Race.fi  TamCar

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3023 Vastauksia
  • 569464 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TDIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #465 : 25.11.2011, 10:49:30 »
Erittäin hyvin sanottu siellä takana! Mainio idea kerrassaan! Miten paljon tuosta ennakkovivusta saa säädettyä ennakkoo?

Muistelen joskus mitanneeni 0.2mm.
Esim. 0.95 --> 1.15.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 487
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #466 : 25.11.2011, 12:39:05 »
Mut mut tuli mieleen että eiköös oikealla tavalla rakennetun pumpun säätimen pitäisi hoitaa tuon ennakon lisäys ihan niinku muutenkin?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa alarli00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #467 : 25.11.2011, 13:34:52 »
Mut mut tuli mieleen että eiköös oikealla tavalla rakennetun pumpun säätimen pitäisi hoitaa tuon ennakon lisäys ihan niinku muutenkin?
joo kyllähän se säätää mutta sais lisää säätöä siihen, itellä oli myöhäsemmällä ennako niin kävi erittäin sievästi mutta huipputeho laski jonku verran ja alavääntö oli parempi...
muuten hyvä mutta diiselin kulutus nousi aikapaljon myöhäsemmällä ennakolla

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 487
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #468 : 25.11.2011, 14:00:25 »
muuten hyvä mutta diiselin kulutus nousi aikapaljon myöhäsemmällä ennakolla

Ei kai näissä nyt kulutus enää niin pääosaa näyttele... puhtaasti harraste vehkeitähän nää kai jo alkaa oleen? :) Ainakin mä oon nykysin pitäny sellaisia säätöjä että tuntuu mukavalta ajaa. Ihan sama viekö 7 vai 10 litraa sadalla kun kilsoja tulee kai just 10000. Tais olla jyväskylän reissulla kulutus 8,7l/100km. Tosin venetrailerit perässä jyväskylään ja takaisin muutema satakiloo painava paatti rattailla. Mennessä vauhtia 100-120 ja takaisin tullessa kuorman kanssa 80-100 välissä. Paljon ohituksia jne. Perusyöttöä niin paljon että just jaksaa tyhjäkäyntiä kuunnella. Pakko pitää kun muuten ei riitä vakiopumpusta naftaa edes t03:lle 1,2bar ahdoilla :-\ Olis tuo tallinperällä 12mm pumppu jos joskus jaksais ruuvailla... sais perussyötön alas ni luulen et jopa pienenis kulutus. Mut tosiaan jos kulutusta haluaa pieneks ni kandee vaihtaa merkkiä.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1274
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #469 : 25.11.2011, 15:41:54 »
alari00 volvo on jokapäiväisessä käytössä ainoana autona.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Jassa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #470 : 25.11.2011, 18:12:57 »
Joo pientä ongelmaa pukkaa.. Pitäskö vakio ticn  pumpulla saaja ahtamaan helposti tuommonen KKK27,Laitettiin paikalleen ja ei mitään eloa, Kunnolla ku polettaa nii saa ahot sinne 0.4bar hyvällä tuurilla, Syöttöjä ruuvattu nii paljo että ei enempää saa niin ettei muuta kaasuvivun asentoa, Hukkaporttia tuosa ei oo ja se on varma  ettei ahtoputkisto vuoja..
Voisko syynä olla se että imusiipi vähä kulahtanu, Kuitenki edellisellä omistajalla toiminu moitteetta joka on tuttu ettei mitää paskapuhetta..

Alakaa pikkuhiljaa tuntuu ett' heittäs vakio ahtimen takasi..  >:(

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #471 : 25.11.2011, 18:15:21 »

Joo pientä ongelmaa pukkaa.. Pitäskö vakio ticn  pumpulla saaja ahtamaan helposti tuommonen KKK27,Laitettiin paikalleen ja ei mitään eloa, Kunnolla ku polettaa nii saa ahot sinne 0.4bar hyvällä tuurilla, Syöttöjä ruuvattu nii paljo että ei enempää saa niin ettei muuta kaasuvivun asentoa, Hukkaporttia tuosa ei oo ja se on varma  ettei ahtoputkisto vuoja..
Voisko syynä olla se että imusiipi vähä kulahtanu, Kuitenki edellisellä omistajalla toiminu moitteetta joka on tuttu ettei mitää paskapuhetta..

Alakaa pikkuhiljaa tuntuu ett' heittäs vakio ahtimen takasi..  >:(

Siipien koot olisi kans hyvä kertoa ja pakopuolen AR. luku kans, jos ovat tiedossa ja että onkovakiopumpulla vai 12mm nestepään kanssa

edit: olis pitänyt lukea vähän tarkemmin

tosin luulen että tuo ahdin on yksinkertaisesti liian iso toimiakseen vakiopumpulla ::)
« Viimeksi muokattu: 29.11.2011, 20:14:23 kirjoittanut usu »

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 487
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #472 : 25.11.2011, 20:06:31 »
Joo pientä ongelmaa pukkaa.. Pitäskö vakio ticn  pumpulla saaja ahtamaan helposti tuommonen KKK27,Laitettiin paikalleen ja ei mitään eloa, Kunnolla ku polettaa nii saa ahot sinne 0.4bar hyvällä tuurilla, Syöttöjä ruuvattu nii paljo että ei enempää saa niin ettei muuta kaasuvivun asentoa, Hukkaporttia tuosa ei oo ja se on varma  ettei ahtoputkisto vuoja..
Voisko syynä olla se että imusiipi vähä kulahtanu, Kuitenki edellisellä omistajalla toiminu moitteetta joka on tuttu ettei mitää paskapuhetta..

