Vähän yritti sadella tänään jotain lumi/räntäjuttua, pitäs vissiin kohta tuupata talvijemmaan

Fillarista rasvailla ketjut, ei nyt ole talviautoakaan käytettävissä heti.
Pari viikkoa sitten kävin Venäjällä tankkaamassa tankin täyteen ysivitosta, joka ei sitten ollutkaan hyvä juttu. Semmoset jälkikäynnit, että ei saanut avaimesta sammumaan. Tullijonossakin jälkikäynti ravisteli öljykorkin helevettiin

Kylmemmät sytytystulpatkin vaihdoin, mutta eipä tuollakaan ollut juuri vaikutusta. Samoihin aikoihin alkoi joku ihme kiukuttelu, kun ei voi oikein täyskaasulla kiihdytellä, kaasun pistää pohjaan niin poksauttaa kaasarissa. Tuntuu että alavääntöjäkin olisi hukassa, varsinkin mäkilähdössä pitää kaasulla vähitellen pumppailla liikkeelle kytkintä luistattaen, että ei sammu. Ja tämä ei juuri korjaantunut, vaikka tankkasin Suomi-ysikasilla. Sytytystäkin vähän säädellyt, mutta eipä tuolla juuri saanut helpotusta asiaan.
Venttiilitkin tuossa säätelin, kaikki välykset tuntu olevan liian tiukat, vaikka jäähdyttelin konetta noin 1,5h

mitähän ihmettä... Ihan selvinpäin ne kyllä kesällä pistin säätöön. Venttiilit hakeneet vielä jotenkin paikkaansa?
Keväällä jos käyttelis kannen irti, ja yrittäisi kikkailla pienemmän paljeraon. Eli palotilaan kaivella lisää tilavuutta, ja 0,8mm tiiviste paikalleen. Puristussuhteen yrittäisi pitää tuossa 10,5-11 tienoilla. Nyt paljerako liian suuri, jotenka on varmasti vahva osasyyllinen tuohon jälkikäyntiin ja herkähköön nakutteluun. Jälkeenpäin ajateltuna lohkon tasosta olisi voinut ottaa isomman siivun, että mäntä jää jotain 0,1mm alle tason, nyt se on muistaakseni 0,4mm alle. Lohkoa ei kyllä jaksas enää plaanautella, iso homma purkaa. Jälkiviisasteluhan on idiooteille, mutta olis pitänyt alkujaan itse suunnitella nuo tarkemmin, niin ei tarvitsisi korjailla

Lämmityslaitteen säätövaijerit oli koko kesän irti, kun en niitä katsonut tarpeelliseksi. Viikonloppuna virittelin ne paikalleen, kyllä on lämmin auto!