Carwist  Race.fi

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3023 Vastauksia
  • 569465 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xuppo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1352
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #885 : 29.09.2012, 19:10:41 »
siellähän se taas http://www.nettiauto.com/volvo/740/5112415 myyjä vaihtuu, tarina säilyy ;D

Joo ja tarinassa hieman virheitä kun väitetään että "turbona toimii HX35FR holsetti" mutta ei tuo kuvissa oleva ahdin ole FR holsettia nähnytkään.
965 -93 B6304 med turbo
S70 -98
V70 D5 awd -04

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #886 : 29.09.2012, 19:24:51 »
Laitoin nettiauton ylläpidolle viestiä 8)

Poissa ramperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #887 : 30.09.2012, 13:10:35 »
tynotynotyno


Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #888 : 02.10.2012, 21:54:54 »
Joo ja tarinassa hieman virheitä kun väitetään että "turbona toimii HX35FR holsetti" mutta ei tuo kuvissa oleva ahdin ole FR holsettia nähnytkään.

mite minusta tuntuu että se on ihan vakio ahdin.. näyttäis downpaippikin olevan laipaltaan valurautaa..  :buck2: ja hirveen pien pakopesä
740 M50B25

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #889 : 03.10.2012, 07:20:08 »
Pikkusen taas omassakin deekun viritysprojektissa edistytty. Moottori on melkeen paikallaan ja hanomakin rivipumpusta on säädin purettu kokonaan pois rajoittamasta kierroksia ja kaveri tuo mulle 52 holsetin mikä kokeillaan sovittaa 242:sen konehuoneeseen deekun ja rivipumpun kaveriksi. Turbo on peräisin scanian combound (tai joku tuollanen) moottorista missä on pienellä pakopesällä tuo ahdin. En tarkkaa mallia sille enää muista. Voi olla et deeku ei oo kovin pitkä ikänen tuolla yhistelmällä jääradalla mut vaihetaan seuraava moottori tilalle kuhan nähään vähän rajoja mitä se kestää. Ja voihan se olla et m40 laatikkokin pehmenee melko äkkiä :-)

Edittiä sen verran et holsetti on hx52 11 pakopesällä. 470 hp scaniasta on kyseinen ahin kotoisin. 480 hp on sit sama ahin 16 pesällä. Pienempi pesänen tulee alkuun testiin et nähään miten toimii sillä.
« Viimeksi muokattu: 08.10.2012, 19:40:55 kirjoittanut Harri_82 »

Poissa rasse1363

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #890 : 08.10.2012, 21:59:21 »
siellähän se taas http://www.nettiauto.com/volvo/740/5112415 myyjä vaihtuu, tarina säilyy ;D
Tuli sitten ostettua tämä peli talvipulkaksi vaikka tiesin että ilmoituksen tiedot eivät pidä täysin paikkaansa  8) halvalla kun lähti. Pääsin 200km kun vaihdelaatikosta meni hampaat viitosesta (laatikkoa saa tarjota)Ja mitä laatikkoa kannattais tilalle vaihtaa? . Toimi ihan hyvin sen verran mitä pääsin ajelemaan, ainoat asiat mitkä askarruttaa: ensimmäisellä ja toisella vaihteella ahdot nousee 1-2 bar jonka jälkeen laskee ja vedot häviää. Kolmosvaihteelta ylöspäin toimii ok. Voiko johtua pumpun säädöistä? Savuttaa kevyeestä kaasunpainalluksesta aina täyskaasuun _todella_ paljon! Ja sitten toinen asia mikä askarruttaa niin ahdot nousee mielestäni melko hitaasti, kolmosellakin kun kaasun painaa pohjaan pienillä kierroksilla niin saa odottaa noin 10 sec että on rähinä päällä. Onko normaalia näissä dieseleissä mihin vaihdettu isompaa fööniä? Jos tästä saisi nää pienet viat fiksattua niin sais vielä ihan kivan pelin. Kiitos etukäteen vastanneille  :) Edit. Ja ahtopaineensäätimenä toimii näköjään palloventtiili mikä on kokonaan suljettu  ;D
« Viimeksi muokattu: 08.10.2012, 22:02:50 kirjoittanut rasse1363 »

