Säätämiseksi meni räikkälukon (Spartan Locker) kanssa nimimerkin
volvozon69 kanssa.
Ilmoitus oli näilläkin sivuilla myydään-osastolla, mutta bongasin ilmoituksen nettivaraosan puolelta. Nettivaraosan puolella on mahdollisuus käyttää Suomen Turvalaskut Oy:n palveluja yksityisessä kaupassa ja tätä hänelle ehdotinkin. Kokonaiskustannukset palvelun käyttämisestä olisivat tässä tapauksessa olleet minulle kiinteä 2.90e ja
volvozon69:lle luokkaa 5,20e eli ei juurikaan mitään.
volvozon69 suostui ehdotukseeni ja maksoin laskun Suomen Turvalaskut Oy:n tilille, josta summa maksetaan myyjälle minun saatuani ja hyväksyttyäni tuotteen. Aikaa oli kolme päivää lähettää minulle räikkälukko, mutta käymiemme sähköpostien mukaan hänelle ei ollut saapunut ilmoitusta, että olen maksanut tuotteen.
Alun päivittäisen sähköpostailumme jälkeen
volvozon69 lopetti kokonaan minulle vastailun. En enää saanut häntä kiinni. En ole vieläkään saanut mitään vastausta.

Tarkistin Suomen Turvalaskut Oy:n sivuilta, että maksuni oli kirjautunut heille 13.9.2012 ja olivat lähettäneet hänelle tiedon tästä. Oli kuitenkin viimein peruttava kauppa, sillä yhdentoista päivän aikana ei lähetystä ollut tapahtunut, eikä häntä enää saanut kiinni.

Voi olla, että osittainen kielimuuri on vaikeuttanut tilannetta, mutta silti salamyhkäinen katoaminen jättää kysymyksiä.
TURVALASKU-systeemi toimi eli he palauttivat koko summan minulle ripeästi. Käyttäkää muutkin palvelua, sillä kymmenenkin euron lisämaksu ei ole mitään siinä tilanteessa, että rahat on siirretty kauppiaalle, mutta tavaraa ei näy, eikä kuulu. Yksityisten välisissä kaupoissa kuluttajasuoja on voimaton eli jos lähetät tuntemattomalle rahaa, se voi olla niiden rahojen menoa. Koettu on...tämäkin valitettavasti!
volvozon69 = Marcus Hindersson, Inkoo