Alakaa pikkuhiljaa tuntuu ett' heittäs vakio ahtimen takasi..  >:(

Ruoka loppuu... onko toi 300td mersun vakio-ahdin? Osta 12mm nestepää, olisko AtAi:lla vielä jäljellä? Loppuu meinaan jo vakio t03:sen kans ruoka vakiopumpusta jos nostaa kunnolla ahtoja. Mustaa tarvis tulla ahdoillakin jos huipputehoa hakee.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #473 : 25.11.2011, 20:25:01 »
Onko kukaan mitannu polttoainepaineita pumpulta tai suodattimelta penkissä.?
Meinaan että saako pumppu tarpeeksi ruokaa, jos on alkuperäiset
polttoainelinjat.

Suodattimellahan ei ole kuin alipainetta. Pumpun sisällä vasta on paine, mutta näitä ei ole tullut mittailtua. Tarkoitus kyllä oli mutta jäänyt toistaiseksi tekemättä, Minkä kokoiset linjat on 200 sarjassa?

Kylla se pelkkä nestepään vaihto auttaa sen verran että parin testikiihdytyksen jälkeen oli kolmosen rattaat siliänä, pakko rajoittaa syötöllä tehoa että uskaltaa kolmosellakin polkea. 80-120km/h n. 5sec turvallisilla säädöillä laatikolle talveksi, syöttö isolla huomattavasti nopeampaa, ei vaan kerinny kellottaa sattuneesta syystä  :'(

Niin joo, siis kyllähän se lisää tuottoa tuo, mutta kaikkea sillä ei saa irti. Mulla vanhalla pumpulla jossa tod näk on vaihdettu pelkkä nestepää, irtosi about 200hv, pp-dieselin pumpulla melkeen 70 heppaa enemmän.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa alarli00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #474 : 25.11.2011, 21:06:12 »
Ei kai näissä nyt kulutus enää niin pääosaa näyttele... puhtaasti harraste vehkeitähän nää kai jo alkaa jo olla
muuten ei paha kulutus muttakun alako mun kaasujalalla hörsiin varmaan se 20L sataselle :P
oli kyllä tuossa välissä ensilumet niin saattaa olla vaikutusta tuohon kulutukseen ???

ja tosiaan käyttöautona menee samalla ku ei jaksas ostaa toista pihaan

« Viimeksi muokattu: 25.11.2011, 21:13:48 kirjoittanut alarli00 »

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 487
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #475 : 25.11.2011, 21:29:13 »
muuten ei paha kulutus muttakun alako mun kaasujalalla hörsiin varmaan se 20L sataselle :P

Ei tollanen nyt millään 20 litraa sadalla vie! Sit vuotaa jo poltto-aine tankki tai linjat tai joku on tosi pahasti pielessä :) Jos kympin sadalla koittaa saada meneen ni täytyy tosi rankkaa kenkää saada... ;)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa alarli00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #476 : 25.11.2011, 21:32:59 »
Ei tollanen nyt millään 20 litraa sadalla vie! Sit vuotaa jo poltto-aine tankki tai linjat tai joku on tosi pahasti pielessä :) Jos kympin sadalla koittaa saada meneen ni täytyy tosi rankkaa kenkää saada... ;)
toissa talvena sain menemään jääradalla nastarenkailla ja vakiopumpulla kun mittasin 24L/100km

niin tosiaan tuli kyllä nyt vejettyä tuolla myöhäsemmällä ennakolla kunnolla kahavaa niin luulis vaikuttavan paljon tuohon kulutukseen
« Viimeksi muokattu: 25.11.2011, 21:34:45 kirjoittanut alarli00 »

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 633
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #477 : 26.11.2011, 00:04:52 »
Pysytään aiheessa. Mersut voi työntää tästä topikista suohon, ne ei liity otsikon aiheeseen mitenkään.
Mannelavetti viittaukset siivotaan myöhemmin, ellei kirjoittajat itse editoi viestejään siistiksi.

Jatkamme siis D24 parissa. :)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 487
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #478 : 26.11.2011, 11:01:34 »
toissa talvena sain menemään jääradalla nastarenkailla ja vakiopumpulla kun mittasin 24L/100km
No joo ratakulutukset tietty erikseen mutta ei tollasta kadulla liikennesääntöjä noudattamalla saa kyllä yli kymppiä viemään ihan helpolla :) Kyllä kumin täytyy palaa ja paljon...




« Viimeksi muokattu: 29.11.2011, 20:16:23 kirjoittanut usu »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #479 : 26.11.2011, 13:14:06 »
8,5litraa vei satkulla jatkuvilla täyskaasulähdöillä  S*
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Ateho  Elekma