Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään.Eli vissiin korkea aika vastata

Heti ajokauden päätyttyä nyppäsin tekniikan irti:

Tuon jälkeen kori hinattiin kaverin talliin talvehtimaan. Koneen jätin omaan talliin, ja sitä olen tässä lähiaikoina purkanut. Tuo kuvassakin näkyvä kone on jo parhaat päivänsä nähnyt, tai no lähinnä alakerta, sylintereissä reilusti kulumaa, ja männänrenkaiden urat kuluneet väljiksi. Laakeritkin pitkälti ehtoon puolella. Kaivelin nurkasta tämän aman orkkis-tekniikan ja pistin osiksi, siitä saapikin parempikuntoisen lohkon, männät sekä kampuran. Lohko porattu ylikokoon vuonna -93, ja samaan reissuun koneistettu kampura ylikoon laakereille. Lohko on nyt koneistamolla hoonattavana, ja samalla oikaistaan kannentiivisteen taso. Kannen otan tuosta miljoonalohkosta (isoventtiili), siitä eilen kokeeksi kaivelin yhden pakokanavan, ja kaivelen loputkin jahka kerkiän. Avarruksesta ei minkäänlaista aikaisempaa kokemusta, joten saapi nähä onnistuuko

kansikin menee myöhemmin koneistamolle tarkastettavaksi ja sen mukaan sille tehdään kaikki tarpeelinen. Miljoonalohkosta otan myöskin stefallisen kopan ja D nokan. Toki Weber ja peltisatsi myös. KG:ltä pitää tilata kaikki tarvittava, eli laakerit, tiivisteet, männänrenkaat, stefat yms. peruskikkareet.
Jokunen aika sitten hommasin PV:n ratin:

Kunnostin sen:

Alustaan hommasin SMC 3/8 magneettiventtiilit (8kpl)

Äitiltä sain tuollasen hienon paidan, ja töistä valmistujaislahjaksi kellon

Kesä tulee taas yllättävän äkkiä...