Nyt olisi ajankohtaista rakentaa uusi moottori volvoon ja tälläkertaa on tarkoitus tehdä se kunnolla eikä silleen essonbaari juttujen perusteella. Eli tässä vähän infoa ja liuta kysymyksiä:
Löytyy siis seuraavanlaisia osia joita meinasin hyödyntää:
-B18 lohko joka on porattu B20 tasalaki männille.
-Kansi on B20 jota on viilattu, madallettu ja siihen on laitettu isot venttiilit.
-Pakosarja orkkis valurautainen 4-2-1
-SU-louskut
-K-nokka
Kysymys kuuluukin että miten paljon puristuksia kannattaa laittaa ja miten tuo palotila kannattaa muotoilla kun ei nykyajan 98 bensat oikein näytä toimivan näissä vanhoissa vehkeissä(nakutinak)

. Siis ihan perus B18B kone nakuttaa noin 9.5 puristusuhteella niin johtuuko se bensasta, puristuksista, palotilan kulmikkuudesta vai mistä? Sytytystäkin säädetty eikä auta ja tulppia kokeiltiin eri lämpöarvoilla.

Kumpi imusarja olisi parempi noitten SU-kaasareiden kanssa, alumiininen imusarja vai semmonen valurautainen imu/pakosarja yhdistelmä?
Sitten vielä semmosta että löytyykö mistään nokkaa jolla sais lisää vääntöä koko kierrosalueelle ja se toimisi noitten SU kaasareiden kanssa? K-nokka on toiminut ihan hienosti mutta jos on mahdollista saada enemmän niin mikäs siinä, kaikki vinkit otetaan vastaan.