Ei tullut hyvä tuolla mittareiden asennusrinkulasysteemillä, ei saanut mittareita nätisti linjaansa. Olisi kuitenkin pistänyt ajellessa silmään vinksottavat mittarit. Tein vanerista vielä tuommosen portaikon, millä sai varmemmin linjaansa:


Kangasta päälle, alla olevaan kakkosneloseen niitaten:

Kuitua ja hartsia:

Pientä koekasausta välillä, päällinen vähän rehottaa kun ei ole mutterit kiinni:

Kojiksen alle arvelin tehdä vielä tuollaisen kolmen mittarin kotelon johon tulee seos- ahtopaine- ja öljynpainemittari. Tuosta tulee irti pultattava ja kokonaan musta, että ei hypi silmille liikaa. Samasta syystä jotkut "smoke" -sarjan mittarit pitänee laittaa, alkaa olla tuota mittaria sen verran että tiedä istuuko lentokoneen ohjaamossa vai volovossa


Wisecon takomännät tilasin eilen, kylläkin 16v versiot kun en löytänyt äkkiseltään 8v versioita. Eipä niissä kyllä muuta eroa ollutkaan kuin vähän isompi monttu ja venttiilien kolot. Äsken tilasin h-profiilitkin
(kiina).
Vaihdelaatikosta olen alustavaa kauppaa vääntänyt. M90 + vauhtipyörä + sre asetelma + kardaanin etupätkä. Ehkäpä oiskin mahiksia päästä jo tulevana kesänä ajelemaan

Ihan vinkkinä....itellä sankossa asetonia missä säilytän pensselit, telat ja rissat. Kansi päälle ni ei haihdu. Saa käytettyä samoja tarvikkeita vaikka sen sata kertaa
....välillä tietysti joutuu asetonia vaihtelee kun alkaa mennä töhnäseks hartsista.
Kiitos! Oon aina luullut, että näissä hommissa on kertakäyttötavaraa nuo sutimisvälineet

Pitää kokeilla.
Pitäis ainaki asteikko piisata nois mittareis
Mihin muuten tarvit kolmea painemittaria
Asiasta kolmanteen onko 16V kansi edelleen ylimääräisenä? Jos on myytäväksi asti niin nakkaa yv:tä
Juu, kaksi noista mittareista on jousille (kaksineulaisia, eli joka jouselle oma neula) ja yksi mittari on painesäiliölle. Kansi on nyt kaverilla jolta sen hommasinkin, huoli sen takaisin (en kerennyt edes maksaa sitä). Voin toki kysyä, että onko vielä joutavana.