Race.fi  Puotilan autokorjaamo

740 ei lähde käyntiin

  • 124 Vastauksia
  • 33090 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #45 : 04.01.2012, 20:32:56 »
Veikkaisin, että saa liikaa bensaa jos kaasu pohjassa lähtee helpommin tulille. Moottorin ohjauksen lämpöanturi ehkä rikki ja boksi luulee, että kone on kokoajan kylmä ja rikastaa tarpeettomasti seosta. Rikas seos pimentää tulpat nopeasti, saattaa mennä jopa starttauksen aikana pimeäksi jos saa aivan liikaa kakkua.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

s73

  • Vieras
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #46 : 04.01.2012, 20:33:26 »
kiero jakajan kansi menee normaalisti paikalleen mutta se voi haljeta kiristettäessä. Jos et tarkistanut suoruutta, tee se. Noista johdoista muuten minulla ei ole tietoa. Mikä on sen toisen johdon väri? Kännykän kuvista ei tahdo erottaa kaikkea.

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #47 : 04.01.2012, 21:31:10 »
Ylemmässä kuvassa johto puna vihree, samoin alemmassa kuvassa oleva vasemman puoleinen, urosliitin= musta. Voikos tota anturia mitata jollain tavalla ( Aikas märkiä ovat olleet tulpat kun irti olen ottanut, kun ei ole tärähtänyt käyntiin) ja mistä kannattas uutta kysellä? Kiitos vastauksista ! :)
« Viimeksi muokattu: 04.01.2012, 21:36:50 kirjoittanut Pohjiz »

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #48 : 05.01.2012, 16:22:16 »
Nonniin.

Kävin tänään näyttämässä katsurille noi vaihdetut jarrulevyt joiden takia pomppas leima, oli siis vielä vanha ruiskun anturi---> auto yski, booas ja ei kiihtynyt mihenkään. Paluumatkalla hain uuden anturin ja salamana asentamaan, harvinaisen kettumaisessa raossa muuten toi anturi. No sit starttaamaan ei lupaakkaan,  annoin sit kaasua ja lähti heti. Käytin vähän aikaa ja sammutin ja sit lähtikin jo ilman kaasun polkemista tulille.  Testilenkillä ei enää booannut ja kiihty niinkun pitääkin(2 vaihteella 90kmh mittariin kevyesti) . Moottorin vikavalokaan ei palanut ja ajattelin et nyt on kunnossa ja hyvä fiilis.

MUTTA kun olin sit auton sammuttanut lenkin jälkeen, menin puolentunnin päästä starttaamaan niin kappas ei taaskaan ilman kaasua käyntiin ja kun lähti lopulta yski ja pamautteli putkessa. Ajoin taas pienen lenkin ja kulki taas ihan ilosesti kun lämpes. Tulin pihaan sammutin moottorin ja käynnistin ---> syttyi moottorin vikavalo taas ja antaa Koodit 131 ja 231

Alkaa kohta käpy palamaan kun ei käsitä mistä noita vikoja tulee...

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #49 : 05.01.2012, 19:30:14 »
Et ole tarkastanut ykk anturin signaalia, vaikka sitä herjaa? Mittaa sen vastus ja ota ainakin irti ja putsaa.
Tuollainen 160 - 240 Ohmia on se haarukka.
Jos ei siinä ole vika, väittäisin sen olevan osittain väärässä kaasuläpän säädössä ja/tai boksi/ immuviassa.
Tuo 2-3-1 tulee usein kun immu on kypsä. (vaikka kuumalanka olisikin ehjä)

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #50 : 05.01.2012, 22:24:46 »
Uuden ykk anturin hain just pari tuntii sitten motonetistä. Vanha anturi oli ihan täynnä mustaa pikeä, ei ihme jossei oo oikeen toiminut. Laitoin kuitenkin sen uuden anturin, enkä kokeillut vanhalla. Ja kappas taas tuntuu että lähtis pareemmin käyntiin ja vastaa kaasuun "Heti" kun hiukan polkasee, Mutta vikavalo herjaa silti ja antaa vikakoodeja 2-3-1,  2-3-2 ja 1-3-1 ja tyhjäkäyntikin taas n1100rpm, käynnistyksen jälkeen pysyy vähänaikaa 800rpm mut sitten pomppaa.

Mutta jos kerta lähtee käyntiin ja käy suht ok niin eikös ton ykk anturin pitäs sillon toimia ?

Hitto että menee pää pyörälle...