Poissa Xuppo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1352
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #891 : 08.10.2012, 22:35:08 »
Ei todellakaan ole normaalia tollanen 10 sekunnin viive. mikäs ahdin siellä oikein on paikallaan kun ei se ainakaan ole tuo myynti ilmoituksessa mainittu holsetti ole?
Vaihdelaatikoksi m90 tai sitten joku ison bemarin getrakki voisi olla oikea vaihtoehto.
965 -93 B6304 med turbo
S70 -98
V70 D5 awd -04

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #892 : 08.10.2012, 22:57:35 »
Tuli sitten ostettua tämä peli talvipulkaksi vaikka tiesin että ilmoituksen tiedot eivät pidä täysin paikkaansa  8) halvalla kun lähti. Pääsin 200km kun vaihdelaatikosta meni hampaat viitosesta (laatikkoa saa tarjota)Ja mitä laatikkoa kannattais tilalle vaihtaa? . Toimi ihan hyvin sen verran mitä pääsin ajelemaan, ainoat asiat mitkä askarruttaa: ensimmäisellä ja toisella vaihteella ahdot nousee 1-2 bar jonka jälkeen laskee ja vedot häviää. Kolmosvaihteelta ylöspäin toimii ok. Voiko johtua pumpun säädöistä? Savuttaa kevyeestä kaasunpainalluksesta aina täyskaasuun _todella_ paljon! Ja sitten toinen asia mikä askarruttaa niin ahdot nousee mielestäni melko hitaasti, kolmosellakin kun kaasun painaa pohjaan pienillä kierroksilla niin saa odottaa noin 10 sec että on rähinä päällä. Onko normaalia näissä dieseleissä mihin vaihdettu isompaa fööniä? Jos tästä saisi nää pienet viat fiksattua niin sais vielä ihan kivan pelin. Kiitos etukäteen vastanneille  :) Edit. Ja ahtopaineensäätimenä toimii näköjään palloventtiili mikä on kokonaan suljettu  ;D
nonii saahaan tästäki vähä faktaa.
Tuliko penkkilappu mukana :D
Kyllä kai niissä viivettä mutta ei nyt nuin paljoo pitäs.
M90 diiselin perästä( voi olla aika tiukassa löytyä) tai se getrag
« Viimeksi muokattu: 08.10.2012, 23:00:15 kirjoittanut janekki »

Poissa Jule

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1169
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #893 : 09.10.2012, 12:47:57 »
Ja sitten toinen asia mikä askarruttaa niin ahdot nousee mielestäni melko hitaasti, kolmosellakin kun kaasun painaa pohjaan pienillä kierroksilla niin saa odottaa noin 10 sec että on rähinä päällä. Onko normaalia näissä dieseleissä mihin vaihdettu isompaa fööniä? Jos tästä saisi nää pienet viat fiksattua niin sais vielä ihan kivan pelin. Kiitos etukäteen vastanneille  :) Edit. Ja ahtopaineensäätimenä toimii näköjään palloventtiili mikä on kokonaan suljettu  ;D

Johan se on vakionakin tuolle ominaista että jos tyhjäkäynniltä lähtee kiihdyttämään tulee jossain kohtaa se tubopiikki, ja sitä ennen se ei kiihdy mihinkään. Kun turbo on isompi, niin turbon herättämiseen vaadittavat kierrokset ovat korkeammalla. Jos kuitenkin ollaan jo siellä turbon toiminnan vaatimilla kierroksilla sen pitäisi kuitenkin suht herkästi vastata kaasuun (ellei siellä ole sitten todella isoa ahdinta).

