KL-varaosat  Race.fi

Customen styling 360

  • 426 Vastauksia
  • 143902 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Daywalker

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • Laahustaja
Tuu ny botnialle että näkis tämänkin kaunottaren livenä. :smitten:
V50 2.4 -04"Toppinen" + Toyota Corolla T-Sport -06 "Unto"

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Nojoo kyllä tässä näillä näkymin ollaan tulossa. Ainakin kahden, ehkä kolmen volvon letkassa.

Tänään tuli ajeltua talliin ja tempasin sitte viimein alkuillasta etulevikkeen irti kun tylsää oli. Alottelin pohjien tekoa, ja josko ne huomena hierois loppuun.
Saa sitte mahollisesti jo ensi viikolla viedä maalaukseen. Jotain 3-4 tunnin työ kuulemma menee noissa kun kävin näyttään autoa tänään. Eli jotain 350e
ainakin tulee maksaan. Tämä on sit se vaihtoehto että se maali kans pysyy siinä kuin mitä että ihte tekis.

Oli muuten helppo hioa kahella kädellä :o

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Tänään vein lipat maalattavaksi. Mitähän sieltä tulee :nälkä: Samalla annoin 740:n 960-style ovenkahvakuoret maalattaviksi.


Seuraavaksi alottas irrottelemaan vaihteiston kannatinpalkkia, kahtella samalla missä kunnossa laatikon puslat ovat kun tuntuu
tuo voimansiirto niin "joustavalta". Ja kahtella jos intoutuisi irrottamaan koko kardaaninsuojaputken että sais tehtyä uudet puslat
vaihekeppiin.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Palkki tuli makoiltua ja ruuvailtua irti.



Sitten pitäs saaha uudet puslat. Kokonaiset nuo vanhatkin on, mutta niiden kiinnitysrunko on vääntyillyt ruostuessa ja
puslat venyy ihan helposti käsin kääntelemällä. En oo tästä vehkeestä näin ruosteista paikkaa löytänytkään.

Putkistopuolelle olen meinannut että laittelis keskelle jonkun laadukkaan vapaavirtaavan ja takapöntöksi pyörteilyvaimentimen.
Setuppi on nyt sellainen että keskipönttö on poistettu kun se oli puhki, ja vakio takapönttöön on tehty pikkunen n. 12mm hyppy-
putki tuloputkesta suoraan ulostuloon. Äänet ei ole yhtään isot mutta hiukan ihmeelliset.

Olikos niin että 240 peltisarjaa pitää vähän muokata että passaa 300 koppaan? Saako muokattua niin että ei tarvi kaikkia putkia
muutella, eli riittääkö jos sieltä loppupäästä muokkaa? Eikös se ollut että tahtoo loppupäästä ottaa tulipeltiin kiinni? Että pitäs vähän
aikasemmin saada koukkaamaan auton alle?
« Viimeksi muokattu: 01.08.2012, 23:42:20 kirjoittanut Customer »

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen [Kannatinpalkki irti]
« Vastaus #199 : 04.08.2012, 01:01:43 »
Lukuisten varaosakyselyiden jälkeen aloin sitten tekemään palkkia ihan "skärtsinä". Eli reseptillä; metritavaraa, hitsiä, poraa, rälläkkää
mallailua ja passauttelua. Materiaali on ohut seinämäistä rhs-putkea, sama vahvuus kuin alkuperäsessä paitsi että kahden pellin päällikkäisiä
liitoksia ei ole. Valkosten viivojen kohdalta täytyy putki katkaista, elikkä päät tulee runkoaisojen mukaan ja keskiosa suoraan että siihen saa
perän kannattimet ruuvattua suoralle pinnalle. Putken toinen pää on viistetty kun tankin täyttöputki menee just palkin alapuolelta.



Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen [Kannatinpalkki valmis]
« Vastaus #200 : 04.08.2012, 22:23:25 »
Rentouttavaa puuhaa tehdä pitkästä aikaa metallihommia ja etenkin tuon lasikuitusavotan jälkeen. "Skärtsbuild" kannatinpalkki on nyt valmis. No
täytyy siihen vielä laatikon kiinnitysreijät tehä. No täyttöputkelle vois pienen pyöristyksen tehä tuohon vielä. Kyllä se mahtu siihen nytkin helposti
viereen, pikkasen otti palkkiin kiinni että jos siihen vähän pyöristystä vielä hifistelis. Sitten saisikin tehdä ihte puslat, nekin saa näköjään tehä tyhjästä.




