Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 245GL Kalma -79

  • 147 Vastauksia
  • 51256 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 245GL Kalma -79
« Vastaus #105 : 06.05.2012, 00:19:45 »
Nojoo ainahan vanhat kannattaa vaihtaa. Mutta siis tiesithän että automaatin öljyt tarkistetaan moottorin käydessä? Jos ei käynnissä
niin ne näkyy juuri nuin että tippa tikun nokassa.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 245GL Kalma -79
« Vastaus #106 : 06.05.2012, 00:23:48 »
Nojoo ainahan vanhat kannattaa vaihtaa. Mutta siis tiesithän että automaatin öljyt tarkistetaan moottorin käydessä? Jos ei käynnissä
niin ne näkyy juuri nuin että tippa tikun nokassa.
empä tienny tätä pitää koittaa uudemman kerran kun saa haetuksi pensaa ja mistäs ne laatikon öljyt sitte tulee ulos ja mistä tiädän paljoko sinne pitää laittaa :D

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 245GL Kalma -79
« Vastaus #107 : 06.05.2012, 00:32:53 »
On sielä roppu lootan pohjas. Automaatissa ne pitäs vielä huuhdella nuot laatikot, eli aja uusilla öljyillä vaikka 500km ja vaiha
taas. On siihen varmaan joku ammattimaisempiki keino. No tuota, jos siitä vaikka lähtis että kato paljoko tullee öljyä ulos ja sen
mukkaan pistäs lissää. Sitten tarkkailet tikusta pitääkö lisätä, ja käy koeajo välissä missä käyt kaikki vaihteet läpi ja sitten katot
taas pitääkö lisätä. Kone tietty käynnisä mittatikkua nostaes.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 245GL Kalma -79
« Vastaus #108 : 06.05.2012, 09:23:44 »
Ei taira bw55sessa olla roppua

Öljy vaihdetaan kierrättämällä, eli öljyjäähystä putket irti, ylä letkuun täyttö ja alaletkusta pois valutus, jatketaan kunnes poistuva näyttää tuoreelta.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 245GL Kalma -79
« Vastaus #109 : 06.05.2012, 13:16:34 »
mitenköhän näis oli tuulilasi kiinni? eli onko se tuan kumitiivisteen varas vai liimalla kun olis sellanen kutina arses että joku olis joskus maininnu että se on liimalla ja kumitiiviste on vaan lähes koristeena O.o?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 245GL Kalma -79
« Vastaus #110 : 06.05.2012, 14:05:47 »
liimalla
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245GL Kalma -79
« Vastaus #111 : 06.05.2012, 17:43:44 »
Yhtä rapeen näkönen toiki on lattiasta ku omaki.  :D  Mietin kans yks päivä oman raatovankkurin kans, että jos toi ois ihan tavallinen 240 farkku ni oisin jo laittanu osiks ja paalii..  :idiot2:


Mut tuli mieleen, et onks nää kaikki ollu automaatteja? Ku oma on manuaali, mut sellai tunne et on muutettu jälkeen päin..  ???

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 245GL Kalma -79
« Vastaus #112 : 06.05.2012, 17:48:18 »
Mut tuli mieleen, et onks nää kaikki ollu automaatteja? Ku oma on manuaali, mut sellai tunne et on muutettu jälkeen päin..  ???
Ot, mutta ainakin normiversioissa sen näkee tyyppikilvestä. Tuosta
No kun halvalla sai.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 245GL Kalma -79
« Vastaus #113 : 16.08.2012, 09:48:10 »
kyllä se on vaikia löytää hitsaajaa, aina kun menee johonki korjaamolle kyselemää hitsauksesta nii ei kenelläkään oo aikaa :D

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 245GL Kalma -79
« Vastaus #114 : 16.08.2012, 14:09:56 »
kyllä nyt vastustaa...käyntii lähtee ihan hyvin mutta ei vaan halua liikkua mihinkää, ilmeisesti jarrut vähä jämähtäny, auttaaskohan tua ku pistääs rostoffia palojen ja levyn väliin ja vähä kopistelis kun pitäs siirtää se vähä parempaan paikkaan ???