Sinänsähän perinteisen dieselkoneen turbo ei vaadi ahtopaineen säätöä, ei kone miksikään mene "liiallisesta" ilmasta, mutta usein tuo aiheuttaa pakopuolella turhaa ahdistamista, jos turboa ei alunperin ole mitoitettu käytettäväksi ilman ahtopaineen säätöä. Kuorma-autoissahan hukkaportit vat vasta ihan viime vuosina alkaneet yleistyä, 10 vuotta vanhassa rekassa on todennäköisesti ahtoja niin paljon kuin turbosta lähtee.

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #894 : 09.10.2012, 13:53:26 »
Olisi kiva saada tosiaan vähän lisää infoa tästä kuuluisasta volvosta. Mikä ahdin siellä on paikallaan?
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1296
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #895 : 09.10.2012, 14:43:28 »
kunnon kuvat konehuoneesta ja etenkin ahtimesta ois kivat  :hello:

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 487
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #896 : 09.10.2012, 14:54:55 »
ensimmäisellä ja toisella vaihteella ahdot nousee 1-2 bar jonka jälkeen laskee ja vedot häviää. Kolmosvaihteelta ylöspäin toimii ok. Voiko johtua pumpun säädöistä?

Ihan perus settiä toi on isolla ahtimella. Kun ahdin herää niin kierrokset(vetävät pumpusta) loppuu pikkuvaihteilla samantien kesken... eikös tunnukkin meno aina vaan paremmalta mitä isompaa vaihdetta lykkää silmään? ;) Se on niin onneton se ve6 jakajapumppu että huhhuh... en ymmärrä miksi ihmiset viitti edes enää leikkiä niiden kanssa kun parempaakin on tarjolla. Rivipumpun asennus vie varmasti aikaa ja vaatii pähkäilyä mutta on varmasti kyllä menokin vähän erillaista!

Ja useamman sekunnin viive on myöskin ominaisuus näissä yhdellä isolla ahtimella varustetuissa dieseleissä... kaksois ahtaminen(tai remmiahtaminen) poistaisi tuon ongelman. Ja automaatilla pysyisi ahtopaineet ylhäällä myöskin vaihtojen ajan ;)

Eli itte jos alkaisin tollasta kyhäämään niin tulis rivipumppu+pari ahdinta+automaatti 8)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #897 : 09.10.2012, 18:11:32 »
260 getrag makso 100€ 325 penarista peräsin ja kestäny ainaki omassa käytössä..ite sain sovitettuu että sen puolee ei tullu kustannuksii enempää.Eilen rupes käymää viiel ja puskemaa sinist putken päästä,joten joutuu vissii vaihtaa mosan taas vaihteeks :)

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #898 : 09.10.2012, 18:19:55 »
260 getrag makso 100€ 325 penarista peräsin ja kestäny ainaki omassa käytössä..ite sain sovitettuu että sen puolee ei tullu kustannuksii enempää.Eilen rupes käymää viiel ja puskemaa sinist putken päästä,joten joutuu vissii vaihtaa mosan taas vaihteeks :)
oliko minkälainen homma sovitella se getraggi sinne deekun perään? teitkö kytkinkopalle välilaipan vai? entäs kartaanin kanssa?

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #899 : 09.10.2012, 18:29:17 »
M46 koppa poikki sopivasta kohtaa ja samoin getragin koppa..sitte armoton mittailu et sai kopat keskitettyy ja eiku tiggi surisemaa.Kytkinakselin päähän joutu sorvaa pienen väliholkin ku yltäny muuten silmälaakerii ja kytkinhaarukkaa joutu vähän muokkaamaa.Lootan peräpään laipan yhistin bemarin ja volvon laipoista sorvissa/tigillä ja kartaanii joutu jatkaa ~20cm.Seki onnistu järeestä kulmaraudasta tehdyllä jigillä ihmeen hyvin ku ei täristä yhtää..enemmän meni aikaa aiihen pähkäilyy ku ite tekemisee mut tyytyväin oon lopputuloksee  ;)

 

Carwist  Race.fi