Sehän vielä passas paikalleenkin ja laatikkokin tuntus tulevan justiinsa eikä melkeen oikeaan paikkaan 8)

Perällä on joku hätänä. Varmaan huohotin tukossa kun oli sekin ihan möhnässä. Nyt alkanut pikkusen tiputtaan öljyä kannen välistä. Ei mielestäni
ennen ole ja aina sielä on öljy ollu yläkohtaan asti. Täytyy kaivella tuo peräkin tuolta esiin vihdoin ja viimein, putsata huohotin ja liimata kansi.

Unelma valssitkin tuli eilen vastaan kun netissä surffaili drinkki -lasillisen kera. BBS RS kopiot. Kullitetetulla keskiöllä ja kiiiiltävillä lipoilla :pomo:
Mitat: eteen 7x15 ET20. Taka 8x15 ET15. Nuo valssit jäi niin kuumeisesti mieleen että tänään sitä olikin mittomassa jo percepuolipäätä että miten ne
sinne mahtus. Lippa tulis n. 1,5cm yli kaaren. 195 kumella vois olla jo passelisti just kaaren sisäpuolella. Etupäätä ei tietysti vielä ole päässyt tsuumaileen
mutta eiköhän ne tulis melko lähelle kaaren reunaa. Jos nuot ostan spoilereiden kaveriksi niin siinä on pemaripojat ihmeissään kun ne nyt jo kahto suu
auki että tuolla on erikoisempi auto ku mulla.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Korisarja 300:seen [Kannatinpalkki irti]
« Vastaus #201 : 04.08.2012, 22:34:31 »
Itsellä kävi tuuri, löysin ruosteettoman palkin halvalla purkaamolta, vanha palkki oli niin mätä, että kamat rojahti montussa alas  :(
      tosin muutaman kuukauden päästä auto laitettiin kitillä kasaan ja parilla sadalla myyntiin leiman jälkeen

Ps. vanne suunnittelut kuullostaa erittäin makialta  O0
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen [Kannatinpalkki irti]
« Vastaus #202 : 05.08.2012, 00:08:46 »
Jees pitänee pistää niitä myyvälle liikkeelle meiliä huomenna. Voi olla aika märkiäunia kyllä kun sellaset menee ruuvaan alle :D Jos niihin sais
vielä kullatut pultit :pomo:

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen [Kannatinpalkki irti]
« Vastaus #203 : 06.08.2012, 23:09:53 »
Onkos nyt joku epäonnenpäivä?? 1. Löysin autosta ihan tarpeeksi ison ruostereijän sieltä bensantäyttöputken lähettyviltä. 2. Löysin toisen ruostereijän,
hiukka pingispalloa pienempi. 3. Vanteita myyvän liikkeen emaili sekasin *kahvia->

Pientä hyvääkin; 1. Kannatinpalkki projua saatettu väreihin. 2. Kaikki vanhat bensantäyttö ja bensahuurujen liikennöintiin liittyvät aluperäset letkut nostettu
pöydälle.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen [Kannatinpalkki irti]
« Vastaus #204 : 08.08.2012, 20:05:01 »
6h puuhasteltu putkeen, tuloksena kannatinpalkki ja peräloota ruuvattu kiinni, ajettu koeajo ja todettu että omavalmiste-puslat pelaa.
Justiin passelin jämyt kumit löysin. Yhtään kovemmat ei olis passannu olla sillä nyt 2000rpm kohdalla tuntuu hienoista kumimaista
tärinän johtumista koriin. Eiköhän sekin sisäänajavu. Mielestäni se nykityskin meni parempaan suuntaan, kyllä kärsii paljon paremmin
ajella kolmosella kylävauhteja ilman että tarvii kytkimellä tasottaa hidastuksissa. Nykitys on nyt semmonen pikkuvälys voimansiirrossa
jota ruukaakin vanhoissa autoissa esiintyä aika yleisesti(?) Nuo vanhat kumet oli vaan niin lerput että ne pahensi tuota välyksen tuntua
ja joskus sai koko auton runkuttaan pitkäksikin aikaa kun oikealle vetoalueelle osui ja piti kaasun samana.

Tässä kannatinpalkin osia hiekkapuhallettuna:

Pystyin hyödyntään vanhojen kumien "rungot" joihin hitsasin vielä putkenpätkät joihin uudet kumet passaa sopivan tinkisti ja pitävät ne
aloillaan.

Siinä ois rojut paikallaan:


Tankin huuruletkut ja kaikki muutkin tuli uusittua. Pohjassa olleita pintaruosteita putsailin puukonkärjellä, päälle nakkasin kotelosuojaa
ja kuivuttua vielä massaa, saa nähdä miten tämmönen menettely pelaa, mutta että eipä niitä jaksa tuolta ahtaista koloista mekaanisesti
putsaan.