Poissa Eluk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245GL Kalma -79
« Vastaus #115 : 18.08.2012, 17:13:54 »
Tuosta hitsauksesta. Harvemminhan  noilla pajoilla on aikaa. Kova työ, eikä kiitosta työstä yleensä heru. Ja helposti hinta nousee pilviin. Mielestäni kannattais sijoittaa miggiin ja peltiin Opetella hitsauhommelit ite. Varmasti tulee halvemmaksi kun teettämällä isoja ruostekorjauksia. Äkkiiä pääsee jyvälle hitsaamisesta ku vähän kyselee vinkkejä, joko foorumeilta, tai jopa ihan elävältä ihmiseltä face to face...

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245GL Kalma -79
« Vastaus #116 : 18.08.2012, 17:21:05 »
Tuosta hitsauksesta. Harvemminhan  noilla pajoilla on aikaa. Kova työ, eikä kiitosta työstä yleensä heru. Ja helposti hinta nousee pilviin. Mielestäni kannattais sijoittaa miggiin ja peltiin Opetella hitsauhommelit ite. Varmasti tulee halvemmaksi kun teettämällä isoja ruostekorjauksia. Äkkiiä pääsee jyvälle hitsaamisesta ku vähän kyselee vinkkejä, joko foorumeilta, tai jopa ihan elävältä ihmiseltä face to face...

Samaa mieltä. Ja nää on kyllä niin halpoja vehkeitä, et ei mun mielestä oo järkeä maksaa pajalla hitsaamisesta auton hintaa.. Miggi hankintaa / lainaan joltain kaverilta ja räkimään.  ;)  Tekemällä oppii  :)


Ja jos yhtään enempää meinaa harrastaa vanhempia vehkeitä, niin oma miggi kyl on aika ehoton...



Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 245GL Kalma -79
« Vastaus #117 : 18.08.2012, 20:40:53 »
Tuosta hitsauksesta. Harvemminhan  noilla pajoilla on aikaa. Kova työ, eikä kiitosta työstä yleensä heru. Ja helposti hinta nousee pilviin. Mielestäni kannattais sijoittaa miggiin ja peltiin Opetella hitsauhommelit ite. Varmasti tulee halvemmaksi kun teettämällä isoja ruostekorjauksia. Äkkiiä pääsee jyvälle hitsaamisesta ku vähän kyselee vinkkejä, joko foorumeilta, tai jopa ihan elävältä ihmiseltä face to face...
tokihan sitä on omaa konetta katottu mutta kun rivitalos asun niin ei oikeen voi pihas alkaa hitsaamaan eikä varmasti oo linjoja tehty hitsikonetta kestämään

Poissa HondaCb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245GL Kalma -79
« Vastaus #118 : 19.08.2012, 10:59:35 »
Menee jo aavistuksen ohi, mutta pakko kommentoida. Rivitalothan on kuin luotuja hitsailuun. Pihalla on turvallista hitsailla, ei pala tupa jos auto palaa. Itse ostin vuosia sitten pienimmän mahdollisen ydinlankamigin. Maksoi muistaakseni uutena 119e. Virrat tulee lämmityspylväästä ja sulakkeet kestää oivasti. yhtään ei ole palanut, vaikka lukuisia autoja jo hitsannut. Ja jos tähän kohtaan joku aikoo kommentoida, että ydinlankamigillä ei saa kunnon saumaa, niin ihan turhaa huulten heilutusta. Saa siistiä saumaa jos osaa (minä en), ja riittää oivallisesti juuri autopelteihin. Nuo pajat vetää nuista ruostehitsauksista hirveet hillot. Toki ihan ymmärrettävää, on tuo senverran v-mäistä hommaa. Vaahtosammutin viereen ja iso vesiämpäri. Kaveri kun tuossa vieressä jaksaisi vielä hitsauksen ajan tupakoida, niin lisäisi kummasti paloturvallisuutta! :)
« Viimeksi muokattu: 19.08.2012, 11:01:06 kirjoittanut HondaCb »

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 245GL Kalma -79
« Vastaus #119 : 19.08.2012, 11:03:05 »
Kyllä mä oon ainaki valmis myöntämään että oon niin p*ska hitsaamaan että
jos tarvii jotain tärkeempää hitsata ku käyttistä sen verta et saa leimasta läpi jos tars on,
maksan sille hitsauspajalle ennemmin jos todella osaavat hommansa.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Samppasport  Futurez