Topicin nimi vaihtui! Voisin tänne keräillä tietoja näistä projekti raadoista, mitä tuo 740 ainakin on.
Motivaatio romut siksi, että amerikan turbo lähti motivaatiopuutteen takia, rotta jäi seisomaan motivaatiopuutteen takia, ja tuo 242 on siitä kärsinyt jo vähän kauemmin.
Ja tosiaan rotalle ei ole taas tapahtunu yhtään mitään. Ei jaksa, ei kiinnosta. Kaupiteltu jo kaverillekin, muttei sillä mitää rahaa o.
Kaksneljäkakkosten järjettömän hinnan nousun takia ajattelin alkaa taas tuolle ikuisuusprojekti 242 tekemään jotain. Ja senkin takia vois ottaa sen työn alle koska Tipu Volvoa en viitti/kerkiä enää tänä "kesänä" katsastaa. Saatiin sillä ajettua sen kerran ja todettua että auto toimii. Nyt saa seistä sitten ensi kevääseen. Tehdään ne pari pikkujuttua siihen keväällä, niin saadaan mukavasti se ainanen kiire aikaan.

Ja takas asiaan. Kun meidän kaikkien mielestähän (varsinkin minun) hitsaaminen on kauheen kivaa hommaa. Ai että kun sais työkseen mätiä autoja hitsata. Tuo 242 on, tai siis ainakin oli tarpeeksi mätä yksilö niin sehän on oikein sopiva. Tää kyseinen koppa toimi mulla opiskelu kohteena hitsaamiseen. Nyttemmin saanki jo jonkun näköstä saumaa räittyä. Mutta voi jeesus kun yks päivä kattelin tuota opiskelukoppaa, niin on se vaan aika pulunpaskaa täynnä

Ei kukaan voi hitsata noin huonosti.
Tänään soittelin yhdelle tuttava ukolle, ja tein osa tilauksen. 4kpl etulokareita, eli luonnollisesti lokarit eteen ja kahdesta lokarista teen takakaaret. Tämä siksi koska ihan itse hitsasin takakaarien korjauspalat päi helevettiä, niin etulokareista saa "korkeamman" korjauspalan. Eli hitsaussauma tulee nyt korkeammalle kylkeä, niin saa korjattua tuon päin honkia hitsatun korjauspalan. Ja onkos 200 sarjan etukaari eri muotoinen kuin takakaari? Ei se mitää haittaa mutta näin olen lukenu.
Ja sitten tilasin vielä 242 ovet, konepellin ja takaluukun. Nyt vaan pitäisi päättää että otanko ne 74-80 mallin etulokarit, vaiko ne uudemmat? Olis kuitenkin nappisilmä keula jemmassa.
Auton tyylihän tulee olemaan sellanen ralliautomainen. Ihan sairaan hienoja noi F-cupin Volvot, niin sen takia tämä tyylisuunta. Ja myös sen takia, että sen tyyliseen autoon kehtaa laittaa jotain hillittyä pellistä väännettyä takasiipee, isoa kuralätkää, isoja lisävaloja, eikä sitä tarvitse madaltaa, jotta se olisi muittenkin mielestä hieno.
Moottoriksi olis tarkotus tehdä joku b230 pata. Toiveissa olis LH-jetti ruiskuks. Yks ylimääränen 531 kansiki löytyy, ja kaverilla alkaa amiksessa kansijakso, niin oon vähän koittanu tuota tyrkyttää sille sinne. Peltipakosarja ja joku hyvä nokka olis kans kauheen kivat.
Sisusta on vähän avoinna. Tai siis avoinna sen takia kun sitä ei ole. Tarvisin kyllä oikeastaan niin paljon osia että tarvis varmaan ostaa kokonainen 240 purettavaks, mutta kun tuntuu kaikki maksavan miljoonia. Kyseisestä 242 on raksittu sähköjäkin sivuleikkureilla, koska on ollu jää autona joskus.

Helpompaa olis ottaa toisesta kopasta koko sähkösarja. Olis mukava ku löytys LH-jetillinen 240 mutta ne vasta maksaaki.
Ja joo, eihän näitä persaukisten kannata rakennella, mutta saa ainakin tuon motivaatiopuuskan pois, ku rujoo koria vähä hitsailee. Jos tästä hommasta nyt ylipäätään koskaan ikinä mitään tulee. Kauhee into on ainaki tällä hetkellä. Mutta muistetaan että tämä on kuitenkin sijotettu tänne motivaatio romuihin. :hello:
Ja maalauksesta: suurta osaa tulee näyttelemään miranoli ja tela, siitä syystä että se yks 240 maalattiin menestyksekkäästi telalla mattamustalla ja panssari punasella. Ja sittemmin myytiin motivaation, ja rahattomuuden takia. Kaveri myös maalas mitsupishin miranoolilla ja telalla, ja olin yllättyny lopputuloksesta. Ja koska tästähän tulee "ralliauto" tyylinen, niin sillä ei ole niin suurta merkitystä.
Mutta mikä väri? Sitä en oo vielä päättäny.
Käyttötarkotus tälle taitaa olla lähinnä jäärata ajo. Ensin piti ajellä jäällä rotalla, mutta tuntuu että se ei valmistu talveks. Toivottavasti lopputulos ei kuitenkaan oo se että ostan jostain jonku takaveto Volvon raadon.

Paperitki tähän koppaan pitäs löytyä, kaverin kaverilta. Pitää sille soittaa ja kysellä.
Tää voi olla taas yks ohimenevä vaihe, ja kesken jäävä projekti. Onneksi oon uhonnu isoon ääneen että Tipua en myy koskaan, niin sen suhteen on vielä toiveita että se olis joskus valmis.
Ja tietysti kuva autosta. Ei kyllä löytyny kun yks. Otan lisää sitten kun saan koko rohjon tallille.

Ja sitte vielä kaikkee muuta räpeltämistä kevennykseks tähän.
Yks vani tuli hitsattua. Kahden viikon maanantai, keskiviikko, perjantai, lauantai ja sunnuntai tuli hitsailtua 5-8 tuntia. Hiukan oli mätää. Ja kuvassa suurin korjauspala jonka vaihdoin.

Mutta sen sain tehtyä loppuun, ja myytyäkin, kun tulin järkiini.

Ja tämä lähtee nyt odottelemaan motivaatiopuuskaa toiseen talliin. Tämä on isälle tekeillä.

Ja manki tuli ostettua avk:lta. Ja tämähän on kevytmoottoripyörä. Aika mielenkiintonen härveli ku päästelee satasta.

Ja tosiaan, jotain tuon Volvon tyylistä koitetaan tehdä tästä 242:sta.

Tuolla ajeltiin jäällä viime talvena. Voimanpesänä D6. Kytkin näytteli suurta osaa ajoissa

Ja poliisit tuli kelkoilla kattomaan, ja kehu että hyvi menee lintasa.
Ja kysyin ystävälliseltä konstaapelilta että saanko laittaa kuvan nettiin, ja antoi luvan siihen.
Jos viikonloppuna jo pääsis 242 kimppuun.