleat, eli käynee laihalla...
Kansirempan yhteydessä kanneksi vaihtui portattu 531 A-Nokalla, sekä Ahtimeksi 19T, muuten vakio. Ahtoja n. 0,5bar tässä vaiheessa, enempää en ole uskaltanut laittaa. Jakajankansi, pyörijä, tulpat, ilmansuodatin ja bensansuodatin vaihdettu jo ennen kansiremppaa uusiin. Ennen remppaa toimi melko normaalisti ja tulpat olivat mustia (Pakosarja ja pakopesä halki-> rikkaalla) Pakosarja hitsattu ja pakopesä vaihtui ehjään.
Seuraavia asioita kokeiltu rempan jälkeen:
-Tonin lastu, ei vaikutusta.
-Imuvuotojen etsiminen starttisprayllä, en ole löytänyt.
-Ilmamassamittarin vaihto, ei vaikutusta.
-Nokan ajoitus tarkistettu, oli ok.
-Nokan ajoitus tarkistettu uudelleen ja remmi+kiristäjä vaihdettu uusiin ja laitettu jako varmasti kohdalleen, ei vaikutusta.
-Puristuspaineet 9.8 9.8 9.8 10.8 (Ok?)
-Suutimet vaihdettu 400 cc/min@3bar Bosch browntoppeihin (Ford E5ZE), Persdynolla muutama hp lisää, racechrono eri mieltä...
-Lambdan jännitettä koitin yleismittarilla mittailla, jotain 0-0,5v lukemia sieltä tuli, keskiarvo n. 0,3v (Laiha?)
-Vikakoodit luettu Ecusta ja Ezksta, 1-1-1 molemmissa.
Mitä seuraavaksi? Auto paaliin?

Bensanpainetta voisin yrittää mittailla, onnistuuko kätevästi rengaspainemittarilla siitä tukin venttiilistä?