Sitten kävin vielä tuon mätäalueen kimppuun mikä hyppäs silmille kun poisti tankin täyttöputken. Vastaavan alueenhan jo kuskinpuolelta
vuosi sitte paikkasin. Kiva paikka, kolme peltiä päällekkäin.


Taustalla näkyykin se toinen reikä, isontunut massausreikä :facepalm:

Tämän savotan jälkeen ois enään vaihtaa hammastanko ja saada ne levikkeet sieltä maalarilta niin pääsis näyttään leimasejälle.



Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen [Korisetti sai värin päälle]
« Vastaus #205 : 11.08.2012, 00:16:36 »
Projekti saa nyt päätöksen, tänään lipat oli suihkittu Iljusgrön aluperäisvärillä. Tätä sävyä esintyy taivaallakin kun aurinko on juuri laskenut.




Maalattu suoraan mun omien pohjien päälle, hyvin siis onnistu niiden osalta. Piru kun ei pääse vielä asentaan, pitää hitsuutella nuot parit paikat huomenna ensin *tumppuun->

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen. Korisarja sai värin
« Vastaus #206 : 13.08.2012, 19:18:05 »
Kohta pääsee niputtaan takapäätä.

Lauantaina tuli hitsattua tuo runkopalkki kuntoon, lisäksi löytyneet muut reijät, joita oli 5kpl.. Tosin olivat luokkaa 4x4cm. Sen jälkeen hitsattujen alueiden
putsaus palamisjätteistä, sitten maalaus, kotelosuojaa maalin kuivuttua ja lopuksi tuli vetästyä tänään massat operoitujen alueiden päälle. Vasemmasta
takaposkesta sai putsata pintaruosteet pari vuotta sitten paikatusta alueesta, josta kivet oli vienyt massat mennessään. Nyt tulee siis korisarja suojaamaan
ja jotain kumilirpuketta siihen tulee kaveriksi myös.

Tänään tuli ruuvattua myös vetoakseli irti renkaanpuolipäästä. Sitten pääsikin käsiksi akselin kiinnityspultteihin jotka nekin ruuvasin irti, elikkä takapään
madalluksen alotin kanssa. Huomena töitten jälkeen suikkais sopivasta latasta madalluspalat. Aattelin eka kokeilla -35mm paloilla, jos sen jälkeen on vielä
perä pystyssä niin lisää. Arvioisin tuon keulan tippuneen 35-40mm, elikkä jousia on laikattu niin paljon kuin vaan vakiokamoilla kärsii. Jouset ei ihan irtoa
kun katsuri nostaa keulaa.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen. Korisarja sai värin
« Vastaus #207 : 14.08.2012, 22:54:27 »
Perä tipahti keulan tasolle. -40 palikat.


Näillä näkymin lauantaina pääsis vaihtamaan jo hammastankoa, sillä peräpää saadaan kokonaan lippoineen päivineen kasaan tässä viikolla
jossei ihmeempiä tapahdu. Sitte ens viikolla näytään leimasedälle.

Poissa melkomaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Selvähän se on, kännissä se on.
    • http://melkomaa.imgur.com/
Vs: Korisarja 300:seen. Korisarja sai värin
« Vastaus #208 : 16.08.2012, 10:05:32 »
VVAU! S* Sulla on projekti hyvässä mallissa jo. Kerkeet vielä kruisailee loppu kesän :sundaydriver:

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen. Korisarja sai värin
« Vastaus #209 : 16.08.2012, 21:05:16 »
Jep, ei malttas odottaa 24 perjantaita jonka asetin deadlineksi katsastukselle. :sundaydriver: Leimaa ois kyllä kuun loppuun. Varsinki
nyt alko hytkyttään kun alottelin perän kasaamista P>



Saa vielä asetella tuota lippaa paremmin. Nostin sitä jo takaa ylemmäs, kun ennen oli sentin rako, niin sen johdosta kyljet työnty eteenpäin
ja se sentti tuli lipan ja kaaren väliin. Elikkä vähän saa tehä lisää säätöreikiä että työntyy taaksepäin.

Taidan kontin rakentamisen siirtää talveksi. Kun auto on taas ajossa niin alottelen tuota radion ympärystää tekemään, sen jälkeen erkkasarjan
teko romulokeroiden tilalle. Talvella pitäs sitten vetonivelet putsata ja laittaa uudet rasvat, vänkärin takapyöränlaakeri menee vaihtoon kun
kuullosti kuivalta. Ja putkistoa pitäs tehä.

 

Carcom Oy  Elekma