Minttu on nyt työnnetty tallin puolelle.

Takalunkan iskarit asensin paikoilleen, tai no kahdestaan isän kanssa. Iskaria piti saada painettua kasaan asennusta varten ja painettua iskaria pitämään laitettiin kaksi jykevää nippusidettä yhteen kiinni.
Iskarit saatiin paikoilleen kun oli tarpeeksi kasassa, mutta nippusiteistä jäi leikatut pätkät puristuksiin korin/luukun ja korin väliin, mutta ei niitä sieltä huomaa, toimii tärinän estona

Etuovien lukot asensin paikoilleen, ulkopuolelle lukon ja korin väliin tulevat tiivisteet olivat uudet,
joten oven sisäpuolelle tulevat peltiliuskat oli melko hankala saada paikoilleen kun lukkoa piti oikein tosissaan painaa että liuskan sai työnnettyä hahloonsa.

Kattopahvi paikoillaan, sekä kauhukahvat, aurinkolipat, taustapeili ja -suojamuovi, ehjä löytyi nimimerkiltä 240 kiitos siitä

Ajomukavuutta lisäämään päätin asentaa lattioille STP Black Gold vaimennusmattoa, joka sitten eristää ääntä, tärinää ja lämpöä.
Hintaa tarjouksessa olleelle paketille tuli 89€, paketissa on 12 arkkia ja riittää 4,5m² asti,
nyt olen hyttiin käyttänyt kymmenen arkkia ja kaksi viimeistä laitan jonnekkin tavaratilan puolelle.
Laitoin uutta mattoa vanhojen tehtaan vaimennusten päälle. Painoahan tämä lisää pari-kolmekymmentä kiloa, mutta vastakaupaksi saa sitä mukavuutta.

Yritin saada matossa olevat logot osoittamaan samaan suuntaan, mutta muutamat kääntyivät väärään suuntaan

Sitten konehuoneen puolelle, imusarjaan pulttasin kaasuläpän ja tulipeltiin kaasuvaijerin (ei näy tässä kuvassa).
Virranjakajaan uusi pyörijä ja päälle uusi kansi, huohotuspöntön ja lohkon väliin uusi o-rengas.

Kanteen tilasin säätöpaloja
täältä, välykset koitin saada 0,35 hollille, mutta pari venttiiliä meni hieman tiukemmalle,
johonkin 0,30 paikkeille. Ja mittaukset tein ilman venttiilin päähän tulevia vaimennuskumeja, jotka kyllä asensin myöhemmin.
Viimeisen asennuksen tein asennustahnan kanssa, siitä tuo punainen väri nokassa.

Suuttimet paikoilleen ja niihin -letkut kiinni, jotka aiemmin kesällä itse tein uusiksi sekä imusarjaan kylmäkäynnistysventtiili.
Suuttimien "kannattimien" o-renkaat vaihdoin, vanhat olivat ohuemmat ja niitä oli kaksi per kannatin.
Uusi o-rengas ei peittänyt koko uraa kannattimessa, mutta oli muuten sopiva, en tiedä sitten olivatko vanhat alkuperäiset.
Tilaamani suuttimien o-renkaat sen sijaan olivat väärät kun olivatkin LH-ruiskulle ja niissä on ilmeisesti pienemmät o-renkaat.

Uusi vesipumppu ja jakopää paikoillaan.

Sitten aloitin työn jota olen vältellyt jo jonkin aikaa, nimittäin johtosarjan asennus

Se on muuten kasassa ja putsattu, mutta kaikki mitä kojelaudan alle tulee, on ihan levällään,
onneksi värit ovat oikein niin kaavion avulla saa kaikki vedettyä oikeille paikoilleen, mutta niiden siististi vetäminen viekin aikaa.

Kiitosta vaan, maalit lähti NitroMors maalinpoistoaineella, se alkuperäinen maali on tosi tiukassa, mutta ei sitä millään koneella voi oikein poistaa, ettei tule naarmuja. Ainetta sivelee pinnalle vaikuttamaan ja vähän ajan päästä kaapii muovilastalla pois. Mietinkin tuota kaikkien ovien listojen kiillottamista mutta siinä olisi ollut melkoisesti säihkettä
on 48,10€ per kappale. Jos vertaa hintaa vaikka puslaan, johon menisi saman verran kumia ja hieman enemmän terästä, niin ei siihen suhteutettuna tuo hinta ole kauhean korkea. Ne tosiaan hajoaa ajan myötä, joten päätin nyt laittaa kerralla uudet ja vanhoja korjaamalla saa parhaillaan keskinkertaiset. En muista onko minulla nyt toinen tarvikemalli ja toinen OEM kun tilasin kahteen kertaan, kun muistelin että minulla oli toinen vanhoista pohjaanlyöntikumeista ehjänä, mutta hajallahan sekin oli.