Tuulilasi asennettu


Oikean puoleinen lista istui hieman huonosti

mutta tämä reuna olikin korjattu.

Oikea takakylki piti maalata uusiksi, hiottaessa kiillotusta varten, näkyi pohjamaali juuri ja juuri läpi muutamasta kohdin.

Maalattu, hiottu ja kiillotettu.

Listat asennettu oviin takakylkiin ja takaluukkuun, johon on myös lukko asennettu.

Vasemman puolen ovien yläreunat piti myös maalata uusiksi samasta syystä kuin oikea takakylki.

Ebay kautta tilasin
korjaus-/huoltosarjan määräjakajalle, nyt on kaikki tiivisteet ja o-renkaat uusittu.
Tilauksen mukana tuli sähköpostiin pdf tiedostona hyvät ohjeet määräjakajan huoltoa varten.


Tältä näyttää konehuone tällä hetkellä.

Jakopään koppa maalattu.

Otin vielä laturin uudelleen työn alle ennen asennusta, vaihdoin uudet laakerit,
sinkitin muutamia osia ja maalasin tuon keskiosan punaiseksi, Motonetin punainen pohjamaali on melko lähellä alkuperäistä sävyä.

Seuraava episodi tapahtui: olin laittamassa polttoaineletkuja kiinni määräjakajaan kun yksi kupariprikka putosi kädestäni. En löytänyt prikkaa mistään lähistöltä, joten rupesin katsomaan olisiko se missään koneen päällä tai jossakin välikössä. En ollut vielä tuossa vaiheessa asentanut öljyn mittatikun putkea ja sen reikä lohkossa on juuri sopivan kokoinen noille prikoille ja sillä kohdalla missä pudotin prikan kädestäni.
Koneessa ei ollut vielä öljyä, joten aukaisin tyhjennyspropun, josko prikka löytyisi sieltä ja tulisi sitä kautta ulos, mutta yllätyksekseni sieltä tulikin nestettä, nimittäin vettä. Talven aikana lohkon sisälle oli kertynyt jonkin verran kondenssivettä, ja koska öljypohja on oikeastaan paljaalla metallilla sisäpuolelta, on siellä nyt melko varmasti ruostetta vedestä johtuen.
Tässä kohtaa ei auttanut muu kuin ottaa öljypohja irti puhdistusta varten. Ja se operaatio on hankala koneen ollessa autossa, vasen tukikumi pitää irrottaa kokonaan ja oikeaa ainakin löysyttää, sen jälkeen konetta pitää nostaa ja kääntää oikealle kyljelleen ja sitten juuri ja juuri saa öljypohjan käännettyä imuputken ohi vasemmalta puolelta pois.
Öljypohjassa olikin ruostetta, jotka putsasin pois. Liitospinnat lohkosta olikin sitten kiva putsata mattopuukon terällä maassa maaten

Uusi tiiviste Motonetista, hieman tiivisteliimaa ja öljypohja takaisin paikoilleen ja nyt myös hieman öljyä koneeseen. Samalla myös vaihdoin uudet moottorin tukikumit kun olivat siinä irrallaan ja en ollut niitä aiemmin vaihtanut.
Niin ja se kupariprikka, no se löytyi aivan renkaan vierestä piilosta

mutta onni onnettomuudessa.
Tuliko kattoon vaimennusta?
Meinasin laittaa, mutta tuo vaimennusmatto painaa kuitenkin jonkin verran ja vaikka sen liima on ihan kohtalaista, en ole varma pysyisikö se paikoillaan ja jos se irtoaa ja makaa kattopahvia vasten, ei siitä ole paljoa hyötyä.