Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tappikoneen viritys

  • 1305 Vastauksia
  • 366455 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rommy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1290 : 16.09.2020, 14:26:04 »
Tuossa 1:30 kohdassa on ihan mahtava hetki kun seatti yrittää pinkoa karkuun ja 142 tulee kylki eellä perässä. Seattia ei kuulu tappikoneen ärjynnän alta :D :D

3:15 kohalla :D mitähän tuo kiertää kaheksan tonnia?

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2141
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1291 : 16.09.2020, 17:13:34 »
Mitähän kaikkea moottorissa on ? ::)
Amazon '69
-Rock'n'Roll-

Poissa sopanja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1292 : 16.09.2020, 19:30:29 »
Olikohan tuo 142 entinen Westerlundin auto joka myytiin ulkomaille?

Poissa Amazon77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1293 : 28.09.2020, 15:34:38 »
Minulla on alkamassa B18A koneen remontointi. Varaosakoneesta löytyisi uusi K -nokka-akseli, jonka suunnittelin siirtäväni remontoitavaan B18 koneeseen. Tätä varten asennan tupla SU:t kaasuttimeksi. Moottorin ja kannen osalta seuraaavat vaihtoehdot

1. B18 poraus B20 kokoon ja B20E kannen asentaminen ja pieni kannen lasku. (44milliset venttiilit)

2. B18 poraus 0.20" ylikokoon ja B18 kannen laskeminen 2mm. (40/35 venttiilit)

Kumpi vaihtoehto toimisi parhaiten K-nokalle ja tällaiselle suhteellisen alkuperäiselle Amazonille?
Mikäli pysyn B18 sylinterikoossa, niin mitä toimenpiteitä B18 kannelle kannattaa tehdä, että toimii hyvin yhdessä K-nokan kanssa?

Tarkoituksen on saada jonkin verran lisätehoa, mutta sen ei mielellään tarvitse kuulla tai näkyä ulospäin. Saman remontin aikana asennan M41 -ylivaihdelaatikon, joka on ollut odottamassa varastossa tovin aikaa.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 606
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1294 : 28.09.2020, 15:56:54 »
1. Jos lohko kestää tuon, en tiedä kun ei ole kokemusta...
144-70

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2141
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1295 : 28.09.2020, 17:06:38 »
B20, SU:t, K-nokka ja loikkari. Hyvä vääntävä sivistynyt paketti  O0
Amazon '69
-Rock'n'Roll-

Poissa Amazon77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1296 : 28.09.2020, 17:07:04 »
1. Jos lohko kestää tuon, en tiedä kun ei ole kokemusta...
Tämä on 140 sarjan lohko, joten ainakin joidenkin lähteiden mukaan lohkon pitäisi kestää b20 kokoon. Mieluusti kuulisin kokemuksia tästäkin, jos muilta löytyy.

Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla


Paikalla gft67

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1297 : 28.09.2020, 18:40:28 »
1. Jos lohko kestää tuon, en tiedä kun ei ole kokemusta...

Mulla on b18 lohko mikä on porattu .030 b20 ylikokoon. Luultavasti ollu k-nokka ja 2*strömperi. Ei siis itsellä ajossa, mutta ehjältä näyttää
Amazon -67

Poissa Amazon77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1298 : 28.09.2020, 19:44:05 »
Mulla on b18 lohko mikä on porattu .030 b20 ylikokoon. Luultavasti ollu k-nokka ja 2*strömperi. Ei siis itsellä ajossa, mutta ehjältä näyttää
Hyvä kuulla. Ruotsin Amazon - palstalla kirjoitettiin että. 015 yli koko menee näihin uudempiin b18 lohkoihin vielä hyvin, mutta näköjään vieläkin suurempia on tehty.

Vielä pitäisi löytää b20e kansi 44/35 venttiileillä korjausaihioksi.

Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla


Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1085
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1299 : 28.09.2020, 21:01:11 »
Saako kysyä miksi täytyy tehdä B18 lohkosta ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +500 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Amazon77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1300 : 28.09.2020, 21:12:17 »
Saako kysyä miksi täytyy tehdä B18 lohkosta ?
Hyvä kysymys. B18 löytyy jo varastosta ja tuolla säilyy alkuperäisilme. Jos hakisi tilalle vanhan b20 lohkon niin sekin tarvitsi todennäköisesti porata eli työmäärä lähes sama. Toki vaihtoehtona on pitää tuossa b18 koossa myös.

Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla


Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1301 : 29.09.2020, 11:45:00 »
No kokemuksesta voin sanoa että ihan hirveen paksuksi ei tuo sylinterin seinämä tule jäämään jos se porataan B20 mukeille..  ???
Amazon -70  2.3T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, 83/4
240  -83 T5, ZF
142 -73 2.3T, ZF

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 356
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1302 : tänään kello 15:20:41 »
Muutama b18 "pilattu".  :)
B20 std. männille vm. 62 lohko numero 5000 jotain, oli huokoinen valu. Tuli muutama kolo pyttyihin. Oli muuten tehtaalla unohtunut valuhiekan jämät nostajalaaksoon, nostajien reiät vaan porattu läpi. :nohnoh "fag" valumerkintä kyljessä. Toimi.

Vm. 63-64 "gag" lohko kesti porata 89.25mm.

Joku uudempi b18 tuli kans porattua b20 std. kokoon ilman ongelmia. "EA" luki kyljessä.

Nimimerkillä "museomies". 

Poissa Amazon77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1303 : tänään kello 15:36:31 »
Muutama b18 "pilattu".  :)
B20 std. männille vm. 62 lohko numero 5000 jotain, oli huokoinen valu. Tuli muutama kolo pyttyihin. Oli muuten tehtaalla unohtunut valuhiekan jämät nostajalaaksoon, nostajien reiät vaan porattu läpi. :nohnoh "fag" valumerkintä kyljessä. Toimi.

Vm. 63-64 "gag" lohko kesti porata 89.25mm.

Joku uudempi b18 tuli kans porattua b20 std. kokoon ilman ongelmia. "EA" luki kyljessä.

Nimimerkillä "museomies".
Mun lohko on 140 Volvosta, että lähtökohtaisesti pitäisi kestää, mutta ainahan siihen vähän muuttujia sisältyy.

Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla


Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5385
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1304 : tänään kello 16:26:07 »
Meidän museopelissä on vm. -66 B18 porattu B200 männille ja hyvin se on kans kestänyt. Seinämissä on ainakin yläpäässä hyvin tavaraa, mutta en tiedä miten ohueksi ovat mahtaneet alapäästä mennä.

 

Proturbo  Autodiagnoosi