0
0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.
Paljon on varusteita mitä ei enää uusiin Volvoihin saa. TV-viritin, pyyhin pesureita, kasettisoitinta, CD-soitinta (osaan malleista), 15" vanteita, manuaalivaihteistoa, manuaali-ilmastointia.... jne.
Vaihteistoa en tosin laskisi *varusteeksi* vaan kyllä se on välttämätön osa auton voimansiirtoa.
Johtuuko modernimmasta käyttäjäkunnasta vai mistä, mutta V60-mallit ja jopa S40 ja S60-mallit ovat värikkäitä ja hyvännäköisiä.Sen sijaan V70:n "tavallisemmat" mallit ovat kummallisen haljuja ja harmaansävyisiä - siis vielä suht uudetkin mallit. Itse kaipaisin kirkkaita, metallinhohto punaisia ja sinisiä malleja Volvollekin!
Kattelin kans autokaupassa että nykyään ei Volvo tarjoa muuta kuin kolmea mustaa, kahta valkoista ja neljää harmaata. Ainoat värit mitä sai oli yks punainen ja yks sininen, nekin vain erikoismalliin.Saman monimerkkiliikkeen käytävän toisella puolella näky olevan Fordin paletti, seitsemän erilaista punaista ja ylipäätään satakunta väriä.
Piti käydä katsomassa. 90-sarjaan ei ole kuin valkoinen, musta ja harmaan sävyjä pari. Pikku-Volvoihin saisi yhden punaisen ja sinisen värin.
Sulla Ribbe on komeanvärinen auto!Mistä noita löytää? Liekö suht perus-V70:sta ollenkaan noin komeana?
Ilmastointia ja nelivetoa ei voi edes verrata. Ilmastointi lisää turvallisuutta ja viihtyisyyttä. Nelivedon läsnäoloa ei sensijaan edes huomaa ennenkuin tauluun läsähtää nelivedon häiriöilmoitus Minulla on neliveto ja se on täys turhake
Kuten esim. mitä? Äkkiseltään ei tule mieleen kuin imuilman esilämmitys, sitä ei enää tarvita kun ei ajeta kaasarikoneilla. Tai no kasettisoitin toisena.
CD-soitin, perinteinen käsijarru, moottorin lämpömittari ja vararengas tulevat ensimmäisinä mieleen. Eivät ole vielä kokonaan kadonneet. Osalle keppivaihteet voi olla pakollinen, itselle autokohtainen.
CD-soittimen saa rahalla uusiin volvoihin vielä, paitsi lataushybridit. Jos ei harrasta käsijarrukäännöksiä niin sähköinen parempi ja luotettavampi. Vararenkaan myös saat uusiin volvoihin jos haluaa, samoin löytyy tuo lämpömittari(itse en ole kaivannut).
Enemmän luottaisin kuitenkin perinteiseen.
Nojaa. Vaikea keksiä epäluotettavampaa käsijarrua kun vaikkapa P2-alustaisten Volvojen muinaisjäänne kenkineen jossa ei edes ole sitä säätöpalikkaa välissä ellet itse sinne sellaista laita.