Itsellä -03 D5 ja siinä oli myös tätä samaa vikaa, että heitti turbon "turvatilaan".
Vikakoodeja oli useita: 6805 Boost pressure control. Föow low, 1200 Intake Air Temperature (IAT) Sensor. Signal too high, 1300 Mass Air Flow (MAF) sensor. Flow too high.
Ajelin motarilla kolmosella ja kierroksilla mutta en saanut vikaa "korjatuksi". Sitten kävin maaseudulla ja pääsin isommalla vaihteella vähän kiihdyttelemään. Kun vika tuli päälle niin siitä huolimatta koitin saada vauhtia ja kun tuli 115 km/t niin vika kuittaantui itsestään. Ja eikun lämä pohjaan, jolloin heitti "vähän" mustaa putkesta ja vika päälle. Pudotin vauhdin alle satasen ja taas hiissasin nopeuden 115 km/t ja vika poistui. Taas sama rulijanssi. Toistelin joitain kertoja ja sille reissulle jäi vika. Nyt pystyy vetään motarin rampilla täydet kiihdytykset huoletta.
Samaan aikaan oli moottorissa kolinaa. Tai siis nivelet paukkasi ja käytin paikallisella hakemassa listan vaihdettavista koiranluista ja nivelistä. En ehtinyt niitä vaihdattamaan ja nyt, kun sain tuon turvatila-vian pois, loppui kolinakin tai enää jäi takapään koiranluu ja joku pikku ääni edessä muttei mitään sellaista kuin aiemmin.
Uskon vahvasti, että tuo alipaineongelma turbolla aiheutti samalla mottorin alle olevien alipaineen toimesta toimivien kumityynyjen toimimattomuuden ja siitä tuli tuo isompi kolahtelu. Se oli siis kolahdus, kun lähdit liikkeelle ja kolahdus, kun löysäsit kaasun ja alkoi moottorijarrutus.
Vikakoodit on nollattu eikä' ole uusia tullut. Nyt sitten uskaltaa odottaa syyskuun katsastusta.