D24 ohjaus alkoi pitämään pientä sirinää ja vibraa motarilla vaikka renkaat oli tasapainotettu uudelleen. Lienee vanhaa 650t km ajettua Taxia pyöritelty siihen malliin, että väljyyttä jo nivelissä. Vaihtohommat alkoi käväsemällä purkuautossa irrottamassa tarpeelliset osat. Onhan tuota hyvin jo kaluttukin..

Sitten kohdeauton kimppuun ja ensiksi ohjausnivel irti. Sokat pois, mutterit löysälle, pari ruuvaria liitosten väliin ja liu'uttamalla alaspäin lähtee rattiakselista irti, jolloin koko nivelhässäkkä irtoaa kun taasen vetää ylöspäin. Jotain on tehty täälläkin edellisen omistajan toimesta, kun ylempi ruuvi oli laitettu väärin päin ja sen johdosta jouduttu kiristämään ylim. mutterilla paikoilleen. Melkoisen löysät nivelet verrattuna 280t km ajettuun..
Sitten ratin kimpuun ja osat irti, huomaa airbag kontaktikehän lukitusreikä mihin ruuvataan ruuvi kevyesti sen paikoillaan pitämiseksi jos sellainen autosta löytyy. Ja akun kaapeli ensiksi irti jos ei halua, että SRS valo jää palamaan vikakoodin merkiksi.. Tulipellin laakeroinnin mutterit löysälle jotta se mahtuu liikkumaan sivuun alaspäin kun itse rattiakselia irrottelee. Laakerin edestä joutuu hieman leikkaamaan äänieristystä sivuun, jotta se irtoaa.
Virtalukko/laakeripesän irrotukseen voi laikalla viilata katkopultteihin urat ruuvimeisselille, mutta ei se sillä kuitenkaan irtoa. Tarvitaan pistepuikkoa ja vasaraa aluksi niitä löysyttämään. Virtalukko vaihtui entiseen, jotta sama avain säilyi. Alumiinisen tulpan alla on kullan värinen tappi, jota painamalla virtalukko irtoaa laakeripesästä. "Uuden" laakeripesän putsaus ja rasvaus samalla.

Tulipellin laakerin putsaus ja rasvaus sekä ensiksi kevyesti paikoilleen. Sitten rattiakseli paikoilleen, akselin yläpään muoviholkki ja lukitusrengas kiinni. Tulipellin laakerin muttereiden kiristys.

Sitten taas pientä puuhaa päinvastaisessa järjestyksessä niin vaihto-operaatio valmistuu.
