Ei ole, nimittän samat jutut kuin pellellä. Siis viripuolella. B230FK + 1bar + Lastut + AW71L + kevyt porttaus
Ei heijaa kierrokset yhtään moottorijarrutuksessa.
Tosin kansipokan jälkeen tyhjäkäynti alkoi huojumaan kun vaihdetta ei ole pesässä. Epäilys kohdistuu EGR-järjestelmään tai tyhjäkäyntiservoon. Saman tyhjäkäynnin huojumis tempun tekee myös kun huohottimen putki on irti tms. ilmavuoto IMM:n ja turbon välissä.
Ihan ekaksi tyhjäkäynti ei huojunut yhtään vaan kävi niin nätisti tyhjäkäyntiä, ettei vinokone ole koskaan käynyt.

Tosin vika voi olla myös siinä mätänetin tarvike-lambdassa, josta on nyt esilämmitys paskana (ostettu maaliskuussa). Menee onneksi takuuseen. Ja tilalle tulee Bosch.
Tosin tyhjäkäynti huojui jo ennenkuin lambda-oireili millään tavalla abt. 200km kansipokan jälkeen. Nyt kansipokan jälkeen on kilsoja tullut rapiat 3tkm ja tällä viikolla tulee työajoja sen 1500km.
Imusarja ei testattaessa vuotanut.
imusarjasta mitattu...eihän tolla kinuskilla tullut kuin 260hv pienihän se oli,pakopuoli meni ihan tukkoon .aluksi oli vakio suuttimet mutta afr putosi yli 12 niin vaihdettiin
788mml jolloin pysy alle11.nakutusta en kuullu,joko anturi myöhästi tai on huono kuulo.
siis 260hv vakio suuttimilla?
Elikkäs se ei sittenkään ollut se ns. täysin vakio lukuunottamatta nokkaa, cooleria ja lastua? Vai onko lastut (molemmat?).
Itsellä rapsahtelee puolikaasulla 3700rpm taas kun tuo lambda-anturi wittuilee. Vajaammalla kaasulla tai täyskaasulla ei rapsahtele. Ja jos auto meluaa yhtään, niin tuota yksittäistä rapsahdusta ei välttämättä huomaa lainkaan.
Kun lambda toimi kunnolla, ei rapinoita tai kilinöitä ollut.
Kun nakuttaa kunnolla, niin sen taatusti kuulee huonokuuloisempikin, yksittäistä rapsahdusta ei välttämättä huomaa kuin mittareilla, koska EZK hanskaa homman seuraavalle kierrokselle.