Tosta vihree punasesta johdosta tossa laturin ja ilmastoinnin kompuran takana ei tunnu kukaan tietävän ? Ei kukaan viittis omasta autosta vilkasta mihin kyseinen johto menee. Saman värinen johto näyttää lähtevän siitä releestä oikeassa iskaritolpassa Ruiskun rele ? Voiskos tossa releessä olla jokin vika ? Koitin kyllä vauhtaa päittäin noita releitä (ruisku ja ilmastointi) Kun samanlaiset vissiin ovat, mutta lähti vielä hunommin käyntiin.

Kiitos taas vinkeistä :)
« Viimeksi muokattu: 05.01.2012, 22:26:52 kirjoittanut Pohjiz »

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #51 : 06.01.2012, 10:50:07 »
Vihree punainen laturin ja ilm. kompuran takana näyttäis samanlaiselta kuin ilmastoinnin kompuran virta. Onko se sulla kytkettynä?
Tulipellin luona oleva johto sopis näöltään konehuoneen valolle, joka pitäisi olla konepellissä.
Sulla se näyttää puuttuvan ja siitä aukosta on vedetty pissapojan letku, siksipä se johto on jouten.

Kai olet poistanut ne vanhat koodit tuon anturin vaihdon jälkeen?

Jos vielä pukkaa noita koodeja, veikkaus on se immu.
Mitta ainakin sen toimintaa.
Imm 1 piuhan ja maan välillä pitää olla 0 ohm vastusta Imm irtykytkettynä.
Imm kytkettynä auton ollessa käynnissä joutokäynnillä 3 piuhasta pitäisi antaa 2,3 volttia. Johtojen  numerot löytyvät kun vetää sen kumisuojan pois liittimestä.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2012, 10:53:54 kirjoittanut hevonen »

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #52 : 06.01.2012, 23:54:29 »
Todella paljon kitoksia ! :) Täytyypä huomenna suorittaa vähän mittauksia tolle immulle ja kattoa noita ilmastoinnin ja pellin valoja tarkemmin.

Ja lisäyksenä vielä testilenkeillä olen huomannut myös sellasta(unohtunut kertoa) , että kun antaa kunnolla kierroksia vaihde vapaalla, kierroslukumittarin viisari nousee vaan n 5000rpm kohdalle vaikka tuntuu ottavan roimasti enemmän kieppejä. Pysäys on ihan sellanen päin seinää tyyppinen ja viisari näyttää myös jäävän jumiin tohon viiteentonniin vaikka jalka ollut jo ajat sitten pois kaasulta...  Tämä oli tosin ennen ykk anturin vaihtoa, enkä ole vielä uudella anturilla ajanut kuin tossa pihassa 10m ees taas en edes vapaalla kierrättänyt.

Mitähän tollanen immu sitten mahtaa kustantaa, jos nyt sattuu olemaan paskana,(toivonmukaan vaan PASKANEN)
« Viimeksi muokattu: 07.01.2012, 00:06:37 kirjoittanut Pohjiz »

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #53 : 07.01.2012, 13:29:31 »
Mittasin nyt tota immua ja antaa aluksi tyhjäkäynnillä 2,4V tollasella halpis yleismittarilla mut sitten kun hiukan lämpee, antaa jotain vajaa 2,6V, ja kun jännite nousee myös kierrokset nousee jonnekin 1300 kieppeille?? Koitin myös putsata, ilman mitään tulosta. Johdon kun nyppäs irti kierrokset putos jonnekin n. 900 RPM  paikkeille ! Immu siis vaihtoon? Kävin jo kyselemässä uutta, hinta 320e jalöytys yks varastosta. Haluisin vielä vähän varmistusta ennenkun sijotan 300 autoon josta maksoin  200. Vielä jos on jotain hyötyä, kultus tuntuu olevan jotain ihan tähtitieteellistä, 20 litraa sadalla tai jotan.

Kiitos !

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #54 : 07.01.2012, 15:39:33 »
Osta käytetty immu tuolta kierrätyskeskuksen puolelta. Normaalipyynti tuollaisesta on n. 60-70€.
Mullakin on yksi ylimääräinen mutta pidän sen omana varaosana. ;)
Kulutus on kova juu, kun menee tavallaan varakäytöllä. Mulla on ollut yksi täysin vastaavanlainen vika, samat koodit, kuumalanka ehjä. En ensin uskonut vaan hain kaikkea muuta vikaa mutta tuo immun pirulainenhan se oli sittenkin...

