Kummasti se 73mm imm + 578cc + 13c 0.5-1.1bar toimi...
Taas vakio kaikki + tonin lastu aiheutti ongelmia. (vieläkään käsitä miks ei toiminut sillä, vakiolla toimi)
Vakio lastulla siis ajanut nyt sieltä ajoista asti.
Pistin Tonille viestiä. Ois hyvä jos ton sais pelaamaan!
Mikä on LH:si boxin numero?
No, taivutetaan hitusen rautalankaa...

LH:ssa on ns. closed-loop tila, jossa lambda ohjaa soppia kartoista poiketen tietyissä rajoissa.
Kun suurensit IMMun, siirsit samalla sen lambda säädön poistumis rajan niin pitkälle, ettei se pirskin kartta päässyt ikinä siihen kohtaan tuolla 73mm IMMulla (kuormatieto), että lambda olisi lakannut ohjaamasta soppia. Joten siksi se toimi sillä vakioturbolla, mutta ei enää hengittävämmällä ahtimella ja hormilla kun sitä IlmaMassaa alkaakin olla ihan eritavalla.
Tässä on 984 binäärin lambda-säädön katkaisukäyrä ja sen voi muuttaa vaikka sellaiseksi, ettei lambda-säätö tipu koskaan pois pelistä. Tämän säädön aktivoi kiihdytys ja muutoin mennään closed-loop tilassa.

Varsinainen lambda-säädön katkaisu kierrosluvun funktiona tapahtuu samassa binäärissä kierroslukuohjattuna 6200rpm. Toisinsanoen kierroslukurajoitin astuu seuraavaksi peliin...
Normaalisti lambda-säätö on pois pelistä vain kiihdytyksessä hetken aikaa. Ja siinäkin palataan normaalitoimintaan 147millisekunnin kuluttua (0,0147sek).
Lisäksi sillä isolla IMMulla on mahdollista päästä siihenkin tilanteeseen, ettei LH tunnista koskaan kiihdysytä vakioturbolla, koska IMMun antama tieto nousee liian hitaasti ja LH pitää sitä normaalina ajona.
LH on oikeasti ikäisekseen käsittämättömän älykäs purkki! Huvittavaa on vain se, että se tekee kaiken 32kt koodin pätkällä, kun V70 vuosituhannen vaihteessa tarvitsi yli Mt koodia, joista kuraa oli puolet ja silti toiminnallisesti eroa ei paljoakaan tapahtunut.
