Varmaan sinne 11-11,5:1 korjaamattomaan puristussuhteeseen voipi tähtäillä, niin ei kyl pitäis olla herkkä naulaamaan mikäli säädöt kohdillaan edes jotenkin.
Riippuu paljon nokasta, mut noilla mainitsemillasi vaihtoehdoilla ei varmasti pieleen mene n. 11:1 puristussuhde.
Jotain 9:1 +/-0,2 sais olla korjattu puristussuhde bensalla virikoneessa (vapari).. joidenkin mukaan.
Toki se mitä on järkevää laittaa, mistä on tehollista hyötyä ja milloin menee liian nakutusherkäksi, riippuu taas paljon moottorista.
Joku kone kestää yli 10:1 korjatulla puristussuhteella eikä naulaa herkästi, kun taas toinen kone voi paljon pienemmällä puristussuhteella ja nakuttaa todella herkästi jos ei käy reilusti paksummalla seoksella ja ennakot maltilliset.
Tärkeää onkin just toi paljealueen välys pitää mahdollisimman pienenä, eli tuonne 0,7-0,8mm alueelle mitä täällä jo mainittukkin.
Sillo voi sanoa et on osunu kohdilleen välys, kun konetta on ajettu huippukierroksilla ja kannessa näkyy jäljet et männät hiponu.

Sit vaan tulee kolinaa, kun kk laakerien välykset kasvaa, tai sattuu kierrokset käymään vielä vähän korkeammalla..
Lähinnä pienemmillä kierroksilla (esim. <4000rpm) näkyy hävikki jos turhan matalat puristukset isolle nokalle.
Toki jollai KG5 nokalla sitä tuskin saa muutenkaan pelaamaan kovin fiksusti alle 2000rpm?