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #55 : 09.01.2012, 08:41:58 »
Ne johdonpätkät on vaan jotain liittimiä mistä saa virtaa eivätkä kuulu minnekään, niihin kyllä pitäisi tulla virrat päällä 12v.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #56 : 10.01.2012, 19:14:55 »
No Nyt on uus Immu Volvossa vaan eipä auttanut kuumana käynnistymiseen, muuten auton käynti kuulosti paranevan taas (kun vaan ensin saa sahattua käyntiin). Ja niinhän sen vissiin pitäskin, kun on vaihdettu IMM, ruiskunlämpöanturi, tyhjäkäyntisäädin, hiilisäiliön haljennut letku vaihdettu, ykk-anturi, vj-kansi, pyörijä, tulpat, polttoainepumpun rele, polttoainesuodatin, imusarja kiristetty, ilmanputsariin pakosarjalta tulevan Ilman esilämmitysputken reikä tulpattu kun oli termostaatti systeemi ihan jumissa.

Mutta kappas jo aikaisemmin kattelin tota polttoainetankin laippaa, joka oli ihan ruosteessa ja näytti vähän ainetta tiputtavan, mut annoin sit olla. Eilen sit koko Laippa irti ja vähän tarkempaan syyniin. No molemmat paluu sekä imuputki puhki ruostuneet ( Meni poikki kun yritti klemmareita avata), Laipasta puuttu kokonaan maadoitusjohto, joka kyl roikku irtonaisena vieressä. Polttoinepumppumppu ei pyörinyt muutenkaan vaikka anto virtaa virtalähteellä, mut alko toimimaan kun ruvvarilla pyöritti siipiä ja ruiskutti vähän WD-40:ppiä. Aikamoinen kuristin toi pumppu kun koitin puhaltaa läpi niin jarrutti aikalailla ilmavirtaa.

Kaikenlisäksi ollut kokoajan kun on korjattu vain vajaa puol tankkia bentsiiniä...

Eli ei siis ihme jos ei oikeen tahdo toimia ?  ::)

Nooh, huomenna sit lisää, kun tohon laippaan juotetaan vähän tuoreemmat meno ja paluuputket.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2012, 19:19:22 kirjoittanut Pohjiz »

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #57 : 13.01.2012, 21:25:46 »
Nyt on sitte tankin laippa korjailtu ja uus pumppukin paikoillaan uuden karkeasuodattimen kera. Nyt ainakin saa bentsiiniä, MUTTA Ongelmahan ei muutakun paheni kun saa vielä rutkasti enemmän tavara kuin yhdellä pumpulla

Nyt kuitenkin mittailin lambdaa ja sain siitä vähän omituisia arvoja, jos kerta tomiessaan pitäs tyhjäkäynnillä arvon heitellä suht rivakasti 0 ja 1V välillä. Sain tulokseksi n. 0,77volttia ja siinä se sit heittelehti väliä 0,76-0,77 tyhjäkäynnillä, kun kaasua antoi arvo tempoili väliä 0,25- 0,85??

No sain vielä sellasen idean et tökkäämpä nuppineulan tosta anturin liitimen jälkeen jatkuvaan paksuun vihreään johtoon joka mun järjen mukaan menee eculle no siinä mittari näyttää koko ajan 0,33volttia ja tuli sellanen mieleen et voisko johto olla poikki ton liittimen kohdalta vai ?

Huonosti selittty mut jos kuvasta olis apua ?



Minkäs värinen (valkonen ja harmaa raita??) toi ruiskun lämpöanturin johto on kun vois senkin mitata tuolta jetronikinpäästä?

Kiitos taas avusta

E:

Voisko olla mahdollista, että suuttimet on jokseenkin kokoajan auki tai ei mee kiinni kunnolla näin sais kone liikaa soppaa, jos se mitään auttaa niin ennen kun auton ostin se oli seisonut yli puolivuotta, edesauttaa jumittumista?

kiitosta jälleen..
« Viimeksi muokattu: 13.01.2012, 21:46:47 kirjoittanut Pohjiz »

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1581
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #58 : 13.01.2012, 22:05:43 »
Tuo lambdan johto (vihreä) on suojattua piuhaa joten älä missään nimessä siihen nuppineulalla töki vaan mittaa liittimestä.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #59 : 13.01.2012, 22:10:26 »
No Voi P*****E, toivottavasti ei nyt sit hajottanu mitään tai täytyy vetää uus piuha johtosarjan ulkopuolelta ecuun ??  :-\

 

Samppasport  Futurez